تاریخ انتشار : شنبه 21 آبان 1401 - 14:28
کد خبر : 107070

عملکرد ضدتحریمی متخصصان الکترونیک برای ایمنی پروازها

عملکرد ضدتحریمی متخصصان الکترونیک برای ایمنی پروازها

متخصصان الکترونیک هواپیمایی برای کاهش آسیب های تحریم های ظالمانه و ایمن سازی پروازها چه کرده اند؟ دبیرکل انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی به تبیین اقدامات صورت گرفته توسط متخصصان الکترونیک هواپیمایی پرداخت و آنها را تلاشگرانی که زنجیره ایمنی هوانوردی را مستحکم نگه می دارند. به گزارش اقتصاددان محسن ناصری با اشاره به تلاشها و

متخصصان الکترونیک هواپیمایی برای کاهش آسیب های تحریم های ظالمانه و ایمن سازی پروازها چه کرده اند؟

دبیرکل انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی به تبیین اقدامات صورت گرفته توسط متخصصان الکترونیک هواپیمایی پرداخت و آنها را تلاشگرانی که زنجیره ایمنی هوانوردی را مستحکم نگه می دارند.
به گزارش اقتصاددان محسن ناصری با اشاره به تلاشها و سخت کوشی پرسنل خدو م و متخصص  الکترونیک هواپیمایی در شرکت فرودگاههای و ناوبری هوایی ایران و سایر فرودگاههای کشور اظهار کرد: متخصصان الکترونیک هواپیما یکی از مهم ترین حلقه های  زنجیره ایمنی هوانوردی هستند.
وی افزود: این متخصصان مسئولیت زیر ساخت های هوانوردی اهم از ارتباطی و ناوبری و نظارتی (راداری) و تجهیزات بازرسی و ایمنی را به عهده دارند.
به گفته ناصری، نصب و راه اندازی ، نگهداری سامانه های یادشده و در بعضی مواقع ساخت و طراحی  جزو وظایف اصلی این متخصصان محسوب می شود.
دبیرکل انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی با اشاره به روند تلاشهای شبانه روزی این متخصصان تصریح کرد: یک هواپیما از لحظه  شروع عملیات پرواز تا نقطه اوج توسط سامانه های ارتباطی و اتوماسیون راداری رصد می شود و اطلاعات آن دایم در حال پردازش است و این روند تا  لحظه فرود و رفتن به محل پارک هواپیما ادامه دارد که این صحت ، پایداری و تداوم اطلاعات، وابسته به دانش و تخصص پرسنل ATSEPمی باشد.
وی افزود: متخصصان با علم و دانش خود در برابر تحریم های ظالمانه ایستاده اند و با تمام توان سامانه های  ارتباطی و ناوبری و نظارتی (راداری) و تجهیزات بازرسی و ایمنی را در سراسر کشور فعال نگه داشته اند تا پروازهایی ایمن و راحت  در آسمان ایران انجام شود که بی شک از این بستر ایمن و پایدار، پروازهای عبوری  هم منتفع شده و استفاده بهینه می کنند.
ناصری با بیان اینکه پایداری در ارایه سرویس های هوانوردی  مرهون ایثار و تلاش  متخصصان الکترونیک هواپیمایی می باشد،گفت: این متخصصان گمنام و بی ادعا، بدون هیچ چشم داشتی درسراسر ایران در حال فعالیت هستندتا زنجیره ایمنی هوانوردی مستحکم باقی بماند.
دبیرکل انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی با یادآوری شعار سال ۱۴۰۱ مبنی بر «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» گفت:متخصصان الکترونیک هواپیمایی علی رغم مسئولیتی که در  اداره  کل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران دارند بدون هیچ توقعی با شرکت های  دانش بنیان  و دانشگاه ها همکاری لازم را انجام داده اند و نگرش هوانوردی  مبتنی براستاندارهای هوانوردی بین المللی را در رویکردآنها نهادینه کرده اند تا آن شرکتها و موسسات دانش بنیان  محصولات خودر را در راستای ایمنی هوانوردی به مرحله تولید برسانند.
وی به فعالیتهای انجمن متبوع خود اشاره کرد و گفت: انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی ایران در راستای دفاع از حقوق صنفی و پشتیبانی از پرسنل ATSEPو معرفی این تخصص و متخصصان آن  به جامعه  شکل گرفته و بیشتر اعضا آنرا شاغلین در اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران تشکیل می دهند.
ناصری با بیان اینکه انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی با مجامع بین المللی و بویژه انجمن بین المللی الکترونیک هواپیمایی  جهانی ارتباط دارد، گفت: تا  کنون نمایندگان ما در چندین اجلاس جهانی شرکت کرده اند و با ارائه مقاله و شرکت در گار گروه های عملی  وعلمی راه کارهایی به منظور استفاده بهینه از سامانه  های هوانوردی را با توجه به تجربه و توان علمی متخصصان ارائه کرده اند که مورد توجه خاصی قرار گرفته است.
وی تصریح کرد:  این تبادل اطلاعات و انتقال تجربه برای متخصصان ما هم دست آوردهایی را به ارمغان آورده، بطوریکه  حدود دوسال مدیریت ایمنی آسیا پسفیک این انجمن به عهده یکی از اعضا  هیت مدیره  انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی ایران بود.
دبیر کل انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی اظهار کرد: انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی با استفاده از این ظرفیتها و توان متخصصان داخلی توانسته است   در سطح بین المللی کشور ایران را  با توجه به تما م مشکلاتی که برایش ایجاد کرده اند بعنوان یک بازوی پیشرو معرفی کند.
ناصری در پایان تصریح کرد: انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی در داخل هم با توجه تجربه و توانی که دارد در نوشتن آیین نامه و قوانین هوانوردی به سازمان هواپیمایی کشوری و مجلس شورای اسلامی مشورتهای ویژه ای  ارایه کرده است .

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مهرداد یکشنبه , ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷

ایران طبق مستندات و گزارشات دفتر منطقه خاورمیانه ایکائو، در زمینه تجهیزات و سیستم های الکترونیک هواپیمایی تقریبا از تمام کشورهای خاورمیانه عقب تر است و مشخص نیست که این اظهارات دبیرکل انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی بر اساس کدام پشتوانه است؟
عرایض بنده همگی مستند و قابل اثبات است و متاسفانه امکان ارسال گزارشات ایکائو در این پیج برایم مقدور نیست.

مهرداد یکشنبه , ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰

ایران طبق مستندات و گزارشات دفتر منطقه خاورمیانه ایکائو، در زمینه تجهیزات و سیستم های الکترونیک هواپیمایی تقریبا از تمام کشورهای خاورمیانه عقب تر است و مشخص نیست که این اظهارات دبیرکل انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی مبنی بر بازوی پیشرو در سطح بین الملل، بر اساس کدام پشتوانه است؟
عرایض بنده همگی مستند و قابل اثبات است و متاسفانه امکان ارسال گزارشات ایکائو در این پیج برایم مقدور نیست.

مهرداد یکشنبه , ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷

ایران طبق مستندات و گزارشات دفتر منطقه خاورمیانه ایکائو، در زمینه تجهیزات و سیستم های الکترونیک هواپیمایی تقریبا از تمام کشورهای خاورمیانه عقب تر است و مشخص نیست که این اظهارات دبیرکل انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی مبنی بر بازوی پیشرو در سطح بین الملل، بر اساس کدام پشتوانه است؟
عرایض بنده همگی مستند و قابل اثبات است و متاسفانه امکان ارسال مستندات و گزارشات ایکائو در این پیج برایم مقدور نیست و درصورت درخواست برایتان ارسال خواهم کرد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....