تاریخ انتشار : جمعه 20 آبان 1401 - 19:56
کد خبر : 106988

علی‌اف: هیچ کس نمی تواند ما را بترساند

علی‌اف: هیچ کس نمی تواند ما را بترساند

واکنش تلوبحی الهام علی اف  به رزمایش جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب علی‌اف: هیچ کس نمی تواند ما را بترساند رئیس‌جمهور آذربایجان بدون نام بردن از ایران  گفت؛ کسانی که در مرز ما برای حمایت از ارمنستان رزمایش نظامی برگزار می کنند بدانند که هیچ کس نمی تواند ما را بترساند. ۱۸ ابان ۱۴۰۱

واکنش تلوبحی الهام علی اف  به رزمایش جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب
علی‌اف: هیچ کس نمی تواند ما را بترساند
رئیس‌جمهور آذربایجان بدون نام بردن از ایران  گفت؛
کسانی که در مرز ما برای حمایت از ارمنستان رزمایش نظامی برگزار می کنند بدانند که هیچ کس نمی تواند ما را بترساند.

۱۸ ابان ۱۴۰۱
الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان طی سخنانی در مراسم  دومین سالروز جنگ‌ قارباغ اعلام کرد: کسانی که در مرز ما برای حمایت از ارمنستان رزمایش نظامی برگزار می کنند این را بدانند که هیچ کس نمی تواند ما را بترساند. اگر ارمنستان بخواهد یک سیاست همسایگی خوب انجام دهد، ابتدا باید تمام مفاد بیانیه ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ را رعایت کند.

علی‌اف با اشاره به شکل‌گیری قدرت‌های انتقام‌جو در ارمنستان که نمی‌خواهند نتایج جنگ را قبول کنند، گفت:‌ ارمنستان به بیانیه ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ کاملا پای‌بند نبوده و کلیه نیروهای مسلح خود را از قاره‌باغ به کشور فرا نخوانده است. کریدور زنگه‌زور را در اختیار نداد و گاه گاهی فعالیت‌های نظامی تحریک‌آمیز انجام می‌دهد. التبه ما هم باید آماده باشیم.

علی‌اف با بیان اینکه ارمنستان نه تنها علیه آذربایجان، بلکه علیه تمام جهان اسلام یک سیاست تهاجمی دنبال می‌کند، گفت: کسانی که مساجد را آتش می‌زنند، نمی‌توانند با مسلمانان دوست باشند. رهبران کشورهای مسلمانان نمی‌توانند کسانی را که مساجد را می‌سوزانند، در آغوش بگیرند. آیا می‌توانند آنها را در آگوش بگیرند و ببوسند؟ این ریا است، این خیانت است. نام دیگری ندارد. بدین دلیل ارمنستان را از قدرت‌های اصلی جهان اسلام حذف کردیم.

رئیس‌جمهور آذربایجان با تاکید بر اینکه ارمنستان نباید درس‌های حاصله از جنگ قاره‌باغ دوم را فراموش کند، هشدار داد: ارمنستان باید بداند که توان بازی با آتش برای آن سنگین خواهد بود. ارمنستان باید از حوادثی که در ۱۳-۱۴ سپتامبر در مرز رخ داد، درس بگیرد. امیدواریم در نهایت درک کنند و با کار خود مشغول شوند و به سرزمین‌های ما، به قاره‌باغ چشم ندوزند. قاره‌باغ سرزمین ما است. حضور نیروهای صلح‌بان روسیه در آنجا موقت است. اگر ارمنی‌ها به کسی اعتماد می‌کنند، باز هم با تراژدی مواجه خواهند شد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....