تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهریور 1400 - 18:26
کد خبر : 58419

صعود قیمت نفت به دنبال تایید نهایی واکسن فایزر

صعود قیمت نفت به دنبال تایید نهایی واکسن فایزر

به دنبال تایید نهایی واکسن فایزر توسط سازمان غذا و داروی آمریکا که باعث امیدواری به رشد تقاضای سوخت شد، قیمت طلای سیاه افزایش یافت. اقتصاددان؛ به گزارش رویترز، پس از تایید نهایی واکسن فایزر توسط سازمان غذا و داروی آمریکا که سرمایه‌گذاران را متقاعد کرد با افزایش نرخ واکسیناسیون در ایالات متحده تقاضای سوخت

به دنبال تایید نهایی واکسن فایزر توسط سازمان غذا و داروی آمریکا که باعث امیدواری به رشد تقاضای سوخت شد، قیمت طلای سیاه افزایش یافت.

اقتصاددان؛ به گزارش رویترز، پس از تایید نهایی واکسن فایزر توسط سازمان غذا و داروی آمریکا که سرمایه‌گذاران را متقاعد کرد با افزایش نرخ واکسیناسیون در ایالات متحده تقاضای سوخت افزایش خواهد یافت، قیمت نفت روز سه‌شنبه صعود کرد.

معاملات آتی نفت خام برنت ۴۶سنت معادل ۰٫۷درصد افزایش یافت و به ۶۹دلار و ۲۱سنت در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۳۴سنت معادل ۰٫۵درصد رشد به قیمت ۶۵دلار و ۹۸سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

هر دو شاخص پس از اینکه در هفته گذشته بزرگترین ضرر خود را در طول ۹ماه اخیر ثبت کرد، دیروز با حمایت تضعیف دلار بیش از ۵درصد جهش را تجربه کرد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA)، که دسامبر گذشته دو دوز واکسن فایزر/بایونتک را برای استفاده اضطراری مجاز کرد، اکنون تاییدیه کامل برای استفاده افراد ۱۶سال به بالا را صادر کرده است.

مقامات بهداشت امیدوارند این اقدام، آمریکایی‌هایی را که واکسینه نشده‌اند را متقاعد کند که تزریق آن ایمن و موثر است و انتظار می‌رود که دولت‌های ایالتی و محلی و همچنین کارفرمایان خصوصی، دستور واکسن را صادر کنند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد OANDA اذعان داشت: “با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی احتمالا مجبور به اجباری کردن تزریق واکسن خواهند بود، بازگشت افراد به دفاتر در فصل پاییز افزایش خواهد یافت.”

از عوامل رشد قیمت‌ها همچنین می‌توان به نظرسنجی اولیه رویترز پیش از انتشار داده‌های صنعتی اشاره کرد که نشان داد موجودی ذخایر نفت خام و بنزین ایالات متحده در هفته گذشته کاهش یافته، در حالی که انتظار می‌رود ذخایر میعانات افزایش یافته باشد.

با افزایش مجدد تقاضای سوخت که همچنین از قیمت‌ها حمایت کرد، تولید نفت خام پالایشگاه‌های هند در ماه جولای به بالاترین سطح خود در سه ماه اخیر رسید.

با این حال، شیوع سریع نوع دلتای ویروس کرونا و نرخ پایین واکسیناسیون در آسیا، به طور کلی باعث نگرانی از کاهش تقاضای سوخت شد و رشد قیمت‌ها را محدود کرد.

وزارت انرژی ایالات متحده روز دوشنبه اعلام کرد که تا ۲۰میلیون بشکه نفت خام از ذخایر اضطراری نفت را به منظور انجام قوانین تصویب شده در سال‌های اخیر خواهد فروخت و تحویل نفت را بین یکم اکتبر تا ۱۵دسامبر انجام خواهد داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....