تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 فروردین 1400 - 2:52
کد خبر : 42849

شهرکرد با مشارکت دانایی محور و دلسوزانه…

شهرکرد با مشارکت دانایی محور و دلسوزانه…

مظفر محمدی سرپیری کارشناس مدیریت برنامه ریزی شهری شهرکرد در گرانیگاه شهرهای ییلاقی زاگرس بختیاری یکی از مهمترین شهرهای ایران است. این شهر در میان سایر مراکز استانی کشور بلندترین آن‌ها( یعنی بام ایران) نیز هست بام مراکز استانی ایران بودن نیز خود مزیت دیگر آن است. جغرافیایی طبیعی و انسانی آن ایجاب می‌کند که

مظفر محمدی سرپیری
کارشناس مدیریت برنامه ریزی شهری

شهرکرد در گرانیگاه شهرهای ییلاقی زاگرس بختیاری یکی از مهمترین شهرهای ایران است. این شهر در میان سایر مراکز استانی کشور بلندترین آن‌ها( یعنی بام ایران) نیز هست بام مراکز استانی ایران بودن نیز خود مزیت دیگر آن است.

جغرافیایی طبیعی و انسانی آن ایجاب می‌کند که از محرومیت‌های کهنه اقتصادی، عمرانی ـ ترویجی و توسعه نیافتگی رهایی یابد.

مردمان زحمت کش و میهن پرست شهرکرد؛ همه ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و لیاقت‌ها را برای داشتن شهری که عروس توسعه یافتگی‌های مراکز استانی میهن، باشد دارد، چنین شهری اما به رغم اینکه بخاطر آب و هوایش مهاجرپذیر است متاسفانه بخاطر محرومیت‌هایش مهاجرفرست شده است.

این کلان شهر استان چهارمحال و بختیاری؛ با وجود عقب افتادگی‌های چندین ساله این پتانسیل را دارد که در زمانی کوتاه توسعه نیافتگیش علاج گردد و چشم و چراغ شهرهای زیبای ایران شود مشروط بر اینکه نخبگان و کارشناسان و نیروی کارآمد انسانی آن در فرآیند تصمیم گیری و اجرای تصمیم دخیل باشند و قابلیت‌مندان و متخصصان آن در مدیریت شهری مشارکت داده شوند.

یکی از این ظرفیت سازی‌ها در گنج خانه نهاد انتخابی شورای اسلامی نهفته است.اگر این شورا از نخبگان مردمی تشکیل شود آن اعجاز پیشگفت( یعنی رشد و ترقی سریع) صورت می‌پذیرد.

حس ابتکار، خلاقیت و راهکارهای موثر برای پیشرفت شهرکرد؛ در ذهن و ضمیر اکثریت ترقی خواه مردم شهرکرد وجود دارد. همین حس ترقی خواهی، محرک شانس پنهان شهرکرد است که برخیزد و برای بالقوه کردن قابلیت‌های طبیعی، اقتصادی، آب و هوایی و گرانیگاهی¬اش قامت استوار ‌کند و خصوصیات روانی و ذهنیات مسؤلین فرادستی را برای ترقی شهرکرد به عرصۀ امتیازدهی به این شهر بیاورد.

دانایان و فرهیختگان شهرکرد می‌دانند که شهر به عنوان یک سازمان اجتماعی با تنوع قومی، زبانی و ویژگی‌های اجتماعی جایگاه ممتاز ملی و میهنی دارد، در کانون توجهات این مردم فهیم این نکته وجود داردکه: می‌بایست به عنوان یک جامعه ترقی خواه حاکمیت مردمی را بر شهر اعمال کنیم و در فراگرد یک نظام مردم سالار مدیریتی، نهاد ریاست جمهوری و حاکمیت، افکار عمومی شهروندان و مدیران استانی را به اجرایی صحیح قوانین و انضباط شدید مدیریتی و اداری در جهت رشد و جلوگیری از فساد، همراهی کرده و در صورت نبود چنین اراده‌ای آن را تولید نموده و گسترش دهیم.

چنین مطالبه ای در وجود منتخبین شورای شهر که به امید پروردگار خرداد ماه صورت بندی می‌شود امکان تحقق دارد و از همین منظر قابلیت اجرایی می‌یابد بنابراین؛ عنصر طلایی پیشرفت شهرکرد، «به‌گزینی» است. چون؛ میان «شهروندان»، «اهمیت شهر » و «پیشرفت شهر »رابطه همبستگی وجود دارد می بایست از هم اکنون به فردای شهرکرد عزیز بیندیشیم.

دو استکان چای داغ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....