تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 آذر 1399 - 21:31
کد خبر : 25820

شستا را بفروشیم یا نه؟

شستا را بفروشیم یا نه؟

نماد شستا که بیش از ۲ ماه متوقف بود، در جریان معاملات هفته قبل بازگشایی شد و در روزهای اخیر عرضه در این نماد باعث ریزش شاخص کل شده است. آیا روند صعودی شستا بازمی‌گردد یا باید این سهام را فروخت؟ نماد شستا که حدود ۲ ماه و نیم متوقف بود در جریان معاملات هفته

نماد شستا که بیش از ۲ ماه متوقف بود، در جریان معاملات هفته قبل بازگشایی شد و در روزهای اخیر عرضه در این نماد باعث ریزش شاخص کل شده است. آیا روند صعودی شستا بازمی‌گردد یا باید این سهام را فروخت؟

نماد شستا که حدود ۲ ماه و نیم متوقف بود در جریان معاملات هفته گذشته بازگشایی شد و روند خوبی داشت اما در معاملات ۲ روز قبل روند نزولی داشتو عرضه در این نماد باعث روند نزولی شاخص کل بازار سهام نیز شده است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ، نماد شستا به دلیل توقف از اصلاح بازار سهام جامانده است اما آیا این نماد قرار است اصلاح داشته باشد؟ چه زمانی روند شستا مثبت می‌شود؟

باقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با نماد شستا گفت: در حالی معاملات روز چهارشنبه شستا با ۵۸۰ میلیون حجم و ارزش ریالی ۱۶۰۰ میلیارد تومان بسته شد که در محدوده قیمتی ۲۸۰۰ تا ۳۱۰۰ تومان نزدیک به ۲/۸ میلیارد سهم معادل تقریبی ۳۰% کل شناوری سهم جابه‌جا شده است تا سهام این شرکت پس از دو ماه نیم بسته بودن و افت ۵۵ درصدی از سقف تاریخی به تعادل برسد.

به این ترتیب به نظر می‌رسد فشار فروش در این سهم به حداقل رسیده باشد و با توجه به تعادل قیمتی و پتانسیل رشد در سهام زیر مجموعه‌ این شرکت از جمله حکشتی، تیپیکو و سیتا، به زودی روند قیمتی سهم بتواند تغییر کند.

همچنین این کارشناس در ادامه افزود: اخبار مربوط به عرضه اولیه‌ شرکت‌های زیر مجموعه شستا هم می‌تواند محرک خوبی برای رشد ارزش سهام باشد.

همچنین بر اساس مصاحبه‌های مدیران این شرکت مبنی بر ارزش قیمتی بالای این سهم نسبت به ارزش روز و نقش مهم این نماد بر وضعیت مجموعه‌ بازار سرمایه و آگاهی سازمان بورس به این موضوع، می‌توان به پتانسیل‌های تغییر روند قیمتی بیش از پیش خوشبین بود.

باقر خادمی، هفته پیش هم در زمان بازگشایی این نماد گفته بود چون سهامداران شستا عمدتا تازه‌واردان به بازار هستند به نوعی این نماد ضامن اعتماد بازار سهام است و احتمالا از این نماد حمایت می‌شود تا ریزش زیادی نداشته باشد.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....