تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 خرداد 1399 - 13:56
کد خبر : 9570

شادی خلاقیت افراد را تقویت می‌کند

شادی خلاقیت افراد را تقویت می‌کند

شادی خلاقیت افراد را تقویت می‌کند، روابط بین انسان‌ها را مستحکم کرده و روحیه‌ای بشاش و فعال را در افراد شکل می‌دهد. به عقیده کارشناسان، زمانی که افراد احساس شادی می‌کنند، آسان‌تر تصمیم می‌گیرند، روحیه مشارکتی بالاتری دارند و تعامل سازنده‌تری با دیگران خواهند داشت. بر اساس گزارش‌های سال ۲۰۱۶ ایران با داشتن امتیاز ۸/۴

شادی خلاقیت افراد را تقویت می‌کند، روابط بین انسان‌ها را مستحکم کرده و روحیه‌ای بشاش و فعال را در افراد شکل می‌دهد. به عقیده کارشناسان، زمانی که افراد احساس شادی می‌کنند، آسان‌تر تصمیم می‌گیرند، روحیه مشارکتی بالاتری دارند و تعامل سازنده‌تری با دیگران خواهند داشت.
بر اساس گزارش‌های سال ۲۰۱۶ ایران با داشتن امتیاز ۸/۴ جایگاه پایینی در جدول کشورهای شاد دارد و رتبه ۱۰۵ را به خود اختصاص داده است و کشورهای نروژ، سوئیس، ایسلند و دانمارک در رتبه‌های صدرنشین و کشورهای سوریه و یمن در انتهای جدول و در خاورمیانه هم امارات متحده عربی و عمان بهترین هستند.
شش فاکتور اصلی برای سنجش شامل تولید ناخالص داخلی، امید به زندگی، آزادی، سخاوت، حمایت اجتماعی و وضعیت فساد در دولت و شرکت‌ها است.
سؤال از متخصصین و دلسوزان این است برای بهبود اقتصاد شادی چگونه باید اقدام کنیم؟
۱- ابتدا تردید کنیم اصلاً شادی موجب بهبود اقتصادی است؟
۲- اگر بپذیریم اقتصاد شادی وجود دارد و اثرگذار، تردید کنیم در تعیین فاکتورهای سنجش که همین شش مورد است و یا فاکتورهای دیگری است؟
۳- اگر بپذیریم فعلاً همین فاکتورها پذیرفته شده بین‌المللی است و قابل‌استفاده باید تردید کنیم در میزان و روش محاسبه؟
۴- اگر بپذیریم این‌ شاخص‌ها توسط عوامل داخلی محاسبه می‌شود و عوامل نفوذی و ضد ایرانی در آن دخالتی ندارند چگونه برای بهبود دادن این شاخص‌ها باید اقدام کنیم؟
۵- با توجه به فرهنگ حاکم و مذهبی که مراسم‌های سوگواری بیش از مراسم جشن در جامعه نهادینه‌ شده است و حتی مراسم ولادت ائمه هم به‌نوعی در انتهای مراسم باید کمی گریه کرد و به قول مداح‌های عزیز باید یک سری به صحرای کربلا بزنند تا اخلاص خود را به ائمه اثبات کنند! چگونه می‌توان برای تغییر این شرایط در همین وضعیت فرهنگی اقدام کرد آیا تغییر رفتارهای الزامی اپیدمی کرونا می‌تواند در تغییر این رفتار نیز مؤثر باشد؟
۶- در هر حال برای بهبود اقتصاد شادی چگونه باید اقدام کنیم؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....