تاریخ انتشار : دوشنبه 20 مرداد 1399 - 20:48
کد خبر : 14938

سیگنال بازار تحلیل بازار بورس بازار در چنگال رسانه ها

سیگنال بازار  تحلیل بازار بورس  بازار در چنگال رسانه ها

اقتصاددان: امروز از رسانه های رسمی و غیررسمی کشور اعم از مجازی و غیر مجازی خبرهای مختلف و ضد ونقیضی خارج شد. عرضه اولیه های نفتی و گازی، قرارداد سلف موازی استاندارد نفت خام سنگین و همچنین قراردادهای فروش آتی نفت در کنار آن ها بازار نه چندان آرام بورس را دچار التهاب کرد. به

اقتصاددان:
امروز از رسانه های رسمی و غیررسمی کشور اعم از مجازی و غیر مجازی خبرهای مختلف و ضد ونقیضی خارج شد. عرضه اولیه های نفتی و گازی، قرارداد سلف موازی استاندارد نفت خام سنگین و همچنین قراردادهای فروش آتی نفت در کنار آن ها بازار نه چندان آرام بورس را دچار التهاب کرد. به طوری که عرضه های فوق امروز در رسانه ها چندین بار تایید و تکذیب شد و همین موضوع کافی بود که حجم زیادی از سهامداران حقیقی بیش از ۳۷ هزار میلیارد تومان از دارایی‌های خود را از بازار خارج کنند که البته دلایل دیگری هم داشت *زمزمه های ارتباط با آمریکا* و خبر گشایش اقتصادی دولت و پیشی گرفتن نامزد دموکرات ها از دونالد ترامپ در راس خبرهای روز گذشته بودند. تحلیل گران سیاسی معتقدند که رییس‌جمهور غیرقابل پیش بینی آمریکا در صدد استفاده از کارت بازی ارتباط با ایران برای از بین بردن فاصله دونامزد شده است و زمزمه های برگشت به میز مذاکره و ارتباط تجاری با ایران را در رسانه‌ها به راه انداخته اند که البته سیگنال های مبنی بر این کار نیز ارسال شده است .
از جمله برکناری
برایان هوک معاون ترامپ در امور ایران و پیش از این برکناری جان بولتون از مخالفان سرسخت ارتباط با ایران و همچنین افشاگری جدید جان بولتون در کتاب ” *اتاقی که در آن اتفاق افتاد* ” اشاره بر اینکه ترامپ در صدد ارتباط با ایران بود به صهیونیست‌ها هشدار داد که در صورت پیروزی ترامپ ارتباط آمریکا با ایران قطعی خواهد شد.
البته چاشنی ارتباط تجاری بلندمدت ایران با چین بی تأثیر در این فضای آشفته سیاسی نیست .
*مشکلات ساختاری هسته* معاملات بازار و اخلال در کارگزاری ها و سیستم معاملات بازار بورس نیز منجر به اشتباهات فاحشی که به زیان سهامداران شده و بر نارضایتی آنها افزوده است. این مشکلات عملیاتی تعداد خطای اردر ها رابرای ترند در بازار افزایش داده است.

**سکه و ارز*
دولت
هنوز تصمیم خود را برای مقابله با قیمت سکه و ارز به طور شفاف بیان نکرده است همین موضوع مبهم باعث ایجاد سردرگمی زیادی در معامله‌گران و فضای کسب و کار بازار سرمایه شده است به طوری که حافظه تاریخی مردم را با سال ۹۲ و ۹۷ مواجه می کند ‏.از طرفیetf دوم در هاله ای از ابهام است واین شفاف نبودن از جمله موارد دیگری بود که در رسانه ها چندین بار تایید و تکذیب شد و موجب ریزش سهام مربوط به این گروه بود که در نهایت این خبر و اقدامات مربوط به آن فعلاً منتفی شد.

*مشکلات سیستم معاملات*
ضعیف عمل کردن مرکز معاملات و ناظر بازار به هر دلیل چه از نظر فنی چه از نظر تصمیم گیری موجب دامن زدن شایعات و کسانی که با ابزار رسانه دنبال ضعیف کردن بازار سرمایه هستند می‌گردد.
دولت باید پاشنه آشیل های فراوان بازار سرمایه را رویین تن کند تا سهامداران با فراغ بال بیشتری سرمایه خود را وارد کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بهنام سه شنبه , ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲

؟

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....