تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 شهریور 1400 - 14:39
کد خبر : 60044

سرم های وارداتی آلمانی در گمرک در حال فاسد شدن هستند

سرم های وارداتی آلمانی در گمرک در حال فاسد شدن هستند

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس از ترخیص نشدن سرم‌های وارداتی آلمانی از گمرک خبر داد. اقتصاددان: حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز سه‌شنبه ۱۶ شهریور مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: در بازدیدی که از گمرک داشتیم، متوجه

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس از ترخیص نشدن سرم‌های وارداتی آلمانی از گمرک خبر داد.

اقتصاددان: حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز سه‌شنبه ۱۶ شهریور مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: در بازدیدی که از گمرک داشتیم، متوجه شدیم که حجم انبوهی از سرم‌های وارداتیِ آلمانی با گذشت ۵ سال هنوز در گمرک باقی مانده و ترخیص نشده‌اند. این سرم‌های وارداتی در سال ۹۵ وارد شده و مخصوص بیماران دیالیزی است و ۳ ماه دیگر فاسد می‌شوند.

پژمانفر در ادامه بیان کرد: این وضعیت در حالی رخ داده که در کشور با کمبود سرم رو به رو هستیم. در گمرک علاوه بر آن شیرخشک‌هایی ترخیص نشده که والدین برای تامین آن از این داروخانه به آن داروخانه می‌روند. سرم، مواد غذایی و مواد دارویی باید به نحوی متفاوت‌تر از گمرک ترخیص شوند.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه خاطر نشان کرد که برای ترخیص کالا‌های فاسدشدنی گمرک باید تصمیمی دیگر اتخاذ شود. مردم محتاج این مواد هستند و این مواد بیت المال است. باید این اقلام بین مردم توزیع شود.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: این مسئله‌ی مهمی است و کمیسیون اقتصادی باید پیگیر این موضوع باشد. البته این کالا‌ها و سرم‌ها که از سال ۹۵ وارد شده مشخص است که از طریق بخش خصوصی وارد شده و اگر از طریق بخش دولتی وارد شده بود قطعا برنامه‌ای برای آن وجود داشت. خیلی موضوعات در کالا‌ها و ترخیص نشدن آن‌ها از گمرک تاثیر گذار است و نباید اشتباه صورت بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....