تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 - 20:44
کد خبر : 30640

سایت‌ها، بلیط هواپیما را گران‌ کردند؟

سایت‌ها، بلیط هواپیما را گران‌ کردند؟

ابهام در مورد دلیل افزایش بلیط هواپیما، محرومیت سه میلیون دانش‌آموز از تبلت و موبایل، حذف امتیاز گوشی مسافری و پستی و رکوردشکنی دوباره قیمت اتریوم، از مهم‌ترین اخبار فناوری روز هستند. در حالی که این روزها افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی، گلایه‌هایی را در جامعه ایجاد کرده، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی مدعی شده که

ابهام در مورد دلیل افزایش بلیط هواپیما، محرومیت سه میلیون دانش‌آموز از تبلت و موبایل، حذف امتیاز گوشی مسافری و پستی و رکوردشکنی دوباره قیمت اتریوم، از مهم‌ترین اخبار فناوری روز هستند.

در حالی که این روزها افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی، گلایه‌هایی را در جامعه ایجاد کرده، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی مدعی شده که هیچ ایرلاینی بلیت پروازهای خود را بالاتر از نرخ مصوب نفروخته است.

در اقتصاددان به نقل از ایسنا ،   مقصود اسعدی‌سامانی،  همه ایرلاین‌ها ملزم به رعایت مصوبه شورای عالی هواپیمایی هستند و اگر گرانفروشی در این زمینه صورت گرفته، از سوی سایت‌های فروش بلیت هواپیما بوده است و باید با آنها برخورد لازم صورت گیرد.

محرومیت سه میلیون دانش‌آموز از تبلت و موبایل

وزیر آموزش و پرورش بار دیگر اعلام کرد که بیش از سه میلیون دانش‌آموز در کشور، فاقد از جمله تبلت و گوشی تلفن همراه هستند.

محسن حاجی‌میرزایی مدعی شد که این به معنای دور ماندن آنان از آموزش‌ها نیست و هیچ دانش‌آموز محروم از آموزشی در کشور نداریم؛ صرفا شیوه دریافت آموزش‌ها برای دانش‌آموزان متفاوت است که بر این اساس بیش از ۷۰ درصد آنها از طریق سامانه شاد آموزش‌ها را فرا می‌گیرند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برخی نیز از طریق آموزش‌های تلویزیونی آموزشهای درسی را فرا می‌گیرند و افرادی که به هیچ‌کدام از روش مجازی و تلویزیونی دسترسی ندارند از طریق بسته‌های خودآموز و درسنامه‌هایی که با کیفیت مطلوب تهیه می‌شود، آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

حذف امتیاز گوشی مسافری و پستی

مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک از حذف امتیاز گوشی مسافری و پستی خبر داد.

به گفته او، معافیت ۵۰ دلاری گوشی‌های پستی و نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی برای محاسبه حقوق ورودی حذف شدند و از این پس حقوق ورودی گمرکی آنها براساس نرخ سنا و با پرداخت دو برابر سود بازرگانی انجام می‌شود.

ارونقی در رابطه با جریان اخیر مربوط به گوشی‌های آیفون ۱۲ و این‌که مسافران به طور گسترده‌ای با خود از این مدل همراه داشته و یا در بسته‌های پستی زیادی گوشی آیفون ۱۲ وجود داشت گفت که در حال حاضر با حذف معافیت‌های گوشی‌های پستی و ارز ۴۲۰۰ تومانی آن، اختلاف ۲.۵ میلیون تومانی گوشی پستی که نسبت به گوشی همراه مسافری وجود داشت، حذف شده است.

میزان مصرف اینترنت مشترکان همراه اول و ایرانسل

پایگاه خبری ۹۰ فناوری، براساس گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نوشته است که مجموع تعداد مشترکان ۳G و ۴G، دو اپراتور همراه اول و ایرانسل به ترتیب در حدود ۳۷ و ۳۵ میلیون نفر است.

از طرفی طبق ادعای مدیرعامل ایرانسل حجم دیتای مصرفی توسط مشترکان این اپراتور به طور متوسط حدود ۱۰ پتابایت در روز است.

معاون همراه اول نیز گفته است که اکنون بالاترین مصرف روزانه در هفته به ۱۲ و نیم پتابایت رسیده که در مقایسه با سال گذشته همین روزها، دو برابر شده است. دیگر روزهای هفته هم زیر ۱۲ پتابایت نیست.

توقف فعالیت رسمی آنر در ایران؟

باتوجه به جدایی ناگهانی مدیران آنر در ایران از این برند چینی، به‌نظر می‌رسد که آنر به فعالیت خود در ایران پایان داده است.

به گزارش زومیت، روز گذشته، مدیران آنر در ایران با انتشار پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی، از پایان همکاری خود با این برند خبر دادند؛ بنابراین ظاهرا آنر دیگر به‌صورت رسمی در ایران حضور ندارد؛ البته آنر هنوز رسما درباره‌ این موضوع اظهارنظری نکرده است.

رکوردشکنی دوباره قیمت اتریوم

زومیت از دنیای فناوری نیز خبر داده که قیمت اتریوم تقریبا پس از سه سال، به بالاتر از هزار دلار رسیده است.

قیمت اتریوم در سال‌های گذشته با نوسانات زیادی همراه بوده اما از ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۰ همراه با بیت‌کوین افزایش قیمت را تجربه کرده و اکنون با قیمتی بیش از هزار دلار معامله می‌شود که البته احتمال کاهش ارزش آن به محدوده ۹۹۰ دلار هم وجود دارد.

اتریوم پس از بیت‌کوین دومین ارز دیجیتال باارزش جهان از نظر ارزش بازار محسوب می‌شود.

قیمت بیت‌کوین نیز تا لحظه تنظیم این گزارش به بیش از ۳۱ هزار و ۸۰۰ دلار، معادل بیش از ۸۵۹ میلیون تومان رسیده بود.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....