تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 - 20:19
کد خبر : 26446

روش جدید برای هک واتس‌اپ

روش جدید برای هک واتس‌اپ

 پیامک اینستاگرام مسدود شد؟ هشدار در مورد پیام‌های پرداخت وجه در شاد، دلیل اعتصاب پیک‌های اسنپ‌فود، احتمال مسدود شدن پیامک دریافتی اینستاگرام در ایران و خداحافظی سامسونگ با سری گلکسی نوت، از جمله مهم‌ترین اخبار فناوری و استارتاپی روز است. حاشیه‌های اپلیکیشن شاد انگار تمامی ندارد؛ در تازه‌ترین خبر در مورد شبکه آموزشی دانش‌آموز، مدیرکل

 پیامک اینستاگرام مسدود شد؟

هشدار در مورد پیام‌های پرداخت وجه در شاد، دلیل اعتصاب پیک‌های اسنپ‌فود، احتمال مسدود شدن پیامک دریافتی اینستاگرام در ایران و خداحافظی سامسونگ با سری گلکسی نوت، از جمله مهم‌ترین اخبار فناوری و استارتاپی روز است.

حاشیه‌های اپلیکیشن شاد انگار تمامی ندارد؛ در تازه‌ترین خبر در مورد شبکه آموزشی دانش‌آموز، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، نسبت به پیام‌های جعلی «پرداخت وجه در قبال تایید اکانت شاد»، هشدار داد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا ،  محمود حبیبی ، از خانواده‌ها خواسته است که به هیچ عنوان توجهی به این گونه پیام‌ها نداشته باشند. به گفته او، شاد یک بستر پیام‌رسان است و در بستر آن ممکن است از این سو استفاده‌ها رخ دهد.

چرا پیک‌های اسنپ‌فود اعتصاب کردند؟

در حالی که در روزهای اخیر، کاربران اسنپ فود اختلال‌هایی را در تحویل سفارش‌های خود تجربه کرده‌اند، ظاهرا دلیل این موضوع، اعتصاب پیک‌های این پلتفرم سفارش آنلاین غذا بوده است.

به گزارش زومیت، برخی در فضای مجازی ادعا کرده‌اند که پیک‌های «اسنپ اکسپرس» یا پیک‌های موتوری مخصوص سفارش غذای اسنپ‌فود به این دلیل به اعتصاب دست زده‌اند که زیرنظر «اسنپ باکس» قرار گرفته‌اند و در این صورت، باید از درآمد خود کمیسیونی به شرکت پرداخت کنند.

اما مهراد عبدالرزاق، رئیس هیات‌مدیره‌ اسنپ‌فود، به زومیت گفته است که قانونی عوض نشده و موضوع مطرح‌شده هم شایعه‌ای بیش نیست و اعتراض پیک‌های اکسپرس عمدتا برای افزایش هزینه‌ ثابت هر تحویل سفارش بوده است.

به‌علاوه در مواقع شلوغی اوج سفارش‌ها، پیک‌های اسنپ باکس به‌کمک سرویس اسنپ‌فود می‌آیند و غذا را به مشتریان تحویل می‌دهند. همین موضوع نیز نارضایتی پیک‌های اکسپرس را به‌دنبال دارد. به‌گفته‌ عبدالرزاق، مسئله‌ دادن کارمزد تحویل هر سفارش به اسنپ باکس اصلا مطرح نشده است.

روش جدید برای هک واتس‌اپ

در گزارشی از دنیای، فناوری دیجیاتو از روش جدید هک واتس‌اپ پیام‌ها که لیست مخاطبان را به سرقت می‌برد، خبر داده است.

بر اساس این گزارش، یک هک خطرناک واتس‌اپ به مهاجمان اجازه می‌دهد که به همه پیام‌های کاربران دسترسی پیدا کنند و با استفاده از حساب آنها، گفتگوهای خصوصی افراد دیگر را سرقت کنند.

این حمله به هکرها اجازه می‌دهد که به عنوان یک دوست ظاهر شوند و به حساب شخصی کاربران دسترسی پیدا کنند.

در این هنگام، احتمالا یک پیام حاوی کد تایید شش رقمی واتس‌اپ را دریافت می‌کنید که برای ورود به حساب یا تغییر در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. علت دریافت چنین کدی، تلاش مخفیانه مهاجم برای تبدیل حساب همه افراد موجود در لیست مخاطبان کاربر اصلی، به اکانت تجاری است.

پیام اینستاگرام مسدود شد؟

در خبری دیگری با موضوع پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی، میلاد نوری، فعال شناخته شده فناوری اطلاعات، در کانال تلگرام خود نوشته که ظاهرا پیامک دریافتی اینستاگرام در ایران مسدود شده است.

او توضیح داده است که: «هنگام سوئیچ به یک اکانت دیگر، به دلیل تغییر همیشگی آی‌پی (بخاطر استفاده از وی‌پی‌ان) جهت حفظ امنیت، اینستاگرام از ما خواست کد ارسال شده به شماره موبایل رو وارد کنیم. کدی که ظاهرا دریافت اون روی شماره‌های ایران مسدود شده و به این دلیل، بعد از ۴ روز تلاش، همچنان نمی‌تونیم به این اکانت دسترسی داشته باشیم.»

سامسونگ با سری گلکسی نوت

ایسنا از خداحافظی سامسونگ با سری گران‌قیمت گلکسی نوت خبر داده است.

بر اساس این گزارش، منابع آگاه خبر داده‌اند که شرکت سامسونگ الکترونیکس توقف عرضه مدل‌های سری گلسی نوت در سال آینده را بررسی می‌کند که منعکس‌کننده کاهش تقاضا برای این گوشی‌های گران‌قیمت در بحبوحه پاندمی ویروس کروناست.

گلکسی نوت که برای صفحه نمایش بزرگ و قلمش معروف است، یکی از دو سری گوشی گران‌قیمت سامسونگ بوده، سری دیگر گلکسی اس است که با امکانات قابل توجه از جمله قلم، مصرف‌کنندگان را جذب خود کرده است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....