تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 مرداد 1400 - 21:24
کد خبر : 56228

روحانی در عرصه اقتصادی به مردم خیانت کرد

روحانی در عرصه اقتصادی به مردم خیانت کرد

یک اقتصاددان گفت: دولت روحانی باعث هرج و مرج کامل در کشور شد و عده‌ای نیز که افراد حامی و یا وابسته به آن بودند، از این وضعیت سود بردند. غارت اقتصاد ایران در دهه ۹۰ رخ داد و در واقع روحانی به مردم خیانت کرد. احسان سلطانی، اقتصاددان ، بیان کرد: بزرگ‌ترین اشتباه روحانی

یک اقتصاددان گفت: دولت روحانی باعث هرج و مرج کامل در کشور شد و عده‌ای نیز که افراد حامی و یا وابسته به آن بودند، از این وضعیت سود بردند. غارت اقتصاد ایران در دهه ۹۰ رخ داد و در واقع روحانی به مردم خیانت کرد.

احسان سلطانی، اقتصاددان ، بیان کرد: بزرگ‌ترین اشتباه روحانی این بود که به مردم توجه نداشت. نگاه مردمی نداشت و در نتیجه کسب و کار، جان و به طور کلی اقتصاد مردم برای وی بیگانه بود و صرفا در این ۸ سال به حمایت از بنگاه‌های بزرگ تولیدی مانند فولادی‌ها، پتروشیمی‌ها و بانک‌ها پرداخت.

سلطانی تصریح کرد: زمانی که روحانی اعلام کرد که بخش خصوصی واکسن وارد کشور کند و یا مردم به کشورهای خارجی برای تزریق واکسن سفر کنند؛ نوع نگاه وی به مردم مشخص شد. روحانی مردم را افراد پولداری فرض کرد که توانایی رفتن به خارج از کشور برای دسترسی به واکسن را دارند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از پرسون ،   وی ادامه داد: بزرگترین مشکل روحانی، عدم توجه به مردم بود. به همین دلیل صرفا برای صنایع بالادستی ارزش قائل بود و صنایع کوچک، متوسط و پایین دستی برای وی اهمیتی نداشت.

این اقتصاددان افزود: روحانی با کمک بانک مرکزی برای تأمین منافع خود نرخ ارز را دستکاری کرد و به عمد قیمت دلار را افزایش داد. قیمت دلار متاثر از تحریم‌ها به ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان می‌رسید. در حالی که دولت یک دلار را به ۲۵ هزار تومان رساند.

سلطانی بیان کرد: بحث بعدی رها سازی و کنار گذاشتن دولت بود که تمام امور را به بازار سپردند و گفتند ما نقشی نداریم. اما کدام بازار؛ بازاری که در ایران وجود دارد، متشکل از بنگاه‌های خصولتی و رانتی است که دنبال غارت مردم هستند.

وی گفت: با شوک ارزی عده‌ای پول‌های کلان کسب کردند؛ در این مدت مقدار زیادی سرمایه از ایران خارج شد؛ برای نمونه ایرانی‌ها فقط ۷ هزار خانه در ترکیه خریدند که معادل ۳ میلیارد دلار پول است.

این اقتصاددان تصریح کرد: در شرایط تحریمی نیز با ۴۰ میلیارد دلار دولت می‌توانست کشور را اداره کند. کشوری که ارز ندارد، هیچ وقت واردات کالای غیرضرور انجام نمی‌دهد، اما دولت دوازدهم میوه‌های لوکس را با ارز وارد می‌کرد و از طرف دیگر خیار، گوجه، پیاز و سیب زمینی را از ایران صادر و باعث چند برابرشدن قیمت این محصولات در داخل می‌شد.

سلطانی افزود: دولت باعث هرج و مرج کامل در کشور شد و عده‌ای نیز که افراد حامی و یا وابسته به آن بودند، از این وضعیت سود بردند. غارت اقتصاد ایران در دهه ۹۰ رخ داد و در واقع روحانی به مردم خیانت کرد. تحریم‌ها در وضعیت اقتصادی کشور موثر بود، اما نه به میزانی که باعث دلار ۲۵ هزار تومانی شود.

وی بیان کرد: روحانی در شرایطی که می‌دید توانایی اداره کشور را ندارد باید برای مثال با تمارض، استعفا می‌داد. اما برخلاف تصور و با این کارنامه، شاهد حضور و ثبت نام اطرافیان وی در انتخابات ریاست جمهوری بودیم.

این اقتصاددان در پایان گفت: انتظار و امید معجزه از دولت جدید نیز وجود ندارد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....