تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 شهریور 1401 - 11:09
کد خبر : 98940

دگردیسی نوین در خرید، ابزار رونق اقتصادی

دگردیسی نوین در خرید، ابزار رونق اقتصادی

به گزارش خبرنگار اقتصاددان، یک کارشناس مسائل اقتصاد صنعتی در یادداشتی اختصاصی برای اقتصاددان نوشت: با گذشت بیش از یک سال و نیم از بحران سلامت، زمان بهبود اقتصادی فرا رسیده است. پس از تعطیلی یا کاهش سرعت اکثر بخش‌های تجاری، شرکت‌ها اکنون آماده بهبود هستند. در حالی که خرید نقش کلیدی در این دوره

به گزارش خبرنگار اقتصاددان، یک کارشناس مسائل اقتصاد صنعتی در یادداشتی اختصاصی برای اقتصاددان نوشت:

با گذشت بیش از یک سال و نیم از بحران سلامت، زمان بهبود اقتصادی فرا رسیده است. پس از تعطیلی یا کاهش سرعت اکثر بخش‌های تجاری، شرکت‌ها اکنون آماده بهبود هستند. در حالی که خرید نقش کلیدی در این دوره بحرانی ایفا کرده است، چالش حفظ این موقعیت استراتژیک برای حمایت از شرکت ها از طریق بهبود اقتصادی است. تدارکات نقشی کلیدی در بازگرداندن رشد ایفا می کند بینش جالبی در مورد این موضوع ارائه کرده است. از بیش از ۴۰۰ تصمیم گیرنده در خرید در مورد اولویت های جدید خود در پی همه گیری کووید-۱۹ سؤال شد.

خرید در قلب بحران

در آغاز بحران سلامت، خرید در میان آشفتگی بود. دپارتمان‌های خرید مجبور شده‌اند به طور همزمان ذخایر تجهیزات حفاظت فردی لازم را برای محافظت از کارکنان، اطمینان از اجرای روان تولید و شناسایی ریسک‌های زنجیره تامین برای ادامه فعالیت کسب‌وکارها، تا حد امکان، تامین کنند.

لوران تاردف، رئیس و مدیر عامل گروه پریزمیان جنوب اروپا، در طی میزگردی از کارشناسان در این باره صحبت کرد: «بحرانی که ما تجربه کردیم، نقش کلیدی خرید را که طبیعتاً در تمام جلسات و کمیته‌های کووید ما دخیل بود، بیشتر برجسته کرد.» در مواجهه با مشکلات، خرید اعتبار خود را به دست آورده است. این در نهایت به عنوان یک بخش استراتژیک در شرکت به رسمیت شناخته شد. اکنون که وضعیت اضطراری به پایان رسیده است، شرکت ها وارد مرحله بازسازی، اقدام و بازیابی می شوند!

اولویت های جدید برای خرید

همانطور که اقتصاد جهانی به تدریج از بحران سلامت بهبود می یابد، بخش های خرید مجبورند اولویت های خود را دوباره تعریف کنند. در حالی که نوآوری و خرید پایدار همچنان در دستور کار تیم های خرید قرار دارد، آنها اکنون بر بهبود کارایی و شناسایی فرصت های جدید برای حمایت از فعالیت های تجاری متمرکز هستند.

بهبود چابکی زنجیره تامین و کارایی خرید

همه گیری کووید-۱۹ نوسانات، عدم قطعیت، پیچیدگی و ابهام دنیای امروز ما (به اصطلاح دنیای VUCA[2]) را برجسته کرده است. در این زمینه، بخش های خرید باید با بهبود کارایی و چابکی خود در زنجیره تامین، برای موارد غیرمنتظره آماده شوند. با تشخیص زودهنگام تغییرات، فرصت‌ها و تهدیدها، آنها در موقعیتی قرار می‌گیرند که با تحولات بازار هماهنگی داشته باشند و در مواقع بحران تغییر ایجاد کنند.

شناسایی فرصت های درآمدی جدید

خرید بسیار فراتر از تمرکز سنتی خود بر روی مذاکره و کاهش هزینه است. تصمیم گیرندگان خرید با همکاری نزدیک تر با بخش های دیگر، اکنون قصد دارند به شرکت های خود کمک کنند تا فرصت های جدیدی را برای افزایش گردش مالی شناسایی کنند، چه از طریق ورود به بازارهای جدید و چه با توسعه محصولات در مشارکت با تامین کنندگان. آنها در حال تبدیل شدن به سفیران واقعی عملکرد هستند!

بهبود تصمیم گیری و همکاری با تامین کنندگان

از آنجایی که شرکت‌ها دستخوش تحول دیجیتالی می‌شوند، همکاری بین سهامداران مهم‌تر از همیشه است. با تقویت فناوری‌های جدید، بخش‌های خرید باید به‌طور یکپارچه با مشتریان داخلی و کل شبکه تأمین‌کننده‌شان کار کنند تا عملکرد را بهبود بخشند. این را می توان به روش های مختلفی به دست آورد: با واکنش سریع و فعالانه به تغییرات در بازار، با ایجاد محصولات جدید یا بهبود محصولات موجود و غیره.

خرید به عنوان محرک رشد درآمد

همانطور که اقتصاد بهبود می یابد، بخش های خرید یک فرصت منحصر به فرد برای موقعیت استراتژیک خود برای کمک به رشد درآمد شرکت های خود دارند. به نظر می رسد آنها در موقعیت خوبی برای انجام این کار قرار دارند، زیرا طبق گزارش مشاوران فورستر، ۸۵ درصد از مدیران نقش خرید را در رشد درآمد و حاشیه ها تشخیص می دهند.

برای رسیدن به این هدف، خرید چندین سلاح در زرادخانه خود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....