تاریخ انتشار : دوشنبه 19 اسفند 1398 - 19:28
کد خبر : 6624

دو عامل ریزش ادامه دار شاخص + اثر جلسه شورای عالی بورس بر بازار

دو عامل ریزش ادامه دار شاخص + اثر جلسه شورای عالی بورس بر بازار

نوید قدوسی با بیان اینکه اکثر سهم‌ها در معاملات روز گذشته با صف سنگین فروش مواجه بودند که تا پایان بازار هم جمع نشدند به ایرنا گفت: عامل غالب این موضوع ریزش شدید قیمت نفت بود که از سال ۱۹۹۱ تاکنون چنین ریزشی بی‌سابقه بوده است. قیمت نفت روز گذشته از همان زمان شروع بازار

نوید قدوسی با بیان اینکه اکثر سهم‌ها در معاملات روز گذشته با صف سنگین فروش مواجه بودند که تا پایان بازار هم جمع نشدند به ایرنا گفت: عامل غالب این موضوع ریزش شدید قیمت نفت بود که از سال ۱۹۹۱ تاکنون چنین ریزشی بی‌سابقه بوده است. قیمت نفت روز گذشته از همان زمان شروع بازار حدود ۳۰ درصد ریزش داشت که این موضوع شوکی را به بازار وارد کرد.

وی افزود: اتفاقی که پایان هفته گذشته برای دامنه نوسان رخ داد و بازار را متراکم کرد اثر آن همچنان از روز شنبه بر بازار ادامه دارد. این دو عامل در کنار یکدیگر باعث شد همه سهم‌های وابسته به قیمت کامودیتی و نیز گروه‌هایی که ارتباطی به کاهش قیمت نفت و دیگر کامودیتی‌ها نداشتند زیر بار هجوم برای فروش در بازار قرار گرفتند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه نفت تا حدودی افت هیجانی را جبران می کند، ادامه داد: یک سری بسته‌های حمایتی در کشور چین و آمریکا برای حمایت از بازار سهام و قیمت کامودیتی‌ها اجرایی می شود که به دلیل بازگشت قیمت نفت و بهبود وضعیت بورس جهانی می‌تواند عامل مثبتی برای بورس ایران تلقی شود. در روزهای آینده گروه‌هایی که ارتباطی به قیمت کامودیتی ندارند راه خود را از گروه های مرتبط با کامودیتی جدا می‌کنند.

قدوسی به جلسه امروز شورای عالی بورس اشاره و عنوان کرد: اگر در جلسه امروز مذاکره‌ ای در زمینه کاهش دامنه نوسان صورت گیرد و خروجی آن مطلوب باشد سمت و سوی بازار تغییر خواهد کرد. دوشنبه صحبت‌هایی در زمینه کاهش دامنه نوسان بورس به ۳.۵ درصد مطرح شده بود که به دلیل محدود شدن نقدشوندگی عامل خوبی برای بازار محسوب نمی‌شود و باید مصوبه آن بصورت رسمی در جلسه امروز منتشر شود.

وی اظهار امیدواری کرد مسئولان، افت بازار دوشنبه را که به دلیل احاطه شوک در بازار ایجاد شده بود، سرلوحه تصمیم‌گیری قرار دهند و تصمیمی را اتخاذ کنند که تا حدودی اثر این شوک‌ها را در بازار از بین ببرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....