تاریخ انتشار : سه شنبه 30 دی 1399 - 10:21
کد خبر : 31960

دلیل اصلی ریزش بازار بورس چیست؟

دلیل اصلی ریزش بازار بورس چیست؟

 وضعیت سهامداران چه خواهد شد؟ بازار بورس برای مدتی است که روزهای خوشی را سپری نکرده و با افت های پی در پی شاخص بورس همراه است. رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی آنچه باید در مجلس تصویب شود لایحه بودجه است نه طرح نمایندگان، گفت: ما قیمت

 وضعیت سهامداران چه خواهد شد؟

بازار بورس برای مدتی است که روزهای خوشی را سپری نکرده و با افت های پی در پی شاخص بورس همراه است.

رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی آنچه باید در مجلس تصویب شود لایحه بودجه است نه طرح نمایندگان، گفت: ما قیمت دلار را در سال آینده ۱۱ هزار و ۵۰۰ الی ۱۲ هزار تومان در نظر گرفته‌ایم و قیمت دلاری که امروز در سامانه نیما و بازار است، واقعی نیست. اگر منابع در اختیار بانک مرکزی قرار بگیرد، فردا صبح قیمت دلار از ۲۵هزار تومان به ۱۵ هزار تومان می‌رسد!

به گزارش اقتصاددان به نقل از باشگاه خبرنگارن جوان ،  این ها صحبت هایی بود که واکنش خوبی در  بازار سرمایه نداشت به علت آنکه تا به امروز شاخص با اُفت شارپی مواجه شده و برای چندمین بار روند خرسی خود را پیش گرفت.
ریزش‌هایی که اخیرا در بازار سرمایه به وجود آمد برای چندمین بار سبب شد که سهامداران متضرر در مقابل شرکت بورس و اوراق بهادار تهران تجمع کنند. ما برای بررسی بیشتر این ماجرا با چند کارشناس مربوط و یکی از اعضای شورای عالی بورس به گفت وگو نشستیم.

نوسانات ارز دلیل اصلی ریزش بازار بورس

سعید اسلامی بیدگلی عضو شورای عالی بورس در رابطه با ریزش‌های اخیر بازار سرمایه و تاثیر نرخ دلار بر شاخص کل، گفت: اتفاقاتی که این روز‌ها در بازار سرمایه رخ می‌دهد بسیاری از سرمایه گذاران را مضطرب کرده است به علت آنکه سهامداران سرمایه‌های خود را در بازار درگیر کرده اند.
وی افزود: ریزش این روز‌های بازار سرمایه سهامداران را نسبت به آینده بازار بدبین کرده و نکته حائز اهمیت آن است که این امر مذکور، به دلایل مختلفی اعم از کاهش نرخ ارز و رفتار‌های هیجانی بود.
اسلامی بیدگلی تصریح کرد: اکنون تا حدودی اعتماد از بازار سرمایه رخت بر بسته، نهاد‌ها و اشخاص حقوقی نیز به دلایل مختلفی با مشکل مواجه شده اند، امیدواریم با سیاست‌های اخذ شده در بخش اقتصاد کلان و کمک‌های بنیادی باز هم شاهد بازگشت بازار باشیم.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....