تاریخ انتشار : دوشنبه 29 دی 1399 - 11:33
کد خبر : 31838

تقلیل گفتمان؛مسیر مسئله شناسی به لطف شبکه های مجازی

تقلیل گفتمان؛مسیر مسئله شناسی به لطف شبکه های مجازی

تقلیل گفتمان؛تسریع قضاوت و پله های نا پیموده در مسیر مسئله شناسی و فهم چالش های کشور به لطف شبکه های مجازی؛این روزها شاهد گسترش نوعی از آسیب شناسی؛چالش شناسی؛مشکل شناسی و به تبع آن !راه حل یابی هستیم که بیش از پیش ما را به قضاوت های خود علاقه مند و زود بازده!!! نزدیک

تقلیل گفتمان؛تسریع قضاوت و پله های نا پیموده در مسیر مسئله شناسی و فهم چالش های کشور
به لطف شبکه های مجازی؛این روزها شاهد گسترش نوعی از آسیب شناسی؛چالش شناسی؛مشکل شناسی و به تبع آن !راه حل یابی هستیم که بیش از پیش ما را به قضاوت های خود علاقه مند و زود بازده!!! نزدیک می کند!
یکی می گوید چالش کلان کشور فرهنگ است و اقتصاد فرهنگ!یکی می گوید اصلی ترین اولویت کشور اصلاح آموزش و توجه به پرورش است و این چالش اگر مرتفع گردد؛ گلستانی پر از گل و بلبل پیش روی ماست!
غافل از آنکه قضاوتهایی این چنینی که منجر به طرح گزارهای ارزشی و معنایی کلان می گردد؛ نیازمند طی طریق پژوهش علمی مبتنی بر آداب و رسوم پژوهش گری است!روشی که مبتنی بر یک مدل منسجم؛نظام مند وقابل دفاع باشد و هر گزاره ارزشی منبعث از آن مبتنی بر اسناد پشتیبان؛اطلاعات آماری قابل اتکا و مستند باشد!
شاید لازم است از این پس به جای تقلیل چالش های کشور به آنچه به عنوان شهود و فهم هریک از ما مطرح است؛بگوئیم فهم من به عنوان یک شهروند و ظن و درک من چنین است و نیازمند تقویت پشتوانه علمی و پژوهشی جهت اثبات گزاره مد نظر من می باشد!
در مسیر توسعه می بایست قضاوت هایمان از حال و هوای اجتماع! کمی دقیق تر؛عمیق تر؛عینی تر و مبتنی بر اسناد پشتیبان باشد.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....