تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 آبان 1400 - 13:24
کد خبر : 64983

تداوم نابسامانی در بازار مرغ همدان

تداوم نابسامانی در بازار مرغ همدان

نرخ‌ جدید با معیشت مردم همخوانی ندارد درحالی باهدف جلوگیری از قاچاق مرغ قیمت هرکیلوگرم از این ماده پروتئینی با افزایش چهار هزارتومانی از ۲۷ به ۳۱ هزار تومان رسیده که همچنان شاهد کمبود مرغ در همدان هستیم و مشکلات پابرجا مانده است.  پاییز کم کم به نیمه های خود نزدیک می شود؛ فصلی که

نرخ‌ جدید با معیشت مردم همخوانی ندارد

درحالی باهدف جلوگیری از قاچاق مرغ قیمت هرکیلوگرم از این ماده پروتئینی با افزایش چهار هزارتومانی از ۲۷ به ۳۱ هزار تومان رسیده که همچنان شاهد کمبود مرغ در همدان هستیم و مشکلات پابرجا مانده است.

 پاییز کم کم به نیمه های خود نزدیک می شود؛ فصلی که طی یکی دوسال اخیر با تنش کمبود اقلام اساسی و موردنیاز مردم در بازار همدان همراه شده است تا آنجا که باز هم موضوع کمبود مرغ در بازار همدان را شاهدیم.

تصور می شد کمبود گوشت مرغ در باز همدان دیگر تکرار نمی شود اما این گونه نیست و باز هم نارضایتی مردم از نحوه عرضه گوشت مرغ در بازار بیش از همه مشهود است حال آنکه قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در همدان افزایش یافته و تا ۳۱هزارتومان بالا رفته است.

ابتدای خیابان شهدا و خیابان باباطاهر همدان مرکز عرضه گوشت مرغ است؛ ساعت حوالی ۱۰ صبح سری با این بازار زدیم اما باردیگر ویترین و یخچال خالی مرغ فروشی ها را نظاره گر بودیم.

هنوز بازار مرغ همدان به سامان نرسیده و کج دار و مریز روزها را سپری می کند تا آنجا که حتی مغازه داران هم از این وضعیت خسته شده اند

گفتگو با فروشندگان مرغ در همدان گویای این واقعیت است که هنوز بازار مرغ همدان به سامان نرسیده و کج دار و مریز روزها را سپری می کند تا آنجا که حتی مغازه داران هم از این وضعیت خسته شده اند.

 

یکی از فروشندگان مرغ در همدان  با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ ۲۷ هزار تومان بود که تا ۳۱ هزارتومان بالا رفته و هر کیلو چهارهزارتومان افزایش داشته است، افزود: میزان گوشت مرغ در بازار همدان نسبت به قبل کم است.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ کیلو مرغ در مغازه بنده عرضه می شود که آن هم دیر به دستم می رسد که در اختیار خریداران بگذارم، افزود: ساعت ۱۲ ظهر بار مرغ درب مغازه بنده تخلیه می شود و مشتری هایی که قبل از این ساعت مراجعه کنند با خالی بودن یخچال های مغازه روبرو می شوند.

کیسه های حاوی گوشت مرغ حدود ۱۰۰ گرم آب دارد و حتی تمام کتف و بال مرغ ها شکسته شده و خون مردگی در آن مشهود است

به گزارش اقتصاددان به نقل ازبازار  ، یکی دیگر از فروشندگان مرغ در همدان نیز با ابراز ناراحتی از وضعیت عرضه مرغ در همدان گفت: کیسه های حاوی گوشت مرغ حدود ۱۰۰ گرم آب دارد و حتی تمام کتف و بال مرغ ها شکسته شده و خون مردگی در آن مشهود است.

وی با بیان اینکه مردم پس از خرید مرغ از آنجایی که به ما اجازه داده نشده مرغ را خرد کرده و در اختیار مشتری قرار دهیم آن را به خانه برده و وقتی با این وضعیت گوشت مرغ روبرو می شوند آن را بر می گردانند، گفت: وضعیت به نحوی شده که روزانه حداقل ۱۰ مورد مرجوعی داریم اما جنس فروخته شده را پس نمی گیریم چراکه گوشت مرغ به همین شکل در اختیار ما گذاشته شده و باید آن را در اختیار خریدار قرار دهیم.

وی از نحوه توزیع مرغ نیز گله کرد و با بیان اینکه از سهمیه ها مقداری را ساعت ۱۰ صبح توزیع می کنند و مابقی را ساعت ۷ عصر توزیع می کنند که کسی برای خرید مرغ در خیابان ها نیست، گفت: این وضعیت ما را تا ساعت ۱۰ شب در مغازه معطل می کند.

 

یکی دیگر از مغازه داران هم با بیان اینکه حجم بار مرغ در بازار کم است، گفت: به هر خریدار بیشتر از دوعدد مرغ فروخته نمی شود تا برای همه متقاضیان مرغ وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه پس از تخلیه بار مرغ نهایت یک ربع یا نیم ساعت بعد مرغ تمام شده و به فروش رفته است، گفت: مسئولان باید تدبیر دیگری در این زمینه داشته باشند.

صحبت با مردم و شهروندان نیز گویای این واقعیت است که از وضعیت موجود راضی نیستند گویی به شرایط حاکم بر بازار مرغ همدان عادت کرده اند.

در حالی قیمت هر کیلوگرم مرغ ۳۱ هزار تومان تعیین شده که آن را به قیمت ۳۲ هزارتومان خریداری کرده ام

یکی از شهروندان همدانی  با بیان اینکه در حالی قیمت هر کیلوگرم مرغ ۳۱ هزار تومان تعیین شده که آن را به قیمت ۳۲ هزارتومان خریداری کرده ام، گفت: مسئولان باید به این موضوع رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه حتی نفری دو عدد بیشتر مرغ هم نمی توانیم خریداری کنیم، گفت: این روزها از عهده هر کسی بر نمی آید که گوشت قرمز با قیمت بالای هر کیلوگرم ۱۲۰-۱۳۰  هزار تومان تهیه کند و بیشتر مردم گوشت مرغ را جایگزین آن کرده اند در حالی که مرغ فروشی ها هم دو عدد بیشتر در اختیار خریدار نمی گذارند.

وی با بیان اینکه معطلی برای رسیدن بار مرغ به بازار همدان یک طرف و ماندن در صف خرید آن نیز طرف دیگر، گفت: این وضعیت واقعا باعث اعصاب خوردی برای مردم شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز در همین خصوص در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه با توجه به عرضه مرغ و تزریق مرغ منجمد در حال حاضر بازار همدان مدیریت شده است، عنوان کرد: در این راستا وضعیت در حد اعلا نیست اما الان قیمت تاحدی مناسب شده و اقبال خرید مناسب است.

تداوم نابسامانی در بازار مرغ همدان| نرخ‌ جدید با معیشت مردم همخوانی ندارد

حمیدرضا متین با اشاره به اینکه هم اکنون هر روز عرضه مرغ منجمد را داریم، اظهار کرد: مرغ منجمد خریداری ندارد و به سبب آنکه اقبال برای خرید آن کم است، فروشنده نیز تمایلی به خرید آن ندارد.

روزی ۵۰ تن مرغ در همدان توزیع می شود و با استفاده از ظرفیت کشتارگاه ملایر سعی شده التهاب بازار را در این زمینه کاهش دهیم

وی با اشاره به اینکه هم اکنون روزی ۵۰ تن مرغ در همدان توزیع می شود و با استفاده از ظرفیت کشتارگاه ملایر سعی شده است تا التهاب بازار را در این زمینه کاهش دهیم، گفت: وضعیت بازار مرغ گرم در همدان بحرانی نیست.

متین در پاسخ به گلایه های مردمی در خصوص نبود مرغ در صبح ها نیز مطرح کرد: این روند در پیش گرفته شده تا مرغ گرم در بعدازظهرها عرضه شود تا بتوانیم مدیریت بهتری بر روی روند توزیع داشته و امکان رصد مناسب را داشته باشیم.

وی با اشاره به این موضوع ادامه داد: در حال حاضر با توجه به توزیع هر روزه مرغ، نمی توان گفت که مشکلی در زمینه مرغ وجود دارد!.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تصریح بر اینکه هم اکنون سقف نیاز استان و شهرستان همدان در این راستا تامین و حتی در بعدازظهرها مرغ بیشتر از نیاز مردم توزیع می شود، اضافه کرد: وضعیت مرغ منجمد هم در شهرستان همدان مناسب است و روز گذشته توزیع یک تنی برای فروشگاه های بزرگ انجام پذیرفته است.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان شهرستان همدان نیز  با بیان اینکه این روزها به سبب شرایط بازار و وضعیت مرغ در همدان نیاز است به بحث کیفیت مرغ های عرضه شده نیز توجه شود، عنوان کرد: نباید شرایط پیش آمده باعث شود که کشتارگاه های کیفیت مرغ را کاهش دهند.

شکایت های مردمی در مورد خون مردگی ها و ناقص بودن لاشه های مرغ
آرش طاوسی با تاکید بر اینکه شکایت های مردمی در این راستا زیاد است، به بحث خون مردگی ها و ناقص بودن لاشه های مرغ اشاره کرد و گفت: مرغ ها نباید با این وضعیت به دست مصرف کنندگان برسند.

تداوم نابسامانی در بازار مرغ همدان| نرخ‌ جدید با معیشت مردم همخوانی ندارد

وی با بیان این موضوع تاکید کرد: لازم است نظارت ها بر کیفیت مرغ ارتقا یابد چرا که بی توجهی به این موضوع نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان نیز در خصوص کیفیت مرغ مطرح کرد: نباید شاهد این باشیم که مرغ های عرضه شده دارای بوی تعفن هستند و باید مصرف کنندگان را مدنظر داشته باشیم و در کنار توجه به توزیع به مباحث کیفیت مرغ نیز توجه شود.

تابلوهای روان نصب شده در مرغ فروشی های همدان قیمت درست و به روز را نشان دهند

یزدان آزرمی با اشاره به اینکه باید تابلوهای روان نصب شده در مرغ فروشی های همدان قیمت درست و به روز را نشان دهند، اظهار کرد: اگر قرار است این تابلوهای قیمت دیگری را نشان دهند، باید تابلوهای روانشان خاموش باشد.

وی به قیمت مصوب مرغ گرم و منجمد اشاره کرد و گفت: باید مرغ فروشی ها طبق نرخ نامه های مصوب و واحدی عمل کنند و در عرضه مرغ شاهد نظم در توزیع باشیم ضمن اینکه باید دستگاه های مربوطه پای کار بوده و نظارت ها در این بخش ارتقا یابد.

به هر حال داستان کمبود مرغ در بازار همدان به شدت تکراری شده اما چه کنیم که این موضوع قصد خاتمه ندارد و هر از چند گاهی در صدر اتفاقات بازار همدان قرار می گیرد اما با همه این تفاسیر باید دید دستگاه های نظارتی در کجای ماجرا قرار دارند و چه زمانی قرار است نظارت ها جنبه جدی تری به خود بگیرد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....