تاریخ انتشار : یکشنبه 2 آبان 1400 - 22:07
کد خبر : 64581

بی‌ثباتی ایالات متحده در عرصه داخلی و بین‌الملل

بی‌ثباتی ایالات متحده در عرصه داخلی و بین‌الملل

 ناتوانی بایدن در رفع مشکلات آمریکا از آغاز دوره ریاست‌جمهوری بایدن در آمریکا، یک رویکرد ساکت و ساکن را از او شاهد بودیم و بایدن نیز نشان داد که توانایی حل مسائل موجود در ایالات متحده آمریکا را ندارد و تلاشش بر این بوده که  ادامه‌دهنده مسائل گذشته باشد. همه این موارد نشان‌دهنده نبودن توان

 ناتوانی بایدن در رفع مشکلات آمریکا

از آغاز دوره ریاست‌جمهوری بایدن در آمریکا، یک رویکرد ساکت و ساکن را از او شاهد بودیم و بایدن نیز نشان داد که توانایی حل مسائل موجود در ایالات متحده آمریکا را ندارد و تلاشش بر این بوده که  ادامه‌دهنده مسائل گذشته باشد. همه این موارد نشان‌دهنده نبودن توان لازم و برنامه مؤثر در حوزه سیاست‌گذاری داخلی آمریکا است.

علیرضا محرابی کارشناس مسائل سیاسی ،  در خصوص بی‌ثباتی آمریکا در عرصه داخلی و بین‌المللی بیان کرد: ایالات متحده آمریکا با تغییر سکان هدایت خود در کاخ سفید نشان داد که وضعیت داخلی آشفته و به هم‌ریخته‌ای دارد. بایدن نیز با توجه به مشکلات موجود در آمریکا نظیر کرونا، بحران مالی و مسائل اجتماعی، تلاش کرد قدرت را از ترامپ بگیرد و آمریکا را وارد دور جدیدی از سیاست‌گذاری‌ها کند که هم به نفع داخل آمریکا و هم به نفع کشورهای بیرونی باشد.

محرابی تصریح کرد: متأسفانه از آغاز دوره ریاست‌جمهوری بایدن در آمریکا، یک رویکرد ساکت و ساکن را از او شاهد بودیم و بایدن نیز نشان داد که توانایی حل مسائل موجود در ایالات متحده آمریکا را ندارد و تلاشش بر این بوده که ادامه‌دهنده مسائل گذشته باشد. همه این موارد نشان‌دهنده نبودن توان لازم و برنامه مؤثر در حوزه سیاست‌گذاری داخلی آمریکا است.

وی در ادامه تشریح کرد: در حوزه بیرونی نیز بایدن در ابتدا تلاش کرد نشان دهد که نسبت به موضوعات بین‌المللی دغدغه و حساسیت‌های جدی و خاص خود را دارد اما هرچه جلوتر رفتیم، دیدیم که بایدن در مقابل قدرت‌هایی که در نظام بین‌الملل در حوزه استقلال سیاسی و اقتصادی خود تلاش می‌کنند مانند چین، روسیه و جمهوری اسلامی ایران، همان رویکرد گذشته را دارد و تلاش می‌کند با ایجاد فشارهایی نظیر تحریم، فشارهای سیاسی و نظامی، منافع ایالات متحده آمریکا را تأمین کند تا این‌که نسبت به حل مسائل در نظام بین‌الملل نگاه مثبت و جامعی را داشته باشد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از پرسون ،    این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به این‌که مبنای استراتژی در ایالات متحده آمریکا ثابت است و تفاوتی بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان نیست، اظهار داشت: هر دو آن‌ها موضوعاتی نظیر امنیت، اقتصاد و سیاست آمریکا را اولویت خود قرار داده‌اند. فرقی نمی‌کند چه کسی رئیس‌جمهور باشد، آمریکا از نظر استراتژی کلان یکپارچگی خاص خود را دارد و امنیت آمریکایی مساوی است با ناامنی دنیا یعنی اگر کل دنیا را هم ناامنی بگیرد آمریکایی‌ها دوست دارند خودشان و کشورشان را امن نگه دارند. این سیاست یک سیاست استعماری و استکباری است.

محرابی خاطرنشان کرد: نگاه دموکرات‌ها نسبت به تعاملات بین‌المللی در حوزه رفتارهای سیاسی مناسب‌تر و مؤثرتر است و می‌توان گفت به استفاده از استراتژی اقدام پیشگیرانه بیش‌تر علاقه‌مند هستند که با کمک خودشان مسائل را حل کنند.

وی افزود: محافظه‌کارها و جمهوری‌خواهان به استراتژی حوزه نظامی و تنش‌زا بیش‌تر علاقه دارند و به سمت ایجاد یک فضای نظامی حرکت می‌کنند تا آمریکا را در موضع بالادستی‌تری قرار دهند.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان گفت: در حوزه تاکتیک‌ها است که بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها تفاوت وجود دارد و در حوزه استراتژی کلان و استراتژی مؤثر و یکپارچه آمریکا، فرقی بین آن‌ها نیست و آن‌ها اول اهداف آمریکا را دنبال می‌کنند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....