تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردین 1402 - 19:58
کد خبر : 120836

با حقوق ۸ میلیون تومانی نمی‌توان گوشت خرید!

با حقوق ۸ میلیون تومانی نمی‌توان گوشت خرید!

بازرس اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دامی خاطر نشان کرد: منطقی نیست که ما تمام منابع تامین خود را در یک بازار متمرکز کنیم اگر در روسیه جنگ و خشکسالی شد ما برای تامین با چالش مواجه شویم. اقتصاددان:   کسری لشکری با اشاره به کاهش تولید گوشت، گفت: کاهش تولید نیاز کشور به نهاده‌های دامی را تقلیل

بازرس اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دامی خاطر نشان کرد: منطقی نیست که ما تمام منابع تامین خود را در یک بازار متمرکز کنیم اگر در روسیه جنگ و خشکسالی شد ما برای تامین با چالش مواجه شویم.
اقتصاددان:   کسری لشکری با اشاره به کاهش تولید گوشت، گفت: کاهش تولید نیاز کشور به نهاده‌های دامی را تقلیل داده و از آنجایی که تورم توان خرید را از مردم سلب کرده است تولیدکنندگان نیز انگیزه تولید ندارند چراکه دیگر تولید برای تولیدکنندگان صرفه اقتصادی ندارد. قیمت‌های مصوب دولت نیز عادلانه نیستند اگر قیمت‌ها منطقی بودند دیگر شاهد افزایش نرخ‌ها در بازار نبودیم؛ دولت همه جا خود را وارد می‌کند و اجازه نمی‌دهد که بخش خصوصی کارش را انجام دهد.

وی با بیان اینکه حقوق بگیران با دریافتی ۸ میلیون تومان توان خرید گوشت کیلویی ۳۵۰ هزار تومان و مرغ ۶۰ هزار تومانی را ندارند، افزود: در این شرایط مردم کیفیت غذاهای خود را پایین می‌آورند و اگر در گذشته حجم بیشتری پروتئین مصرف می‌کردند مقدار آن را کاهش و محصولات دیگر چون کربوهیدرات‌ها، سیب‌زمینی و ماکارونی را جایگزین می‌کنند.

بازرس اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دامی سیاست‌های اقتصادی دولت را اشتباه دانست و افزود: تیم اقتصادی دولت حداکثر ۸ نفره است اما دیدگاه‌های آنها بایکدیگر متضاد است؛ دولت با سیاست تک نرخی شدن ارز جلو آمد اما هم اکنون شاهد چند نرخی شدن ارز در کشور هستیم در این شرایط اقتصادی نابه‌سامان پیش‌بینی آینده صنف واردکنندگان نهاده‌های دامی در سال پیشرو چندان اهمیت نداشته باشد و به نظر می‌رسد نتوان برای اقتصاد تصویر روشنی در سال جاری ترسیم کرد.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه قیمت نهاده‌های دامی در بازارهای جهانی ریزش کردند، گفت: دانه‌های روغنی، ذرت و جو نسبت به سال میلادی گذشته کاهش قیمت داشتند و اگر خودتحریمی‌های داخلی را حل و عاقلانه رفتار کنیم مشکل تامین غلات و خرید را نخواهیم داشت به نظر بنده ما خود دست و پای خود را بسته‌ایم.

وی اوکراین، برزیل و روسیه را تامین کنندگان اصلی نهاده‌های دامی کشور معرفی کرد و افزود: اوکراین مستقیماً نهاده به ایران نمی‌دهد و نهاده آنها به ترکیه سپس به ایران می‌آید. اما نهاده از آرژانتین و برزیل در حجم قابل توجهی وارد کشور می‌شود و کیفیت این محصولات نیز خوب است بعضی از این محصولات تراریخته هستند که بعد از بررسی و آزمایشات ژنتیک برروی آنها اگر قابلیت مصرف انسانی داشته باشد وارد بازار داخلی می‌شوند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....