تاریخ انتشار : دوشنبه 10 مرداد 1401 - 14:22
کد خبر : 96377

کمک به ایجاد شغل با ایجاد زیرساخت های حمل و نقل روستایی در چین

کمک به ایجاد شغل با ایجاد زیرساخت های حمل و نقل روستایی در چین

آخرین ارقام ذکر شده توسط وزارت حمل و نقل چین نشان می دهد که این کشور در طی ۱۰ سال گذشته ۷۴۳٫۳ میلیارد یوآن (۱۱۰ میلیارد دلار) از مالیات خرید خودرو را به پروژه های زیرساختی حمل و نقل در مناطق روستایی هدایت کرده که از این میان ۵۰۶٫۸ میلیارد یوآن در مناطق فقیر نشین

آخرین ارقام ذکر شده توسط وزارت حمل و نقل چین نشان می دهد که این کشور در طی ۱۰ سال گذشته ۷۴۳٫۳ میلیارد یوآن (۱۱۰ میلیارد دلار) از مالیات خرید خودرو را به پروژه های زیرساختی حمل و نقل در مناطق روستایی هدایت کرده که از این میان ۵۰۶٫۸ میلیارد یوآن در مناطق فقیر نشین استفاده شده است.
تا پایان سال ۲۰۲۱، جاده‌های حومه شهری ۴٫۴۷ میلیون کیلومتر امتداد پیدا کرده اند که در دهه گذشته بیش از ۹۰۰ هزار کیلومتر افزایش یافتند.

مأموران اجرایی متعددی برای مدیریت و نگهداری بهتر از این راه‌های روستایی تازه‌ساز یا نوسازی شده گمارده شدند تا مسئولیت بخش‌های معینی از جاده‌ها را در روستاها، شهرستان‌ها و شهرستان‌ها بر عهده بگیرند.

این وزارتخانه گفت که حدود ۶۴۱ هزار افسر از ماه ژوئن این سمت ها را به دست گرفته اند.

گو جیفنگ، معاون اداره راه این وزارتخانه در کنفرانس خبری روز پنجشنبه گفت: «همه ما می‌دانیم که حمل‌ونقل سالم و روان، پایه‌های صنایع پررونق را می‌سازد، و در گذشته نیز به مناطق روستایی کمک کرده تا فقر را از بین ببرند و به سرزندگی آنها کمک ‌کنند.»

گو گفت که تمام روستاهای مناطق اداری کشور به اتوبوس های عمومی دسترسی دارند و در مناطق روستایی توسعه سریعی در حوزه ترابری اکسپرس صورت گرفته است.

سرمایه گذاری در راه‌های روستایی برای ثبات اشتغال در این مناطق نیز مفید بوده است.

بر اساس آمار و ارقام این وزارتخانه، در شش ماهه نخست سال جاری، ۲۴۵۸ برنامه امدادی حول محور پروژه های راهسازی در روستاها اجرا شده که برای ۴۹ هزار نفر در روستاها شغل ایجاد کرده است. این برنامه های سرمایه گذاری در مجموع ۵٫۱۶ میلیارد یوآن جذب کرده اند که از این میان ۴۷۰ میلیون یوآن برای پرداخت حقوق بوده است.

گو جیفنگ، معاون مدیر، گفت که این وزارتخانه به راه اندازی برنامه های امدادی برای تضمین ساخت جاده با کیفیت بالا در مناطق روستایی و کمک به افزایش اشتغال روستایی ادامه خواهد داد.

او گفت: «این برنامه‌ها با پوشش دادن حوزه‌هایی مانند ایجاد زیرساخت‌های حمل‌ونقل و نگهداری جاده‌ها به کارگران روستایی بیشتر کمک می‌کنند تا در نزدیکی محل زندگی خود شغل پیدا کنند.»

به گفته این وزارتخانه، هدف آن افزایش طول راه های روستایی جدید به ۱۵۰ هزار کیلومتر تا سال ۲۰۲۲ و همچنین نوسازی هشت هزار پل روستایی فرسوده است.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....