تاریخ انتشار : سه شنبه 23 شهریور 1400 - 20:46
کد خبر : 60760

این درد خاورمیانه را از پا در آورده!!

این درد خاورمیانه را از پا در آورده!!

    حس مستمر پدرسالاری که در رگ و خون حاکمان منطقه خاورمیانه جاری است، نفس کشورها و ملت های این منطقه را بریده است. گفتمان آلوده به توهم خودبزرگ بینی در کشورهای منطقه خاورمیانه، دردی است که قرن ها بر جان این منطقه بزرگ جغرافیایی افتاده و با کمال تاسف همچنان ادامه دارد و

 

 

حس مستمر پدرسالاری که در رگ و خون حاکمان منطقه خاورمیانه جاری است، نفس کشورها و ملت های این منطقه را بریده است.
گفتمان آلوده به توهم خودبزرگ بینی در کشورهای منطقه خاورمیانه، دردی است که قرن ها بر جان این منطقه بزرگ جغرافیایی افتاده و با کمال تاسف همچنان ادامه دارد و ظاهرا پایانی بر آن نیست!
اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، که می خواهد کشورهای منطقه برای جابجایی یک سنگ از او اجازه بگیرند❗️. ژست پدرسالارانه وزیر امور خارجه ایران در نشست بغداد، که اقندار را در پشت کردن به همسایگان می بیند ❗️طالبان پروری قطر و به ذلت کشاندن ملت افغانستان❗️، داعش سازی عربستان و امارات،و به آتش کشیدن عراق و سوریه ❗️امارت شوم اسلامی در اففانستان، ❗️جفای بی پایان بر مسلمانان کشمیر و ایغورستان و مداخله در قفقاز جنوبی و … همه و همه ناشی از درد پدر سالارانه و متکبرانه ای است که حکمرانان کشورهای منطقه در اثر فهم غلط نسبت به دردهای مشترک خود در این منطقه نسبت به یکدیگر دارند.❗️
آنها تصور می کنند با پشت کردن به هم، به عزت و قدرت و شکوه و جلال می رسند.و تنها راه رستگاری را در این راه پر اشتباه جستجو می کنند❗️
فقدان تفکرات ژئوپلیتیکی و تعهدات جغرافیایی، سالیان سال است که خاورمیانه را به جولانگاه مواضع متعارض علیه هم و حوادث پرهزینه تبدیل کرده است.
اظهار اخیر اردوغان بعنوان کشوری که مدعی توسعه یافتگی است، نشان از عمق کج فهمی ژئوپلیتیکی در کشورهای این مناطق نسبت به هم دارد.
و این گویای این حقیقت تلخ است که خاورمیانه همچنان گرفتار آشفتگی سیاسی و هرج و مرج جغرافیایی است و تمام گفتمان های خاورمیانه، گفتمان آمیخته به خشونت، تهدید، تحقیر و مبتنی بر کینه های فرو خفته در ابعاد ایدئولوژیک و الفاظ غیر همگرایانه است.
این رویه تاریخی و جغرافیایی که ریشه در عوامل مختلف دارد، همچنان از جدی‌ترین مخاطرات امنیتی برای ملت های مسلمان منطقه به حساب می آید و عامل اصلی بسیاری از جنگ ها، کشمکش ها، افراط گرایی ها و فروپاشی ها در منطقه بوده وخواهد بود.
ادبیات گفتاری رجب طیب اردوغان نشان داد، علیرغم ظاهر ترقی یافته ترکیه، لحن و بیان وی تفاوتی با گفتمان طالبان بسیار سنتی پوش در افغانستان و رهبران یکتا گرای عرب و دیگر جریان های غیر همسوی سیاسی در منطقه ندارد.
و …این دردی است که خاورمیانه را به میدانی برای جولان غرب و شرق تبدیل کرده و به قول بزرگی ‘در میدان خاورمیانه، هم شرق پیروز است ، هم غرب و هم روسیه. و بازندگان قطعی فقط ملت های منطقه هستند.
احیای چشمگیر گفتمان قیم مآبانه و لحن تحکمی امرای خاورمیانه در سالیان اخیر، مسیرهای واگرایی را هموارتر از هر زمان دیگری کرده و این همان چیزی است که قدرت های استعماری دنبال آن هستند تا با استفاده از فرصتی که گفتمان جهل در خاورمیانه برایشان فراهم می سازد، نهایت بهره برداری و غارت ثروت های بی‌بدیل آنرا ببرند.
و این است حکایت بی پایان منطقه ای مغموم به نام خاورمیانه!!

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....