تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 بهمن 1399 - 18:53
کد خبر : 34827

‍« اصلاح تاریخ برگزاری انتخابات شوراها »

‍« اصلاح تاریخ برگزاری انتخابات شوراها »

‍« اصلاح تاریخ برگزاری انتخابات شوراها » طرح دیدگاه دبیر حزب همت در شهرستان دماوند نسبت به پیشنهاد دبیر کل محترم جبهه حامیان قانون ( جناب آقای مهندس لطفی ) به فراکسیون کارگروه مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی درخصوص تفکیک زمان برگزاری انتخابات شوراهای شهر ۱۴۰۰ و انتخابات ریاست جمهوری. پیمایش روند نحوه شکل گیری

‍« اصلاح تاریخ برگزاری انتخابات شوراها »

طرح دیدگاه دبیر حزب همت در شهرستان دماوند نسبت به پیشنهاد دبیر کل محترم جبهه حامیان قانون ( جناب آقای مهندس لطفی ) به فراکسیون کارگروه مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی درخصوص تفکیک زمان برگزاری انتخابات شوراهای شهر ۱۴۰۰ و انتخابات ریاست جمهوری.

پیمایش روند نحوه شکل گیری و ترکیب شوراها از دوره اول به تدریج تا دوره پنجم حاکی از افزایش حضور افراد متخصص مدیریت شهری نسبت به ترکیب اولیه شوراها است.

شوراهایی که متشکل از درصد قابل توجهی چهره های بدون تجربه و تخصص مدیریتی و از جمله ورزشکاران بودند .

اما سؤال اساسی این است که چرا خروجی این شوراها نیز همپای نیاز جامعه شهری به تناسب تجهیز به اعضای متخصص و با تجربه ؛ تفاوت چندانی با خروجی شوراهای اولیه نداشته است ؟

اگر در این حوره تفاوتی هم مشاهده شود عمدتا موثر در تامین اهداف و رسالت ذاتی شوراها نبوده و ظهور فسادهای گسترده در شوراها و شهر دارای ها دستاوردی بوده است که نمی توان آن را محصول اصلاح ساختار تخصصی شوراها دانست و یا صرفا به سیاست زدگی این نهاد نظارتی نسبت داد و انتظار داشته باشیم با اعمال اصلاحاتی از جمله تغییر زمان برگزاری انتخابات ؛ شاهد اصلاح کارکرد شوراها باشیم .

از عوامل انحرافات شوراها مهتر از سیاست زدگی ؛ زیاده خواهی برخی اعضا و از طرفی نبود ظرفیت مطالبه گری اجتماعی و فقدان نظارت مستقل و مستمر است که فسادهای سیستماتیک را چه با تخصص و چه بدون تخصص و چه فارغ از سیاست زدگی و چه تنیده در سیاست ، رقم زده است.

مجید اسماعیل خان طلایی

دبیر حزب همت در شهرستان دماوند و نائب رئیس کمیته مالی خانه احزاب ایران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....