تاریخ انتشار : دوشنبه 18 بهمن 1400 - 21:05
کد خبر : 77010

۵ فاکتور مهم برای نجات بیت کوین از سقوط

۵ فاکتور مهم برای نجات بیت کوین از سقوط

بیت کوین در تلاش است تا با حفظ موقعیت خود و بستن کندل هفتگی در شرایط مساعد بر روند نزولی چند ماهه خود غلبه کند. آیا این اتفاق خواهد افتاد و بیت کوین می‌تواند به فتح قیمت‌های بالاتر ادامه دهد؟ بیت کوین بعد از اینکه شب گذشته تا ۴۳ هزار دلار افزایش یافت نتونست در

بیت کوین در تلاش است تا با حفظ موقعیت خود و بستن کندل هفتگی در شرایط مساعد بر روند نزولی چند ماهه خود غلبه کند. آیا این اتفاق خواهد افتاد و بیت کوین می‌تواند به فتح قیمت‌های بالاتر ادامه دهد؟

بیت کوین بعد از اینکه شب گذشته تا ۴۳ هزار دلار افزایش یافت نتونست در این سطح تثبیت شود و اکنون در حدود ۴۲ هزار دلار در حال معامله بوده و خوش بینی را در بین معامله‌گران سبب شده است.

نگرانی که در حال حاضر وجود دارد این است که سهام غول‌های فناوری در هفته گذشته با تلاطم همراه بودند و به دلیل همبستگی موجود بین قیمت بیت کوین و بازار سهام ممکن است این نوسانات با آغاز کار بورس در روز جاری مجددا تکرار شود و بیت کوین را از مسیر رو بهبودی که آغاز کرده است.

از طرف دیگر علی‌رغم رشد قیمت اما تعداد کیف پول‌های با موجودی بالای ۱۰۰۰ بیت کوین در حال کاهش است و این نشانه منفی برای رشد پایدار قیمت محسوب می‌شود.

با وجود تمام مسایل گفته شده چند عامل مهم وجود دارد که به شکل دادن حرکت بعدی و رشد قیمت بیت کوین کمک می‌کنند.

شکست روند نزولی بیت کوین

با وجود اینکه حجم معاملات در آخر هفته گذشته بسیار پایین بود اما قیمت بیت کوین توانست افزایش یابد و ۴۰ هزار دلار به عنوان یک سطح حمایتی پابرجا ماند. مادامی که این سطح حفظ شده باشد می‌توان به روند آتی بیت کوین امیدوار بود.

بیت کوین در قیمت ۴۶ هزار دلار سال جدید را آغاز کرد و اکنون تا این سطح دو مقاومت ۴۳ و ۴۵ هزار دلار را در پیش رو دارد. خبر خوب این است که بسیاری از تحلیلگران اعتقاد دارند بیت کوین در موج ۵ام صعودی خود قرار دارد.

حجم بازار بیت کوین قبل از افزایش قیمت آن یک کف جدید را ثبت کرد و بعد از آن روند رو به رشد به خود گرفت این موضوع نشان از خروج از پول از آلت‌کوین‌ها و ورود به بیت کوین است و می‌تواند بر روند قیمتی آن موثر باشد.

در صورتی که این سناریو درست باشد و بیت کوین در ابتدای موج ۵ قرار داشته باشد می‌توان انتظار یک رشد دیگر را از بیت کوین داشت.

نکته نگران کننده مربوط به نهنگها می‌باشد. داده های آنچین نشان می‌دهند که همچنان سطح ۳۸ هزار دلار برای نهنگ‌ها دارای اهمیت است و در این محدوده شروع به خرید کرده‌اند. اما ممکن است که برای خرید مجدد قصد داشته باشند قیمت را مجددا تا این سطح کاهش دهند.

 

تورم واقعی ژانویه

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان، سهام هفته گذشته سکوی پرشی برای خروج بیت کوین از کریدور ۳۰۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ دلاری را تشکیل دادند.

در میان غول‌های فناوری‌، بهروه‌وری آمازون و ضررهای متا، دوگانگی عجیبی را ایجاد کرد، اما بیت کوین در نهایت از آن به نفع خود استفاده کرد.

از طرف دیگر تنها بازار سهام نیست که قیمت بیت کوین را تحت تاثیر قرار خواهد داد. نفت همچنان در حال حرکت در مسیر صعودی بوده و این به معنی افزایش تورم است.

در طی دو ساله گذشته نقدینگی باعث افزایش تورم شد. در حال حاضر فدرال رزرو در افزایش نرخ‌ها هرچند نسبت به شرایط عقب است اما بسیار مصمم به نظر می‌رسد و نرخ بهره ۲.۳ درصدی در کوتاه مدت و ۳ درصدی را در بلند مدت پیش بینی کرده است.

از طرف دیگر رشد قیمت نفت بر نگرانی افزایش تورم دامن زده است. بعضی از تحلیلگران قیمت نفت را بیش از ۱۰۰ دلار پیش بینی کرده‌اند.

سیاست‌های انقباضی باعث ایجاد تلاطم در وال استریت خواهد شد و این ناارامی ها بار دیگر بیت کوین را به خطر می‌اندازد. با این وجود داده ها نشان می دهد که همبستگی نزدک و بیت کوین به آرامی در حال کاهش است.

پنج شنبه شاهد انتشار داده های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ژانویه خواهیم بود، که می تواند در صورتی که ارقام خارج از تخمین قرار گیرند، باد مخالف بیشتری برای تورم ایجاد کند.

 

کاهش ارزش دلار به نفع بیت کوین خواهد بود

از اوایل فوریه شاخص دلار روند نزولی به خود گرفته است. این شاخص پس از گذشتن از سطح ۹۷ برای اولین بار در بیش از یک سال، با مقاومت محکمی روبرو شد و اکنون در زیر ۹۵.۶ قرار دارد.

بیت کوین به طور سنتی با شاخص ارزش دلار DXY همبستگی معکوس دارد و هر بازگشت شدید به سمت صعودی می تواند به راحتی قدرت قیمت بیت کوین را تضعیف کند.

توقف افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا (ECB) بر دلار فشار بیشتری وارد کرده است و به نظر می‌رسد که این شاخص افت بیشتری داشته باشد.

اگر DXY ضعف بیشتری نشان دهد، در بلندمدت سیگنال خوبی برای بیت کوین و دارایی های ریسک پذیر خواهد بود.

 

هولدرهای کوتاه مدت شروع به شناسایی سود کردند

در چند هفته گذشته هولدرهای کوتاه مدت و سرمایه‌گذاران خرد عمدتا در جایگاه فروشنده قرار داشتند و عمده سرمایه‌گذاری توسط هولدرهای بلند مدت انجام می‌شد. اما با افزایش قیمت بیت کوین هولدرهای کوتاه مدت تغییر موضع دادند و نشانه‌هایی از افزایش فعالیت آنها دیده می‌شود. این نشان می‌دهد که قیمت ۳۲ هزاردلار احتمالا کف قیمتی بوده است.

در همین حال، نسبت سود بدست آمده (SOPR) برای دارندگان کوتاه‌مدت برای اولین بار از زمان کریسمس به بالای ۱ رسید. ارزش‌هایی که از پایین به عدد ۱ صعود می‌کنند نشان می‌دهد که دارندگان کوتاه‌مدت به طور متوسط ​​شروع به فروش با سود به جای زیان کرده‌اند.

b7091848 6b64 43cb 891c 2a8d80bd6ece اقتصاددان نوشته

داده ها نشان می‌دهند تقریباً۱۷ درصد از عرضه‌ها بین ۳۰۰۰۰ تا ۴۱۵۰۰ دلار خریداری شده است.

 

ترس از بازار فاصله گرفت

هر چه قیمت بیت کوین طولانی تر در این محدوده باقی بماند، تاثیر عمیق تری بر روی ریشه دارترین طرز فکرها می گذارد.

شاخص ترس و طمع کریپتو، که بیشتر ماه گذشته را در منطقه ترس شدید بود، اکنون در آستانه خروج از ترس است.

چنین حرکتی اولین تغییر شاخص و ورود به منطقه خنثی از نوامبر تا کنون است و نشان می دهد احساسات و سنتیمنت در حال بهبود است. این شاخص هفته گذشته عدد ۲۰ را نشان می‌داد و اکنون در سطح ۴۵ است و چیزی در حدود ۲ برابر رشد کرده است.

سودهای “آهسته و پیوسته” همان چیزی است که معامله گران برای اطمینان از روند بلندمدت به دنبال آن هستند.هرچند میزان ترس حاکم بر بازار نشان دهنده کف قیمت نیست اما اگر شاخص ترس و طمع برای مدت سه هفته در منطقه ترس شدید قرار داشته باشد، می‌تواند نشانی از پایین‌ترین قیمت ممکن باشد. اکنون این اتفاق در مورد بیت کوین در حال وقوع است.

41b58141 c14a 44d9 8b08 33d31f5a792b اقتصاددان نوشته

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....