تاریخ انتشار : دوشنبه 22 فروردین 1401 - 20:07
کد خبر : 84071

۵ عامل تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین

۵ عامل تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین

بیت کوین در طی یک هفته اخیر همواره در مسیر نزولی حرکت کرده و اکنون به حمایت ۴۰ هزار دلار در حال نزدیک شدن است. عوامل مهمی وجود دارد که می‌تواند سبب ایجاد نوسان در قیمت بیت کوین در هفته جاری شوند. در اینجا سعی شده است به بررسی ۵ عامل تاثیر گذار بر قیمت بیت کوین در هفته

بیت کوین در طی یک هفته اخیر همواره در مسیر نزولی حرکت کرده و اکنون به حمایت ۴۰ هزار دلار در حال نزدیک شدن است. عوامل مهمی وجود دارد که می‌تواند سبب ایجاد نوسان در قیمت بیت کوین در هفته جاری شوند. در اینجا سعی شده است به بررسی ۵ عامل تاثیر گذار بر قیمت بیت کوین در هفته جاری پرداخته شود.

شرایط تکنیکالی بیت کوین

بر اساس شرایط تکنیکالی و پرایس‌اکشن بیت‌کوین به‌نظر میرسه که حرکت قیمتی این رمزارز مجددا به سمت حمایت ۴۰ هزار دلار تست شود. تا محدوده ۴۰ هزار دلار یک گپ CME وجود دارد که بعد از لمس شدن این منطقه این فاصله پر خواهد شد. در صورتی که بیت کوین بتواند در بالای ۴۳ هزار دلار تثبیت شود می‌توان به بیت کوین ۵۰ هزار دلاری امیدوار بود.

Loading...

داده‌های اقتصاد کلان

وضعیت بازار سهام و داده‌‌های کلان بر قیمت بیت کوین تاثیرگذار هستند. با توجه به قرنطینه‌ی اخیر چین، بازار سهام آسیا در وضعیت نامساعدی قرار دارد. در اروپا هم تغییری در وضعیت بازار سهام به‌وجود نیامده و بانک مرکزی اروپا (ECB) قرار است جلسه‌ای برای کنترل تورم با افزایش نرخ بهره تشکیل دهد. در نتیجه انتظار می‌رود شرایط تورمی و اقدامات بانک مرکزی، تقاضا برای بیت‌کوین و کریپتو و دارایی‌های ریسکی رو کاهش دهد.

هم‌بستگی بیت‌کوین و بازار سهام

اگر سهام آمریکا با اقدامات بانک‌های مرکزی برای مبارزه با تورم سقوط کند، افزایش هم‌بستگی کریپتو با بازار سهام، به ضرر بازار کریپتو خواهد شد. هم‌بستگی کوتاه مدت (۱۰ روزه) و میان مدت (۳۰ روزه و ۹۰ روزه) نزدک، Nasdaq 100، و بازار کریپتوکارنسی بسیار زیاد شده و با توجه به اقدامات احتمالی فدرال رزرو، این مورد می‌تواند به ضرر بازار کریپتو تمام شود.

در حال حاضر ثبت رکورد تاریخی جدید برای همبستگی بین بیتکوین و بازار سهام غول‌های تکنولوژی در حال رخ دادن است

بر اساس گزارش بلومبرگ، همبستگی ۴۰ روزه میان بیتکوین و شاخص Nasdaq 100 که عموماً بیانگر عملکرد غول‌های تکنولوژی است، در تاریخ ۸ آوریل با شکستن سقف تاریخی خود به حدود ۰.۷ رسیده است.

شایان ذکر است که همبستگی میان بیتکوین و Nasdaq 100 از ابتدای پاندمی کرونا تقریبا در یک روند صعودی قرار داشته است. همبستگی بیش‌تر نشان دهنده شباهت در روند قیمتی دو دارایی می‌باشد. همبستگی صفر نشان دهنده شباهتی بین دو روند وجود ندارد و همبستگی یک نشان دهنده تطابق کامل است.

ترس بر بازار حاکم است

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان،   وضعیت احساسات حاکم بر بازار و یا همان سنتمینت نشان می‌دهد که مجددا ترس در این بازار افزایش یافته است. علی رغم اینکه شاخص ترس و طمع در اواخر ماه مارچ به محدوده‌ی طمع رسیده بود، با توجه به رویدادهای اخیر، این شاخص مجددا به محدوده‌ی ترس برگشته است.

وضعیت بنیادی بیت کوین

تنها پارامتر امیدوارکننده بیت‌کوین طی این هفته، وضعیت فاندامنتالی این رمزارز است. داده‌های سختی شبکه‌ی بیت‌کوین نشون‌دهنده‌ی این موضوعست که وضعیت ماینر‌ها مساعد بوده و استخراج بیت‌کوین هم‌چنان به جذب سرمایه‌گذارهای بزرگ ادامه میدهد.

تصویر مربوط به ۵ عامل تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین

لازم به ذکر است که در هفته گذشته ماینرها حجم بالایی بیت کوین روانه صرافی‌ها کرده و باعث افزایش فشار فروش و درنتیجه افت قیمت گردید.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....