تاریخ انتشار : یکشنبه 12 آذر 1402 - 14:00
کد خبر : 149034

۳۰ هزار لیتر نفت قاچاق در این شهر کشف شد

۳۰ هزار لیتر نفت قاچاق در این شهر کشف شد

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی از کشف مقدار ۳۰ هزار و ۳۸۱ لیتر نفت قاچاق خبر داد. به گزارش اقتصاددان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس آذربایجان شرقی، سردار علی محمدی، در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق فرآورده‌های نفتی به وسیله یک دستگاه تریلی در شهر

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی از کشف مقدار ۳۰ هزار و ۳۸۱ لیتر نفت قاچاق خبر داد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس آذربایجان شرقی، سردار علی محمدی، در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق فرآورده‌های نفتی به وسیله یک دستگاه تریلی در شهر تبریز موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: ماموران پس از شناسایی تریلی حامل مواد سوختی قاچاق در ورودی شهر تبریز و با هماهنگی با مقام قضائی آن را متوقف و مقدار ۳۰ هزار و ۳۸۱ لیتر نفت قاچاق کشف کردند.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی مواد سوختی کشف شده ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تشریح کرد: مبارزه جدّی با قاچاق کالا و سوخت، جزء اولویت‌های اصلی پلیس بوده و شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه دپو یا قاچاق کالا و سوخت مراتب را به پلیس گزارش دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.

پلمپ کارگاه تولید مواد شوینده تقلبی در تبریز

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی از کشف بیش از ۶۳۵ هزار لیتر مواد شوینده و بهداشتی تقلبی به ارزش ۱۰میلیارد ریال در تبریز خبر داد.

سردار علی محمدی در تشریح این خبر بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر تولید مواد شوینده تقلبی با برندهای شرکت‌های معتبر در یکی از کارگاه‌های تولیدی در تبریز، موضوع در دستورکار ماموران پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی در بازرسی از کارگاه شناسایی شده مقدار ۶۳۵ هزار لیتر و ۱۳۶ قلم مواد اولیه شوینده و بهداشتی تقلبی کشف کردند.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی اموال کشف شده ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده، خاطرنشان کرد: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان در پایان با بیان اینکه مبارزه با سودجویان و مخلان امنیت اقتصادی از اولویت‌های پلیس در سال‌جاری است، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا و ارز مراتب را از طریق شماره ۱۱۰ و ۱۹۷ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق قطعات داخل خودرو با ۱۱ فقره سرقت در تبریز

فرمانده انتظامی شهرستان تبریز بیان کرد: در راستای اجرای طرح پیشگامان امنیت اجتماعی پلیس پیشگیری تبریز و برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر وقوع سرقت داخل خودرو در سطح شهرستان ماموران انتظامی بخش خسروشاه تبریز به موقع به محل اعزام شدند.

سرهنگ یداله جهان‌آرا در تشریح جزئیات این خبر اذعان کرد: ماموران انتظامی بخش خسروشاه تبریز با یکسری اقدامات اطلاعاتی و شگردهای پلیسی سارق قطعات داخل خودرو را شناسایی و در محل اختفاء وی را دستگیر کردند.

وی تشریح کرد: متهم پس از انتقال به مقر انتظامی در تحقیقات مقدماتی به بزه ارتکابی اعتراف و از محل اختفاء وی تعداد ۱۵ عدد ضبط صوت خودرو و مقداری اموال مسروقه کشف که در ادامه به ۱۱فقره سرقت اعتراف و در بررسی و تحقیقات تکمیلی یک نفر مالخر نیز در این زمینه دستگیر و به کلانتری دلالت داده شد.

وی در پایان ضمن اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری کلاهبردار اینترنتی در ملکان

فرمانده انتظامی شهرستان ملکان با اعلام این خبر گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری اینترنتی به پلیس فتای شهرستان ملکان، رسیدگی به پرونده در دستورکار ماموران قرار گرفت.

سرهنگ علی ریحانی در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: فردی که با راه‌اندازی یک صفحه تلگرامی فروش مبلمان اداری اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، توسط پلیس فتای ملکان شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه متوجه شدند که مالباخته از طریق یک صفحه تلگرامی قصد خرید مبلمان‌های اداری را داشته که مبالغی را طی چند مرحله به حساب گرداننده صفحه واریز کرده و فرد کلاهبردار پس از دریافت وجه شاکی صفحه تلگرامی را مسدود و دیگر پاسخگوی خریدار نبوده است.

وی اضافه کرد: در ادامه با انجام اقدامات تخصصی ماموران موفق به شناسایی گرداننده این صفحه تلگرامی شده و با هماهنگی قضایی متهم خانم را از استان‌های شرقی کشور احضار کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ملکان با اشاره به اینکه متهمه در تحقیقات تکمیلی به صراحت به انجام یک فقره کلاهبرداری با این شیوه اعتراف و مطرح کرد: مبالغ را جهت خرید ارز دیجیتال استفاده کرده است که با دستور قضایی مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به حساب شاکی عودت شد.

وی در پایان ضمن تقدیر از حمایت‌های قضائی از کاربران فضای مجازی درخواست کرد که به صفحات و کانال‌های اینترنتی فاقد اعتبار اعتماد نکرده و قبل از دریافت کالا به هیچ وجه مبالغی را به عنوان بیعانه واریز ننمایند.

کشف ۵۸ تن نهاد دامی احتکار شده در آذرشهر

جانشین فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی از کشف ۵۸ تن انواع نهاده‌های دامی احتکار شده به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ صابر عباس‌زاده در تشریح این خبر گفت: در اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق و با هدف پیشگیری از ورود کالای خارجی ماموران پلیس آگاهی و پلیس امنیت عمومی، فردی که اقدام به احتکار انواع نهاده‌های دامی کرده بود را شناسایی کنند.

وی در ادامه افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی در بازرسی از انبار شناسایی شده مقدار ۵۹۰ کیسه گندم، ۲۴۰ کیسه جو، ۱۴۵ کیسه ذرت، ۵۴ کیسه سبوس ذرت و ۱۴۸کیسه کنسانتره دامی و ۴۹کیسه سبوس گندم و ۸کیسه گاودانه که مجموعا حدود ۵۸ تن نهاده دامی را کشف کردند.

وی با بیان این که بنا بر نظر کارشناسان مربوطه ارزش محموله قاچاق دپو کشف شده ۱۰ میلیارد اعلام شده است، گفت: متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان با تاکید بر برخورد جدی پلیس با هرگونه فعالیت در زمینه قاچاق کالا، تاکید کرد: قاچاق کالا تهدیدی جدی برای تولید داخلی کشور است و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و احتکار کالا مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....