تاریخ انتشار : دوشنبه 25 اردیبهشت 1402 - 15:22
کد خبر : 125632

۳راه برای کاهش ریسک سرمایه گذاری

۳راه برای کاهش ریسک سرمایه گذاری

اقتصاددان : تاریخ نشان می‌دهد که وقتی مردم سرمایه‌گذاری می‌کنند، احتمال بیشتری دارد که در بلندمدت بازدهی مثبتی کسب کنند. زمانی که بازارها شروع به نوسان می کنند، ممکن است تصمیم گیری مالی در واکنش به تغییرات سبد سهام خود وسوسه انگیز باشد. اما افرادی که تصمیمات مالی خود را بر اساس احساسات قرار می‌دهند،

اقتصاددان : تاریخ نشان می‌دهد که وقتی مردم سرمایه‌گذاری می‌کنند، احتمال بیشتری دارد که در بلندمدت بازدهی مثبتی کسب کنند. زمانی که بازارها شروع به نوسان می کنند، ممکن است تصمیم گیری مالی در واکنش به تغییرات سبد سهام خود وسوسه انگیز باشد. اما افرادی که تصمیمات مالی خود را بر اساس احساسات قرار می‌دهند، اغلب زمانی که بازار بالا است خرید می‌کنند و زمانی که قیمت‌ها پایین است به فروش می‌رسند. این سرمایه گذاران در نهایت برای رسیدن به اهداف بلندمدت مالی خود با مشکل مواجه می شوند.

چگونه می توانید از انجام این اشتباهات رایج سرمایه گذاری جلوگیری کنید؟ این استراتژی ها را در مورد چگونگی کاهش ریسک سرمایه گذاری خود در نظر بگیرید، که به طور بالقوه می تواند در طول زمان بازدهی ثابت تری را برای شما به ارمغان آورد:

تخصیص دارایی ها

تنوع سبد

میانگین هزینه دلار

استراتژی ۱: تخصیص دارایی

تخصیص دارایی مناسب به روشی اشاره دارد که شما سرمایه گذاری ها را در سبد خود وزن می کنید تا سعی کنید به یک هدف خاص دست یابید. این عمل سرمایه گذاری در طبقات مختلف دارایی است، مانند:

سهام

اوراق قرضه

سرمایه گذاری های جایگزینی

پول نقد

به عنوان مثال، اگر هدف شما دنبال کردن رشد است و برای رسیدن به این هدف مایل به ریسک بازار هستید، ممکن است تصمیم بگیرید تا ۸۰ درصد از دارایی های خود را در سهام و ۲۰ درصد در اوراق قرضه قرار دهید. قبل از اینکه تصمیم بگیرید چگونه طبقات دارایی را در پرتفوی خود تقسیم کنید، مطمئن شوید که چارچوب زمانی سرمایه گذاری خود و خطرات و مزایای احتمالی هر طبقه دارایی را می شناسید.

طبقات مختلف دارایی سطوح مختلفی از بازده بالقوه و ریسک بازار را ارائه می دهند. به عنوان مثال، بر خلاف سهام ؛ اوراق قرضه شرکتی، اسکناس‌های دولتی، اصل و سود تضمین شده را ارائه می‌کنند – اگرچه وجوه بازار پولی که در آنها سرمایه‌گذاری می‌کنند، این کار را نمی‌کنند. مانند هر آیتم دیگری از لحاظ امنیتی، عملکرد گذشته لزوماً نتایج آینده را نشان نمی دهد. و تخصیص دارایی تضمین کننده سود نیست.

استراتژی ۲: تنوع پرتفولیو

تخصیص دارایی و تنوع پرتفوی  دست به دست هم می دهند.

تنوع پرتفولیو فرآیند انتخاب انواع سرمایه گذاری در هر طبقه دارایی است که می تواند به افرادی کمک کند که چگونه ریسک سرمایه گذاری خود را به حداقل برسانند. تنوع در بین طبقات دارایی نیز ممکن است به کاهش تأثیر نوسانات عمده بازار بر سبد سهام شما کمک کند.

چگونه تنوع پرتفوی با هدف به حداقل رساندن ریسک شما در سرمایه گذاری انجام می شود

اگر بخواهید در سهام یک شرکت سرمایه گذاری کنید، با تکیه بر عملکرد آن شرکت برای رشد سرمایه گذاری خود، ریسک بیشتری را متحمل خواهید شد. این به عنوان “ریسک تک اوراق بهادار” شناخته می شود – ریسکی که ارزش سرمایه گذاری شما به طور گسترده با قیمت یک هلدینگ در نوسان است.

اما اگر در عوض سهام ۱۵ یا ۲۰ شرکت را در چندین صنعت مختلف خریداری کنید، با به حداقل رساندن احتمال ضرر قابل توجه، ریسک سرمایه گذاری خود را کاهش خواهید داد. اگر بازده یک سرمایه گذاری در حال کاهش باشد، بازده دیگری ممکن است در حال افزایش باشد، که ممکن است به جبران عملکرد ضعیف کمک کند.

به خاطر داشته باشید که این ریسک را از بین نمی برد و هیچ تضمینی در برابر ضرر سرمایه گذاری وجود ندارد.

استراتژی ۳: میانگین هزینه دلار

میانگین‌گیری هزینه دلار یک استراتژی سرمایه‌گذاری منظم است که می‌تواند اثرات نوسانات بازار در سبد سهام شما را هموار کند.

با این رویکرد، شما مبلغ مشخصی را برای خرید سهام، اوراق قرضه و یا صندوق های سرمایه گذاری به طور منظم اعمال می کنید. در نتیجه، وقتی قیمت‌ها پایین است، سهام بیشتری می‌خرید و وقتی قیمت‌ها بالاست، سهام کمتری می‌خرید. با گذشت زمان، میانگین هزینه سهام شما معمولا کمتر از میانگین قیمت آن سهام خواهد بود. برای کسانی که نمی‌دانند چگونه ریسک خود را در سرمایه‌گذاری به حداقل برسانند، این یک استراتژی عالی است زیرا سیستماتیک است و می‌تواند به شما کمک کند از تصمیم‌گیری احساسی سرمایه‌گذاری اجتناب کنید.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....