تاریخ انتشار : یکشنبه 16 آذر 1399 - 10:06
کد خبر : 27012

۲۵ درصد رستوران ها در تهران تغییر شغل داده اند

۲۵ درصد رستوران ها در تهران تغییر شغل داده اند

میرابراهیمی، رئیس اتحادیه رستوران و سلف سرویس های تهران می‌گوید به علت کسادی بازار و نبود مشتری در رستوران های تهران بیش از ۲۵ درصد واحدهای صنفی رستوران و سلف سرویس های عضو این اتحادیه به مشاغل همگن تغییر شغل داده اند. «سید علی اصغر میرابراهیمی»  افزود: ۲۵ درصد از همکاران ما در این اتحادیه

میرابراهیمی، رئیس اتحادیه رستوران و سلف سرویس های تهران می‌گوید به علت کسادی بازار و نبود مشتری در رستوران های تهران بیش از ۲۵ درصد واحدهای صنفی رستوران و سلف سرویس های عضو این اتحادیه به مشاغل همگن تغییر شغل داده اند.

«سید علی اصغر میرابراهیمی»  افزود: ۲۵ درصد از همکاران ما در این اتحادیه در تهران نسبت به باطل کردن پروانه کسب خود اقدام و در اتحادیه های صنفی همگن از جمله کبابی، ساندویچ فروشی ها و یا غذاهای بیرون بر فعال شدند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار،  این مقام مسئول در اتحادیه رستوران و سلف سرویس های تهران بیان کرد: پیش از شیوع بیماری کرونا ۸۰۰ واحد صنفی رستوران و سلف سرویس در تهران فعال بودند و ۲۰۰ نفر نیز در این حوزه با تکمیل پرونده های خود درصدد دریافت پروانه کسب برای واحدهای صنفی خود بودند.

کاهش فروش ۶۰ درصدی رستوران ها
میرابراهیمی تاکید کرد: با شیوع بیماری کرونا و انتشار گسترده پیام ها و خبرهای منفی مبنی بر اینکه مردم از خوردن غذا در بیرون خودداری کنند، واحدهای صنفی رستوران داران در سطح شهر تهران بین ۵۵ تا ۶۰ درصد از فروش خود را از دست بدهند.

رئیس اتحادیه رستوران و سلف سرویس های تهران با بیان اینکه از ۱۵ آذرماه سال جاری پس از دو هفته تعطیلی همکاران ما در سطح شهر تهران روز گذشته فعالیت خود را آغاز کردند، گفت: با این حال به علت افزایش قیمت ها و هزینه های دیگر برخی از واحدهای صنفی رستوران و سلف سرویس های تهران از باز کردن مغازه های خود خودداری کرده اند وعلت آن هم از سوی همکاران ما نبود مشتری در رستوران های تهران اعلام شده است.

میرابراهیمی تصریح کرد: هرچند که رستوران ها در گروه شغلی دو قرار گرفته اند و می توانند در شهر تهران فعالیت خود را آغاز کنند، ولی تعدادی از همکاران ما به علت شرایط بد اقتصادی برای بازگشایی مجدد واحدهای صنفی خود تمایل نشان نمی‌دهند.

تعدیل ۳۵ درصد نیروی انسانی در رستوران های تهران
رئیس اتحادیه رستوران و سلف سرویس های تهران اظهارداشت: برخی از رستوران ها در تهران پیش از شیوع بیماری کرونا بیش از ۱۰۰ نفر کارگر داشتند، اما به علت کاهش مشتری همکاران ما مجبور شدند بیش از ۳۵  درصد از نیروی انسانی واحدهای صنفی خود را تعدیل کنند.

میرابراهیمی بیان کرد: هم اکنون از ۸۰۰ واحد صنفی رستوران و سلف سرویس در تهران عملاً ۲۵ درصد از همکاران ما در این صنف نیستند و کسادی بازار نیز سبب شده است که عده‌ای از همکاران نیز همچنان رستوران خود را تعطیل کنند و دلیل عمده آن نیز کسادی بیش از حد بازار است.

با گرانی بنزین کسادی بازار رستوران ها از سال ۹۸ آغاز شده بود
رئیس اتحادیه رستوران و سلف سرویس های تهران خاطر نشان کرد: تا قبل از شیوع بیماری کرونا در سال ۹۸ افزایش قیمت بنزین و افزایش قیمت مواد غذایی و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنفی رستوران و سلف سرویس ها در تهران بر فعالیت های ما تاثیر منفی گذاشته بود.

این مقام مسئول در اتحادیه رستوران و سلف سرویس های تهران تاکید کرد: با این حال با شیوع ویروس بیماری کرونا و کاهش مردم در معابر و خیابان ها مراجعات مردم و مشتریان در تهران به رستورانها مزید بر علت کسادی بازار همکاران ما در ماه‌های اخیر در تهران بوده که سبب شده فروش واحدهای صنفی عضو این اتحادیه تا ۶۰ درصد کاهش پیدا کند.

با افزایش ها سرسام آور هزینه ها رستوران داری صرفه ندارد
رئیس اتحادیه رستوران و سلف سرویس های تهران در پایان یادآورشد: رستوران داری در تهران هزینه های زیادی دارد و افزایش سر سام آور اجاره بها، مالیات، حقوق پرسنل و افزایش هزینه‌های خدمات عمومی از جمله آب، برق، گاز، تلفن و هزینه های شوینده ها و لوازم بهداشتی مشکلات زیادی را به وجود آورده، به طوری دیگر رستوران داری در تهران صرفه اقتصادی ندارد.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....