تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 خرداد 1400 - 20:25
کد خبر : 48445

گزارش ماهانه اوپک

گزارش ماهانه اوپک

انتشار گزارش ماهانه اوپک؛ خوش‌بینی به نیمه دوم اوپک روز سه‌شنبه بر همان انتظار ماند که تقاضای نفت در سال ۲۰۲۱ بهبودی جدی پیدا خواهد کرد و رشد چین و ایالات‌متحده، اثر بحران کرونا در هند را خنثی می‌کند. چشم‌اندازی که تقویت‌کننده برنامه گروه برای افزایش تدریجی تولید است. اوپک در گزارش ماهانه اخیر خود

انتشار گزارش ماهانه اوپک؛
خوش‌بینی به نیمه دوم

اوپک روز سه‌شنبه بر همان انتظار ماند که تقاضای نفت در سال ۲۰۲۱ بهبودی جدی پیدا خواهد کرد و رشد چین و ایالات‌متحده، اثر بحران کرونا در هند را خنثی می‌کند. چشم‌اندازی که تقویت‌کننده برنامه گروه برای افزایش تدریجی تولید است.

اوپک در گزارش ماهانه اخیر خود می‌گوید امسال تقاضا به میزان ۵.۹۵ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا می‌کند، یعنی ۶.۶ درصد. چشم‌اندازی که با ماه پیش تفاوتی ندارد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از رویترز،  خوش‌بینی این گزارش در عین‌حال با هشدارِ “عدم‌قطعیت‌های چشم‌گیر” در مورد پاندمی همراه است. همچنین نگرانی از این که وضعیت هندوستان در نهایت بر قیمت تاثیر منفی بگذارد.

قیمت نفت پس از انتشار گزارش ماهانه این سازمان افت کرد اما همچنان در این سال شاهد رشد ۳۰ درصدی بوده است و نزدیک ۶۸ دلار است.

در قسمتی از این گزارش می‌خوانیم : “هندوستان در حال‌حاضر با چالش‌های مربوط به کووید-۱۹ مواجه است. در نتیجه این امر بر بهبود اقتصاد آن در سه‌ماهه دوم تاثیر منفی خواهد گذاشت. اما انتظار این است که در نیمه دوم سال این وضعیت شاهد بهبود باشد.”

سازمان در گزارش خود چشم‌انداز تقاضا برای سه‌ماهه دوم سال را ۳۰ هزار بشکه کاهش داده است، اما تخمین سه‌ماهه سوم سال را ۱۵۰ هزار بشکه و سه ماهه آخر را ۲۹۰ هزار بشکه افزایش داده است.

بنا به برآورد کنونی اوپک، در سال ۲۰۲۱ رشد اقتصادی جهان ۵.۵ درصد خواهد بود و فرض بر این است که تاثیر پاندمی تا آغاز نیمه دوم سال “به‌شکل گسترده محدود خواهد شد.”

اوپک همچنین در گزارش اخیر تقاضا برای نفت خود را امسال ۲۷.۷ میلیون بشکه در روز در نظر گرفته است که نسبت به پیش‌بینی ماه پیش ۲۰۰ هزار بشکه افزایش نشان می‌دهد.

 

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....