تاریخ انتشار : دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 - 23:27
کد خبر : 164712

گرامیداشت «روز زبان چینی» در کشورهای مختلف جهان

گرامیداشت «روز زبان چینی» در کشورهای مختلف جهان

بسیاری از کشورهای جهان اخیرا همزمان با «روز زبان چینی سازمان ملل» اقدام به برگزاری جشن‌های رنگارنگ کردند. علاقه‌مندان زبان چینی از سراسر جهان اشتیاقشان برای یادگیری چینی و عشقشان به فرهنگ چینی را با تماشای نمایش‌ها، بازدید از نمایشگاه‌ها و شرکت در تجربه‌های شخصی نشان دادند. سفارت چین در انگلیس نمایشگاهی با شعار «تکامل

بسیاری از کشورهای جهان اخیرا همزمان با «روز زبان چینی سازمان ملل» اقدام به برگزاری جشن‌های رنگارنگ کردند. علاقه‌مندان زبان چینی از سراسر جهان اشتیاقشان برای یادگیری چینی و عشقشان به فرهنگ چینی را با تماشای نمایش‌ها، بازدید از نمایشگاه‌ها و شرکت در تجربه‌های شخصی نشان دادند.

سفارت چین در انگلیس نمایشگاهی با شعار «تکامل کاراکترهای چینی» برگزار کرد و آیین گشایش مجموعه فعالیت‌های روز زبان چینی سازمان ملل بیستم آوریل (اول اردیبهشت) در لندن برگزار شد. این نمایشگاه از شواهد فیزیکی کلیدی در توسعه فناوری چاپ حروف چینی استفاده کرد تا مدرنیزاسیون چاپ حروف چینی را نشان دهد.

«یانگ شیائوگوانگ» وزیر مختار سفارت چین در انگلیس در سخنرانی افتتاحیه گفت پس از هزاران سال تکامل و توسعه، کاراکترهای چینی عمیقا با ژن‌های فرهنگی ملت چین عجین شده است.

کاراکترهای چینی ثابت، باوقار، متعادل، متقارن و غنی از میراث هستند به گونه‌ای که تاکید فرهنگ چینی بر صلح، هماهنگی و همکاری را نشان می‌دهند. «فرانسیس وود» چین‌شناس مشهور انگلیسی گفت این نمایشگاه به مخاطبان بریتانیایی کمک می‌کند زبان چینی را بهتر درک کنند.

در مراسم گرامیداشت روز زبان چینی که ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین) در دانشگاه زامبیا برگزار شد، مهمانان در پروژه‌های تعاملی مانند تجربه خوشنویسی، نقاشی آرایش صورت و پوشیدن جامه‌های ملی برای تجربه کردن جذابیت فرهنگ و تمدن چین به صورت دست اولی، شرکت کردند.

«نامانگالا» رئیس موقت دانشگاه زامبیا در این مراسم گفت: آموزش چینی در زامبیا در حال حاضر رونق گرفته و تعاملات مردمی و فرهنگی میان دو کشور به گسترش خود ادامه می‌دهد. وی از پشتیبانی درازمدت چین برای آموزش و توسعه اقتصادی و اجتماعی زامبیا قدردانی کرد.

«موسسه کنفوسیوس» در دانشگاه قاهره نیز اخیرا اقدام به برگزاری مسابقه خوشنویسی چینی برای گرامیداشت روز زبانی چینی کرد. «اشرف جمال» نفر اول این رقابت گفت: یادگیری زبان چینی را خیلی زیاد دوست دارم. همچنین فرهنگ چینی را دوست دارم. آرزوی من این است که فرصت سفر به چین را در آینده داشته باشم تا بیشتر درباره جامعه و فرهنگ چین بیاموزم.

رویداد خوشنویسی چینی موسوم به «Lanting·Elegant Collection» نیز ۱۹ آوریل در «مرکز فرهنگی چین» در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار شد. «جانگ ون‌های» خوشنویس و نقاش چینی ساکن بلژیک به معرفی تکامل و توسعه خوشنویسی چینی در دوره‌های مختلف پرداخت و به حضار کمک کرد تا با قلم و جوهر حروف چینی را نقاشی کنند.

«ویتو بورل» یکی از مقامات اداره کل آموزش و فرهنگ کمیسیون اروپا که در رویداد خوشنویسی مذکور شرکت کرده بود، گفت عمیقا تحت تأثیر زیبایی خوشنویسی چینی و تکامل آن در طول تاریخ قرار گرفته است.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....