تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1402 - 20:58
کد خبر : 157207

مجلس در برنامه هفتم به جامعه کارگری خیانت کرد

کم کم اتباع بیگانه جای نیروی کار ایرانی را می‌گیرند

کم کم اتباع بیگانه جای نیروی کار ایرانی را می‌گیرند

اقتصاددان :  دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: نباید با آمار و ارقام بازی کرد، اگر امسال هم درباره دستمزد اشتباه تصمیم گرفته شود، اتباع بیگانه جای نیروی کار ایرانی را می‌گیرند؛ چرا که کارگران با این حقوق‌ها بخش خدمات را به حضور در شرکت‌ها ترجیح می‌دهند. عیدعلی کریمی گفت: تا انسجام و وحدت

اقتصاددان :  دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: نباید با آمار و ارقام بازی کرد، اگر امسال هم درباره دستمزد اشتباه تصمیم گرفته شود، اتباع بیگانه جای نیروی کار ایرانی را می‌گیرند؛ چرا که کارگران با این حقوق‌ها بخش خدمات را به حضور در شرکت‌ها ترجیح می‌دهند. عیدعلی کریمی گفت: تا انسجام و وحدت را حفظ نکنیم وضعیت بدتر خواهد شد، اگر قرار است در جلسات شورای عالی کار شرکت کنید همه شرکت کنید و اگر قرار بر حضور نیست همه با هم شرکت نکنید.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین ادامه داد: وزارت کار از این شرایط سوء استفاده می‌کند و احساس می‌کند بین جامعه کارگری اختلاف وجود دارد.

شاهد اجحاف به جامعه کارگری هستیم

وی بیان کرد: در حوزه دستمزد سال گذشته به جامعه کارگری اجحاف شد و منشا آن هم از مجلس شروع شد، آیا تورم سال گذشته ۲۰ درصد بود؟ ما درحال حاضر بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار حداقل بگیر داریم.

این مسئول ادامه داد: به ما ۷ میلیون تومان حقوق می‌دهند، براسا آمارها کاهش بیکاری داشتیم اما باید توجه داشت که کارگران با این حقوق سرکار نخواهند رفت و بیشتر به بخش خدمات گرایش پیدا می‌کنند.

وی عنوان کرد: ‌آیا وزیر کار می‌تواند با ۱۰ میلیون زندگی را مدیریت کند، تاثیرات این وضعیت را در مشکلات اجتماعی، بزهکاری و مهاجرت نیروی کار خواهیم دید؛ حتی کارگران ما برای کار یدی به کشورهای دیگر مهاجرت خواهند کرد.

کریمی اظهار کرد: اگر مزد منطقه‌ای مطرح شد، اصلا نباید به آن اهمیت داد؛ چرا که این نوع دستمزد بازگشت به گذشته است و ما از همین ابتدا نظر و مخالفت خود را اعلام می‌کنیم.

با صندوق‌های رای قهر نخواهیم کرد

وی خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم، مجلس به جامعه کارگری خیانت کرد، نمایندگان هم متوجه نشدند چه چیزی را تصویب کردند و خودشان هم این را در محافل بیان کردند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: ما با صندوق‌ها قهر نخواهیم کرد، پای صندوق می‌آییم و به بهترین‌ها رای خواهیم داد و جامعه کارگری را به این کار دعوت می‌کنیم.

در پایان این مراسم از فعالین حوزه هیأت‌های حل اختلاف کارگری تقدیر شد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....