تاریخ انتشار : یکشنبه 18 مهر 1400 - 11:04
کد خبر : 63373

کم‌رمقی بازارها ادامه‌دار می‌شود؟

کم‌رمقی بازارها ادامه‌دار می‌شود؟

بورس دیروز از همان ابتدای صبح با فشار سنگین فروش کار خود را آغاز کرد و شاخص‌ها به سرعت قرمزپوش شدند. به طوری که در پایان بازار شاخص کل با ریزش سنگین بیش از ۲۲ هزار واحدی (معادل ۱.۵ درصد) مواجه شد و شاخص هم‌وزن هم عقب‌گرد ۱.۶ درصدی را ثبت کرد. این اتفاق در حالی

بورس دیروز از همان ابتدای صبح با فشار سنگین فروش کار خود را آغاز کرد و شاخص‌ها به سرعت قرمزپوش شدند. به طوری که در پایان بازار شاخص کل با ریزش سنگین بیش از ۲۲ هزار واحدی (معادل ۱.۵ درصد) مواجه شد و شاخص هم‌وزن هم عقب‌گرد ۱.۶ درصدی را ثبت کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که بورس در روز کاری قبلی متعادل و مثبت بود.

ارزش معاملات خرد باز هم کاهش یافت و به ۵۸۰۰ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع شیمیایی‌ها، فلزات و پالایشی‌ها و در بین نمادها هم پالایشی یکم، کدما و آریان بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

حقیقی‌ها دیروز دوباره به شدت در سمت فروش سهام فعال شدند. به طوری که خروج پول حقیقی به ۹۴۰ میلیارد تومان رسید. این دسته از معامله‌گران در حالی در هیچ صنعتی به طور جدی خریدار نبودند که در بین نمادها بیشترین ورود پول را به نمادهای ورازی و شپاس داشتند. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در صنایع فلزات، شیمیایی‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها و نمادهای آریان، فملی و شپنا داشتند.

در پایان بازار ۷۹ درصد نمادها در مدار منفی معاملات بودند که از این میان ۲۵ درصد نمادها با صف فروش‌هایی به ارزش ۷۷۰ میلیارد تومان مواجه بودند. در سمت مقابل هم ۷ درصد نمادها شاهد صف خریدهایی به ارزش ۲۶۰ میلیارد تومان بودند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ،    خاندوزی، وزیر اقتصاد، در حاشیه نخستین جلسه با مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی از تشکیل دبیرخانه ای برای تقویت نظارت دولت بر شبکه بانکی خبر داد.

سود سهام ۱۲۸ شرکت در ۶ ماه گذشته از طریق سجام پرداخت شد.

روز گذشته معاملات سیمان در بورس کالا چندان پررونق نبود. به طوری که اغلب محصولات سیمانی نهایتا تا ۱۰ درصد بالاتر از قیمت پایه شاهد رقابت بودند.

علی حسینی مدیر سابق بورس انرژی مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران شد.

خودرو روز گذشته برای مزایده فروش ۵۹ درصد سهام شرکت لیزینگ خودرو غدیر شفاف‌سازی داد.

قیمت دلار دیروز با افت حدودا ۳۰۰ تومانی تا کف ۲۷۵۸۰ تومان پایین آمد.

براساس داده‌های رسمی منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نقدینگی کشور به ۳۹۲۱ هزار میلیارد تومان در مردادماه امسال رسیده است، که حاکی از رشد ۳۹.۱ درصدی نسبت به مردادماه سال قبل است.

نرخ سود بازار بین بانکی با افزایش ۰.۱۲ واحد درصدی نسبت به آخرین نرخ هفتگی این بازار، به ۱۹.۴۷ درصد افزایش یافت.

شامخ (شاخص مدیران خرید) در شهریور ۱۹ درصد جهش کرد و به ۵۵.۶ افزایش یافت.

بانک جهانی پیش‌بینی کرد که در سال جاری رشد اقتصادی ایران کمتر از سال گذشته خواهد بود و در میان‌مدت نیز اقتصاد ایران به طور محدود (زیر ۳ درصد) رشد خواهد داشت.

آناتولی به نقل از منابع مطلع: دور بعدی مذاکرات برجام احتمالا پیش از پایان ماه میلادی جاری [حدود سه هفته دیگر] پایتخت اتریش برگزار خواهد شد.

بر اساس داده‌های مرکز آمار، اجاره‌بها برای خانوارهایی که اجاره را تمدید کرده‌اند حدود ۴۷ درصد افزایش داشته است.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....