تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 خرداد 1402 - 20:56
کد خبر : 126783

کمبودهای دارویی در کشور به دو شکل مطرح است

کمبودهای دارویی در کشور به دو شکل مطرح است

رئیس سازمان غذا و دارو، از دسترسی معاونین غذا و داروی سراسر کشور به داروهای توزیع شده در بستر سامانه تیتک خبر داد.   اقتصاددان :   سیدحیدر محمدی، در حاشیه جلسه شورای کلان منطقه هشت کشور، اظهار کرد: در این نشست‌ها مشکلات و راهکارهای توسعه حوزه دارو، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی و سایر اقلام سلامت

رئیس سازمان غذا و دارو، از دسترسی معاونین غذا و داروی سراسر کشور به داروهای توزیع شده در بستر سامانه تیتک خبر داد.

  اقتصاددان :   سیدحیدر محمدی، در حاشیه جلسه شورای کلان منطقه هشت کشور، اظهار کرد: در این نشست‌ها مشکلات و راهکارهای توسعه حوزه دارو، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی و سایر اقلام سلامت محور، معاونت‌های مربوطه مطرح و معاونین غذا و دارو مسائل استان و دانشگاه را مطرح و پیگیر وضعیت سهمیه‌های دارویی هستند. همچنین پس از طرح مسائل، راهکارهای برون رفت و بهبود شرایط ارائه و پیگیری می‌شود.

وی گفت: کمبودهای دارویی به دو شکل کمبودهای جهانی و کشوری مطرح است که کمبودهای جهانی باید از مسیر منطقی کردن تجویز و مصرف مدیریت شود؛ کمبودهای کشوری نیز از طریق افزایش تولید، واردات موازی و مدیریت توزیع از طریق جابجایی منابع موجود شرکت‌های پخش قابل رفع است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به دسترسی‌های ایجاد شده برای معاونین غذا و دارو در سامانه تیتک به منظور رصد اقلام دارویی توزیع شده در سراسر کشور، افزود: در این سامانه موجودی هر معاونت به صورت ریز اقلام دارویی و بر اساس IRC موجود است و هر معاونت در صورت بروز کمبود می‌تواند موجودی سایر استان‌ها را رصد و اقدام مقتضی را انجام دهد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....