تاریخ انتشار : جمعه 29 بهمن 1400 - 23:44
کد خبر : 78404

کریمه، دلارزدایی، کلید واژه های آوردگاه اقتصادی روسیه

کریمه، دلارزدایی، کلید واژه های آوردگاه اقتصادی روسیه

به گزارش اقتصاددان یک تحلیلگر مسائل اقتصادی در یادداشتی اختصاصی برای اقتصاددان نوشت: از زمانی که حمله به کریمه در سال ۲۰۱۴ باعث دور قبلی تحریم های غرب شد، روسیه به دنبال ایجاد یک اقتصاد قلعه بوده است. در حوزه مالی، این امر مستلزم دلارزدایی است: انتقال قراردادها، ذخایر و استقراض به ارزهای دیگر. سهم

به گزارش اقتصاددان یک تحلیلگر مسائل اقتصادی در یادداشتی اختصاصی برای اقتصاددان نوشت:

از زمانی که حمله به کریمه در سال ۲۰۱۴ باعث دور قبلی تحریم های غرب شد، روسیه به دنبال ایجاد یک اقتصاد قلعه بوده است. در حوزه مالی، این امر مستلزم دلارزدایی است: انتقال قراردادها، ذخایر و استقراض به ارزهای دیگر. سهم فاکتورهای مرزی پرداخت شده به روسیه به دلار از ۸۰ درصد در ابتدای سال ۲۰۱۴ به ۵۴ درصد کاهش یافته است. این موضوع کمتر مورد بررسی قرار گرفته است که چگونه روسیه، با یک چشم به چین، به دنبال بومی سازی صنعت فناوری خود است.

در مورد فناوری روسیه باید گفت، این جبهه مجازی دیگر در درگیری را روشن می کند. مسکو در حال اجرای یک طرح سیستماتیک برای ساختن چیزی است که محققان ژئوپلیتیک آن را «پشته» می‌نامند: یک فضای دیجیتال مستقل که از لایه‌هایی که مانند یک کیک طبقه‌بندی شده روی هم قرار گرفته‌اند، ساخته شده است. این لایه ها شامل سخت افزار، ابر، اپلیکیشن ها، هویت و پرداخت ها می شود. در برخی مناطق جهش داشته است. برای مثال، شش شرکت از ده شرکت بزرگ ابری در روسیه اکنون روسی هستند. روسیه در حال ساخت یک نسخه ملی از سیستم جهانی به نام دامنه است. از شبکه‌های مخابراتی گرفته تا اپلیکیشن‌ها، بخش بیشتری از صنعت متعلق به شرکت‌های روسی نسبت به گذشته است.

اینکه آیا اقدامات انجام شده تاکنون روسیه را از تحریم های غرب مصون می دارد یا خیر؟ تردید وجود دارد. سرورها و سیستم های هنوز به دره سیلیکون متکی هستند. با این حال، در درازمدت به نظر می‌رسد که روسیه با خرید قطعات و نرم‌افزار بیشتر از چین و تولید بیشتر در داخل، تلاش‌های خود را برای کاهش وابستگی خود مضاعف خواهد کرد. این مساله منجر به یک اقتصاد دیجیتال کمتر کارآمد اما کمتر آسیب پذیر خواهد شد.

همچنین یکی از راه هایی که صنعت فناوری جهانی ممکن است تکامل یابد؛ ارائه شده است. اتحادیه اروپا در حال توسعه سیستم نظارتی خود است و به طور فزاینده ای در تلاش است تا تولید محلی نیمه هادی ها را ایجاد کند. هند با طرح هویت دیجیتال ملی و حداقل یکی از قهرمانان دیجیتال داخلی خود به نام Reliance Industries، پیشرفت‌های فناوری خود را دارد. از یک صنعت جهانی یکپارچه تحت سلطه آمریکا، تا سیستم بالکانیزاسیون امروزی، فناوری از زمانی که ربع قرن پیش در مورد نسخه جدید ویندوز نوشته شده است، راه درازی پیموده شده است. صادرات خدمات فناوری اطلاعات ایالات متحده به روسیه در پنج سال قبل از حمله به کریمه در سال ۲۰۱۴، ۱۸۳ درصد و در پنج سال پس از آن ۰٫۵ درصد افزایش یافته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....