تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 آذر 1399 - 13:10
کد خبر : 26487

کرونا وتاثیر آن برکسب وکارهای ایران

کرونا وتاثیر آن برکسب وکارهای ایران

یادداشت دویست و چهل و ششم : آینده پژوهی روزهای پساکرونایی کسب وکارهای ایرانی – بخش نوزدهم- لزوم تحول در سیستم فکری و رفتاری ( سیستم عامل کارآفرینان ) ایرانی افتصاددان: در پی یادداشت های قبلی ، دراین یادداشت به ادامه آخرین قستم از معرفی روش های احساسی ساخت امپراتوری های کارآفرینی وتبیین روش های

یادداشت دویست و چهل و ششم :
آینده پژوهی روزهای پساکرونایی کسب وکارهای ایرانی – بخش نوزدهم- لزوم تحول در سیستم فکری و رفتاری ( سیستم عامل کارآفرینان ) ایرانی

افتصاددان: در پی یادداشت های قبلی ، دراین یادداشت به ادامه آخرین قستم از معرفی روش های احساسی ساخت امپراتوری های کارآفرینی وتبیین روش های معمول در این حوزه در کشور می پردازیم :

جنبه ششم ، برخورداری از قدرت شهود است .دیدن نور ، دیدن فرصت به خصوص زمانی که اکثریت از دیدن آنها عاجزند شما بتوانید پارادایم ها والگوهای جدید ودر حال شکل گیری را ببینید وتشخیص بدهید . یکی از جنبه هاوموضوعات مهم در زمینه ی کنترل ومدیریت احساسات ، ایجاد این توانمندی در خود است تا بتوان به شهودی قوی ومحکم دست یافت واز این طریق فرصت ها وامکانات در حال شک گیری و جذاب ونو را ملاحظه نمود. در این حالت ما به اتکای ، قدرت درک وتشخیص وشهود خود می توانیم پی ببریم که مثلا فضای مجازی خالق چه فرصت هایی برای ماست ، حاشیه شهرها در حال تبدیل شدن به فرصت های ناب کارآفرینی وکسب وکار است ، موضوع جمع سپاری[۲] در تامین مالی بسیار اهمیت پیدا کرده است ویا پول مجازی [۳]در حال تبدیل شدن به یک پول جهانی است .

وافزونه های موبایل [۴]خالق فرصت های ناب برای کسب وکارها ویا فروشگاه های زنجیره ای وشبکه های [۵] ویا گوشی های موبایل زیر بنای هر نوع کسب وکاری در همین نزدیکی ها وآینده نزدیک وفردا است .این حس ، منشاء گرفته از تمامی تحلیل هایی است که ذهن کنجکاو یک کارآفرین مشتاق(ونه از طریق نفی وبه سخره کردن وانکار آنها پارادایم های عالی وجذاب) به اتکای داده کاوی وبررسی اعداد بزرگ وروندها [۶] آنها را انجام ودرست قبل ازاینکه دیگران این فرصت ها را ببیند ویا این فرصت ها نقل ونبات خاص وعام شود با تمام توان سکان کشتی کسب وکار خود را به سمت آنها هدایت نموده وزودتر از دیگران به این سرزمین کشف نشده وبکر وپر از فرصت ها می رسد و دیگران را مبهوت خود می کند به طوریکه همه با ناتوانی خود در تحلیل دلیل این موفقیت ها ، آنرا به شانس واقبال ورابطه وپارتی وموفقیت یک شبه نسبت می دهند.

راستی اگر شما بخواهید برای کسی پارتی بازی هم کنید ، این پارتی را صرف فرد ناتوان وبدبین ومنفی می کنید . البته که نه ، پس این شناس حمایت قطعا نصیب کسی می شود که شادمانه ومثبت در پی کسب وجذب فرصت ها است وافراد حامی از اینگونه افراد حمایت می کنند نه افرادی که با حس کینه ، غرورونخوت وحسادت موفقیت دیگران را به سخره می گیرند وبا گفتن جملاتی مثل اینکه کاری نداره ، من اولین بار این موضوع را مطرح کردم ، من بهشون گفتم ، از من کپی کرده وغیره می خواهندموفقیت دیگران را تحقیر کنند .

جنبه هفتم وعالی احساسات کارآفرینانه ، حس خلق آینده وپارادایم های جدید است.وآن تصویربخشی به آنها در ذهن وتکرارفراوان آنها است .حتما این جمله را از مارتر لوترکینگ شنیده اید که می گوید ” من رویایی دارم ” این رویا ، برای اولین بار در ذهن شما ساخته وپرداخته شده وشکل می گیرد .وذهن شما به آن جان می دهد ، تا اینکه به واقعیات ذهنی وباور شما تبدیل شده وبرپایه ی آن ایمانی ساخته شود که همه را با شما همراه وآنها را نیر مومن به این آرزو وچشم انداز نماید .این مرحله، مرحله ی یارگیری است که مرحله ی مهمی برای طراحی وساخت امپراتوری است .این مومنین می توانند خانواده ، دوستان وهمکاران وسایرین باشند .اگر بتوان در این زمینه برتر وسرآمد شد ، می توان افراد را به طور درونی برانگیخته وسرآمد نمود. همانی که همگان از آن به عنوان نفوذ وحکومت بر قلب ها یا می کنند .

نتیجه گیری : بر اساس آنچه که در فوق آمد ، می توان گفت که در درون یک کارآفرین سطح دهم ، کارآفرینی مثل رهبری یک ارکستر سمفونی می ماندکه ضمن انتخاب بهترین ها در نوع خود ، مسئولیت ها را بین آنها تقسیم کرده وبا یک برنامه ( استراتژی ) خوب آنها را در مسیرتولید یک موسیقی عالی ومحشر هدایت ورهبری می نماید .او نه می تواند ونه می خواهد که جای همه بنوازد.او اینگونه عمل می کند ، نه مثل خلبان یک هواپیما که همه راحت در صندلی های خود مشغول استراحت هستند وتمام فشار وهیجان کار بردوش خلبانان سنگینی می کند تا به مقصد برسند.این وضعیت را خود کارآفرین با شکل دهی احساسات خود در مرحله ی ساخت امپراتوری وبراساس تربیت گذشته ی خود به وجود می آورد وباید توجه داشته باشد که عدم توجه به این احساسات ووابسته کردن دیگران به خود وعدم تلاش برای بالغ کردن همراهان از نظر عاطفی وفکری واحساسی ریشه های سقوط را در امپراتوری کارآفرین نهادینه می نماید .لذا کارآفرین سطح دهم در نقش یک مربی عمل می کند نه در نقش یک بازی کن .اما ، کارآفرین سطح دهم خود ، حتما باید قبلا بازی کن خوب ولایقی بوده باشد ؟

اما ، آیا کارآفرین باید برای رسیدن به چنین جایگاهی فردی صادق ، درستکار، خوب ، عادل ،منصف ، انسان دوست، والا وفرهیخته باشد ؟متاسفانه ویا خوشبختانه تجربه ی موجود در کشور ما وهمه ی دنیا نشان می دهد که پاسخ به این سئوال منفی است .

وحالا ممکن است سئوال شود که کارآفرین سطح دهم چگونه فردی است ؟سئوالی استراتژیک وتعیین کننده ونفس گیرکه به موقع به آن خواهیم پرداخت .

به امید روزی که جمله ی MADE IN IRAN خود گویای کیفیت محصولات وخدمات کشور عزیزمان 🇮🇷ایران 🇮🇷باشد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....