تاریخ انتشار : جمعه 31 اردیبهشت 1400 - 16:51
کد خبر : 47671

کتاب «انداختن نردبان استراتژی توسعه در چشم اندازی تاریخی» منتشر شد

کتاب «انداختن نردبان استراتژی توسعه در چشم اندازی تاریخی» منتشر شد

توسط انتشارات سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، کتاب «انداختن نردبان استراتژی توسعه در چشم‌اندازی تاریخی» منتشر شد. اقتصاددان: این کتاب اثر هاجون چانگ و ترجمه دکتر زهرا کریمی موغاری، دکتر محمد عبدی سیدکلایی از اعضای هیات علمی دانشگاه مازندران و دکتر جواد براتی عضو هیات علمی پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی است. این کتاب در چهار فصل «کشورهای

توسط انتشارات سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، کتاب «انداختن نردبان استراتژی توسعه در چشم‌اندازی تاریخی» منتشر شد.

اقتصاددان: این کتاب اثر هاجون چانگ و ترجمه دکتر زهرا کریمی موغاری، دکتر محمد عبدی سیدکلایی از اعضای هیات علمی دانشگاه مازندران و دکتر جواد براتی عضو هیات علمی پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی است.

این کتاب در چهار فصل «کشورهای ثرمتند به راستی چگونه ثروتمند شدند؟»، «سیاست‌های توسعه اقتصادی: سیاست‌های صنعتی، تجاری و فناوری از منظر تاریخی»، «نهادها و توسعه اقتصادی:حکمرانی خوب از منظر تاریخی» و «درس‌هایی برای امروز» و ۱۸۱ صفحه توسط مترجمین به رشته تحریر درآمده است.

در پیشگفتار مترجمان این کتاب آمده است که؛ کتاب حاضر، ترجمه یکی از مشهورترین آثار هاجون چانگ، اقتصاددان سرشناس حوزه توسعه اقتصادی است که در عرصه جهانی مورد استقبال گسترده‌ای قرار گرفته است، این کتاب با رویکردی انتقادی به سیاست‌های اقتصادی و توصیه‌های نهادی که از سوی کشورهای توسعه یافته به کشورهای در حال توسعه دیکته می‌شود، تلاش می‌کند واقعیت‌های توسعه اقتصادی کشورهای توسعه یافته را بانگاهی تاریخی بازگو کند. برای این منظور، تلاش بسیاری صورت گرفته است که تا حد امکان، مطالب و مستندات تاریخی مربوط به توسعه اقتصادی این کشورها را گردآوری کرده و مورد تحلیل و بررسی قرار دهد.

هاجون چانگ رقابت را نه تنها در فضای اقتصادی، بلکه در فضای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری اقتصادی بررسی می‌کند و تاکید دارد که کشورهایی که توانسته‌اند به جایگاه برتری از توسعه دست یابند، به دلیل منافعی بوده که از موقعیت «انحصاری» عاید آنها می‌شود، کشورهای پیشرفته نمی‌خواهند که کشورهای در حال توسعه بدان جایگاه دست یابند.

آنچه ترجمه این کتاب را برای جامعه علمی و علاقمندان به مباحث توسعه اقتصادی مفید می‌سازد، دو ویژگی مهم است: نخست اینکه، دیدگاه انتقادی این کتاب نسبت به آنچه دانشجویان و مدرسین اقتصادی عموما آن را مفروض و غیرقابل انکار می‌دانند، می‌تواند ذهن‌ها را به چالش بکشد و اقتصاددانان و به ویژه دانشجویان دکتری رشته اقتصاد را با دیدگاه‌های بسیار متفاوتی آشنا سازد و جرات اظارنظر و انتقاد را به متفکرین این حوزه بدهد. دوم این که، این کتاب برای شرایط فعلی اقتصاد ایران بسیار سودمند و جالب توجه است.

این کتاب، برای تمامی اندیشمندان و علاقمندان به مباحث توسعه اقتصادی در تمامی سطوح تحصیلی، به ویژه دانشجویان دوره دکتری اقتصاد، قابل استفاده است و قطعا برای دانش خوانندگان آن خواهد افزود.

علاقمندان می‌توانند جهت خرید این کتاب به فروشگاه‌های معتبر سراسر کشور یا به درگاه اینترنتی www.jdmpress.com مراجعه و یا تلفن ۳۸۸۴۲۲۳۰ دفتر پخش انتشارات جهاد دانشگاهی خراسان رضوی تماس حاصل نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....