تاریخ انتشار : دوشنبه 19 دی 1401 - 21:19
کد خبر : 111439

کاهش نسبی قیمت پس از چند رکوردشکنی در بازار خودرو + جدول

کاهش نسبی قیمت پس از چند رکوردشکنی در بازار خودرو + جدول

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز ۱۹ دی ۱۴۰۱ قیمت پرطرفدارهای ایران خودرو افت ۲ تا ۷ میلیونی داشتند و با این شرایط می توان گفت بازار خودرو شکل کاهشی به خود گرفته است. اقتصاددان: کاهشی شدن نرخ دلار از یک سو و عرضه خودرو در بورس کالا و فروش فوری برخی

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز ۱۹ دی ۱۴۰۱ قیمت پرطرفدارهای ایران خودرو افت ۲ تا ۷ میلیونی داشتند و با این شرایط می توان گفت بازار خودرو شکل کاهشی به خود گرفته است.

اقتصاددان: کاهشی شدن نرخ دلار از یک سو و عرضه خودرو در بورس کالا و فروش فوری برخی از خودروهای داخلی از طریق شرکت‌های خودروسازی از جمله عواملی است که فعالان بازار خودرو ریزش قیمت در این بازار را به آن نسبت می دهند. از سوی دیگر این نکته را نیز باید در نظر گرفت هرچند امروز بازار خودرو شکل کاهشی به خود گرفته، اما کاهش پس از رکوردشکنی های قیمتی در ماه‌های اخیر صورت گرفته و با این شرایط می توان گفت امروز شاهد کاهش اندک در مقابل رکوردشکنی در بازار خودرو بوده‌ایم.

براساس ارزیابی بازار می توان گفت تمام پرطرفدارهای ایران خودرویی امروز در بازار افت قیمت داشتند و «هایما S7 پلاس» تنها خودرویی بود که بدون تغییر این روند را نظاره کرد.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو ۲۰۷ دنده ای»، «هایما S7 پلاس»، «سمند LX با موتورEF7»، «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند LX با موتورEF7» در بازار امروز با افت ۳ میلیون تومانی ۴۴۷ میلیونی شد و «هایما S7پلاس» که روز گذشته با افزایش ۱۰ میلیونی در بازار یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان قیمت خورد امروز تغییر قیمت نداشت.

اما در بازار امروز «تارا دنده ای» هم در بازار افت ۵ میلیونی داشت  و ۶۲۰ میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که «دنامعمولی» هم امروز افتی ۲ میلیونی در بازار ۵۸۸ میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما «دنا پلاس توربو اتومات» با افت ۳ میلیونی در بازار ۷۱۷ میلیون تومان قیمت خورد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو قیمت «پژو ۲۰۷ دنده‌ای» هم امروز افتی ۷ داشت و ۶۰۸ میلیون تومان قیمت خورد.

 کاهش نسبی قیمت پس از چند رکوردشکنی در بازار خودرو + جدول

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....