تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اردیبهشت 1402 - 12:56
کد خبر : 124454

کارشناس ترکیه‌ای: مدرنیزاسیون چین یک موفقیت عظیم محسوب می‌شود

کارشناس ترکیه‌ای: مدرنیزاسیون چین یک موفقیت عظیم محسوب می‌شود

این اقتصاددان ترکیه‌ای تصریح کرد مدرنیزاسیون چین چشم‌انداز سیاسی و اقتصادی جهان را تغییر داده و الهام‌بخش دیگر کشورها به ویژه کشورهای در حال توسعه از جمله ترکیه بوده است. به عقیده وی «چین عملکردی شگفت‌انگیز در خصوص رشد، ایجاد شغل و تغییر و تحول ساختاری طی ۴۰ سال گذشته داشته است». ساک افزود: چین

این اقتصاددان ترکیه‌ای تصریح کرد مدرنیزاسیون چین چشم‌انداز سیاسی و اقتصادی جهان را تغییر داده و الهام‌بخش دیگر کشورها به ویژه کشورهای در حال توسعه از جمله ترکیه بوده است.

به عقیده وی «چین عملکردی شگفت‌انگیز در خصوص رشد، ایجاد شغل و تغییر و تحول ساختاری طی ۴۰ سال گذشته داشته است».

ساک افزود: چین از شرایط جهانی برای پیش بردن رشد توسط سیاست گشایش بهره برده و سرمایه‌گذاری‌های مستقیم خارجی بیشتر و بیشتری را در قالب یک برنامه طولانی‌مدت با استفاده از ابزارهایی که جهانی‌سازی به ارمغان آورده، جذب کرده است.

مدیر عامل اندیشکده «بنیاد تحقیقات سیاست اقتصادی ترکیه» تصریح کرد: تصور می‌کنم چین به یک روند تغییر و تحول شگفت‌انگیز دست یافته است.

ساک ضمن تمجید از توسعه با کیفیت بالای اقتصاد چین از طریق تعمیق سیاست گشایش، افزود: چین طی چند دهه گذشته کشوری با ۱٫۴ میلیارد نفر جمعیت یا یک پنجم جمعیت جهان را مدرنیزه کرده تا به دومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود.

وی تاکید کرد: مدرنیزاسیون برنامه‌ریزی‌شده چین یک موفقیت عظیم محسوب می‌شود…در نتیجه این روند تغییر و تحول، چین به یک کشور با درآمد متوسط بالاتر تبدیل شده است.

این اقتصاددان ترکیه‌ای گفت چین با قدم گذاشتن در این مسیر محیطی را خلق کرده که میان کشور و شهروندانش هماهنگ و پایدار است.

گوون ساک از تلاش کشور چین برای تحقق رفاه شهروندانش تمجید کرد و افزود: مدرنیزاسیون چین تجربه‌ای است که به شکلی مداوم طی سال‌های اخیر به صورت عالی نتیجه‌بخش بوده است.

وی ادامه داد: زمانی که ۱۰ سال پیش به چین سفر کردم، یک کشور در حال توسعه را دیدم که تمام مشکلات زیرساختی خود را طی یک بازه زمانی کوتاه حل کرده است. این بسیار تحسین برانگیز بود.

ساک گفت: در حال حاضر آنچه ما در این منطقه شاهدش هستیم سرمایه‌گذاری‌های چین است و اکنون چین کشوری است که بیشتر و بیشتر در خارج از این کشور سرمایه‌گذاری می‌کند.

مدیر عامل اندیشکده «بنیاد تحقیقات سیاست اقتصادی ترکیه» افزود: چین یاد گرفته چگونه کالاهای زیادی تولید کند و حالا در حال تولید این کالاها در کشورهای دیگر به وسیله انجام سرمایه‌گذاری‌های خارجی مستقیم در دیگر کشورها از جمله ترکیه است.

این اقتصاددان در پایان گفت که مدرنیزاسیون به سبک چینی به منبعی از الهام برای کل جهان تبدیل شده است.

به عقیده آقای ساک این مهم است که کشورهای مختلف مسیر توسعه خود را با توجه به ویژگی‌های خودشان دنبال کنند.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....