تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 خرداد 1403 - 20:51
کد خبر : 167294

چه زمانی باید صفرها از پول ملی حذف شود؟

چه زمانی باید صفرها از پول ملی حذف شود؟

رییس کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس درباره حذف ۴ صفر از پول ملی، گفت: زمانیکه تورم به ۳ درصد رسید و نسبت به تثبیت کاهش تورم اطمینان داشتیم، صحبت‌هایی درباره تغییر واحد پول پذیرفته شد. شمس‌الدین حسینی، رئیس کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس با اشاره به حذف ۴ صفر از پول ملی، گفت:

رییس کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس درباره حذف ۴ صفر از پول ملی، گفت: زمانیکه تورم به ۳ درصد رسید و نسبت به تثبیت کاهش تورم اطمینان داشتیم، صحبت‌هایی درباره تغییر واحد پول پذیرفته شد.

شمس‌الدین حسینی، رئیس کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس با اشاره به حذف ۴ صفر از پول ملی، گفت: در برخی از اقتصادها از جمله اقتصاد ایران که طی چند دهه تورم دو رقمی تجربه کرده‌اند، در نهایت ارزش پول ملی کاهش پیدا می‌کند و تعداد صفرهایی که در مقابل پول ملی در مقایسه با پول خارجی قرار می‌گیرد، بسیار می‌شود.

  به گزارش اقتصاددان به نقل از مهر، نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: به طور مثال در مقابل هر یک دلار ۶۰۰ هزار ریال یا ۶۰ هزار تومان قرار گرفته است این تعداد صفر در ارقام بالا بسیار است کما اینکه این موضوع موجب شده که به جای ریال از تومان استفاده شود و اکنون نیز به این جمع بندی رسیده‌اند که در ارقام بزرگ از هزار میلیارد تومان و به اختصار همت در ارقام بزرگ استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: این وضعیت حکایت از این دارد که ما به لحاظ محاسباتی و به نوعی ثبت و ضبط دفاتر مالی ناگزیر هستیم تعداد صفرها را کم کنیم یا به عبارتی نام واحد پول را تغییر دهیم این نیاز بیش از یک دهه است که حس می‌شود اما اینکه فکر کنیم این اقدام یک سیاست اصلاح اقتصادی است و منجر به کم شدن نقدینگی، تقویت پول ملی یا کنترل تورم می‌شود، باید گفت که این اثر را نخواهد داشت.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − چهار =

حمزه جلالی جمعه , ۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰:۱۴

۱)حذف ۴صفر از پول ملی در واقع اتفاق افتاده است ۲)در مکالمات عادی مردم از گذشته تا کنون از پول ملی با نام تومان استفاده کرده و می‌کنند و به عبارت دیگر یک صفر عملا حذف شده ۳)با حذف یک صفر تسریع در کارهای مالی و پولی اتفاق خواهد افتاد ۴)در محاسبات اشتباهات در اعداد و ارقام بزرگ که الان با واژه همت استفاده می شود کمتر خواهد شد

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....