تاریخ انتشار : شنبه 6 فروردین 1401 - 20:47
کد خبر : 82338

چهار شرط روسیه برای استفاده از سلاح هسته‌ای

چهار شرط روسیه برای استفاده از سلاح هسته‌ای

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه ضمن بر شمردن چهار عاملی که می‌تواند به استفاده مسکو از سلاح هسته‌ای منجر شود، گفت که تهدید یک درگیری هسته‌ای همیشه وجود دارد، حتی زمانی که هیچ کس خواهان جنگ نیست، بنابراین لازم است یک سیاست مسئولانه اجرا شود. او با اشاره به اینکه در چند

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه ضمن بر شمردن چهار عاملی که می‌تواند به استفاده مسکو از سلاح هسته‌ای منجر شود، گفت که تهدید یک درگیری هسته‌ای همیشه وجود دارد، حتی زمانی که هیچ کس خواهان جنگ نیست، بنابراین لازم است یک سیاست مسئولانه اجرا شود.

او با اشاره به اینکه در چند حالت روسیه حق دارد از سلاح هسته‌ای برای دفاع از استقلال و حاکمیت خود استفاده کند، ادامه داد: بدون تردید ما آماده‌ایم به هر تجاوزی به کشورمان، استقلال آن و مسیری که در پیش گرفته‌ایم، پاسخ مناسب بدهیم. نخستین موردی که به روسیه برای دفاع از خود با استفاده از سلاح هسته‌ای حق می‌دهد، قرار گرفتن در معرض حمله موشکی توسط تجهیزات و سلاح‌های تخریب هسته‌ای است.

Loading...

مورد دوم استفاده از انواع سلاح‌های هسته‌ای علیه روسیه یا متحدانش است.

مورد سوم حمله به زیرساخت‌های حیاتی است که منجر به فلج شدن توان بازدارندگی هسته‌ای روسیه شود.

مورد چهارم زمانی است که یک اقدام تجاوزکارانه علیه روسیه یا متحدانش انجام شود که حتی بدون استفاده از سلاح هسته‌ای یعنی با استفاده از سلاح‌های معمولی موجودیت آن را تهدید کند.

مدودف افزود: اگر رهبری روسیه موضع غیرمسئولانه‌ای اتخاذ می کرد، از معاهده استارت جدید (پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک) خارج می‌شد، زیرا افرادی که آن را امضا کردند اکنون در لیست تحریم های غرب قرار دارند.

حذف روسیه از گروه ۲۰ ناممکن است

معاون رئیس شورای امنیت روسیه همچنین گفت که روسیه را نمی‌توان از گروه ۲۰ مستثنی کرد زیرا این قالب بر اساس اجماع ایجاد شده است.

او افزود: ما در سال ۲۰۰۸ گروه ۲۰ را ایجاد کردیم. حال می‌گویند بیایید روسیه را از G۲۰ حذف کنیم! یادم می آید که گروه چگونه در مقابل چشمان من متولد شد، این تصمیمات با هم گرفته شد. اول رئیس جمهور سابق آمریکا، جورج دبلیو بوش در آن شرکت کرد، سپس باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا . کشورهایی که دور یک میز نشستند: روسیه، ایالات متحده، چین و هند. و این قالبی بود که با اجماع، با اتفاق آرا ایجاد شد. و اکنون می گویند: “بیایید حذف کنیم.” نه، دوستان، شما نمی توانید این کار را انجام دهید.»

مدودف تصریح کرد: پس از تعلیق روسیه، G۷ دیگر اهمیتی ندارد. با این حال G۲۰ متفاوت است چون روسیه به فائق آمدن بر بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ کمک به سزایی داشت.

جنگ اقتصادی علیه روسیه اقتصاد جهان را نابود خواهد کرد

معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت که روسیه در طول بحران مالی سال ۱۹۹۸ نسبت به بحران فعلی که ناشی از یک جنگ اقتصادی بدون قاعده بود، کمتر مورد حمایت قرار گرفت. آنچه که اکنون در حال رخ دادن است، فقط یک جنگ اقتصادی اعلام شده علیه روسیه است، همانطور که یکی از وزیران فرانسه گفت. آنها به روسیه اعلام جنگ اقتصادی کرده اند و سعی می کنند این جنگ را بدون هیچ قاعده‌ای پیش ببرند.”

مدودف افزود: این جنگ اقتصادی بدون قاعده منجر به نابودی کل نظم اقتصادی جهانی خواهد شد. آنها دارایی های مؤسسات مالی و حتی بانک مرکزی [روسیه] را مصادره می کنند و حتی از توقیف این دارایی ها و به عبارتی ملی کردن آنها صحبت می کنند. خوب، ببینید این یک جنگ بدون قاعده است. عواقب آن چیست . این جنگ، نابودی کل نظم اقتصادی جهان است. جنگ اقتصادی علیه روسیه که توسط کشورهای غربی آغاز شده است، پاسخ متقارن روسیه را در پی خواهد داشت. روسیه نمی‌تواند در دوره تحریم‌های غربی به هیچ‌کس تکیه کند، بنابراین خود مقامات روسیه باید مسائل توسعه صنعت و سایر حوزه‌ها را حل کنند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....