تاریخ انتشار : سه شنبه 20 اردیبهشت 1401 - 11:25
کد خبر : 87141

چرا یارانه جدید ۴۰۰ هزار تومانی کمتر واریز شد؟

چرا یارانه جدید ۴۰۰ هزار تومانی کمتر واریز شد؟

بر اساس گزارش کاربران و بررسی‌های انجام شده، مبلغ یارانه جدید که پس از سخنرانی رئیس‌جمهوری به حساب سرپرستان خانوار واریز شد کمتر از مبلغ اعلامی است. چرا یارانه جدید کمتر واریز شد؟ یارانه جدیدی که رئیسی وعده داد، پس از پایان سخنرانی رئیس‌جمهوری برای بسیاری افراد واریز شد اما چند نکته درباره این یارانه جدید وجود دارد.

بر اساس گزارش کاربران و بررسی‌های انجام شده، مبلغ یارانه جدید که پس از سخنرانی رئیس‌جمهوری به حساب سرپرستان خانوار واریز شد کمتر از مبلغ اعلامی است.

چرا یارانه جدید کمتر واریز شد؟

یارانه جدیدی که رئیسی وعده داد، پس از پایان سخنرانی رئیس‌جمهوری برای بسیاری افراد واریز شد اما چند نکته درباره این یارانه جدید وجود دارد. اول اینکه این یارانه هنوز قابل برداشت نیست و در روزهای آینده قابل استفاده خواهد بود.
نکته بعدی این است که بر اساس گزارش کاربران مبلغ ۳۵ هزار تومان از یارانه واریزی کسر شده است که به نظر می‌رسد همان قسط وام کرونا باشد که از یارانه به طور ماهانه کسر می‌شود. البته برخی کاربران اعلام کردند که بیشتر از ۳۵ هزار تومان از یارانه جدید آنها کسر شده است.
برخی افراد نیز که خود را جزو سه دهک اول می‌دانستند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان یارانه دریافت کردند که به زودی سامانه‌ای برای ثبت نام و اعتراض به این مورد اعلام خواهد شد.

یارانه جدیدی تا چه زمانی پرداخت می‌شود؟

لازم به ذکر است که بر اساس سخنان رئیس جمهوری در پنجمین گفتگوی تلویزیونی خود با مردم؛ یارانه جدیدی به مدت ۲ ماه برای سه دهک اول نفری ۴۰۰ هزارتومان و برای دهک‌های چهارم به بعد نفری ۳۰۰ هزار تومان پرداخت خواهد شد. این یارانه پس از ۲ ماه و با تکمیل کالابرگ الکترونیک، فقط برای خرید کالاهای اساسی و با شرایط خاص که بعدا اعلام خواهد شد قابل استفاده خواهد بود.

یارانه جدید برای کدام افراد ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود؟

خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: ۷۷ میلیون یارانه بگیر در دو طبقه تقسیم‌بندی شده‌اند که ۳۰ درصد این جمعیت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی، ۶۰ درصد یارانه ۳۰۰ هزار تومانی و ۱۰ درصد از مردم نیز یارانه‌ای دریافت نخواهند کرد. درمورد یارانه نان و دارو نیز همه ایرانیان از جمله یارانه‌بگیران و کسانی که مشمول پرداخت یارانه نیستند یارانه دریافت می‌کنند.
وزیر اقتصاد ادامه داد: به جای واریز چند مرحله‌ای یارانه، دولت به دنبال آن است که کمک‌های معیشتی را به شکل یکپارچه به حساب مردم واریز کند. از خردادماه تا پایان سال، تمام پرداخت‌های یارانه‌ای و کمک معیشتی یکجا به حساب مردم واریز می‌شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....