تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اردیبهشت 1402 - 9:21
کد خبر : 124346

چرا رمز ارزها بایدمبتنی بر سیستم غیر متمرکز باشند?

چرا رمز ارزها بایدمبتنی بر سیستم غیر متمرکز باشند?

امروزه دیتاها واطلاعات ، ارزشمند ترین دارایی های یک سازمان می باشند که بر اساس آنها جایگاه خود را دریک مجموعه حاکمیتی یا اقتصادی نشان‌می دهند. از طرفی زندگی انسانها بطور اجتناب ناپذیری به کامپیوترها و شبکه های اینترنت گره خورده است فضایی که محل تردد اطلاعات و اسرار نظامی ، پولی، اقتصادی …می باشد.

امروزه دیتاها واطلاعات ،
ارزشمند ترین دارایی های یک سازمان می باشند که بر اساس آنها جایگاه خود را دریک مجموعه حاکمیتی
یا اقتصادی نشان‌می دهند.
از طرفی زندگی انسانها بطور اجتناب ناپذیری به کامپیوترها و شبکه های اینترنت گره خورده است فضایی که محل تردد اطلاعات و اسرار نظامی ، پولی، اقتصادی …می باشد.
شرکتها و مجموعه های عظیمی مثل گوگل ،فیس بوک ،آمازون،توییتر IBMو مایکروسافت …تقریبا بطور رایگان اطلاعات افراد را در اختیار دارند و میتوانند هر لحظه که بخواهند بطور غیر قانونی و بر اساس منافع خود ،نه مشتریان تصمیم گیری و عمل کنند. در سازمانهای دولتی نیز این جریان به شکل دیگری استفاده میشود.مثلا با دستکاری پهنای باند ،انتقال اطلاعات و فروش آنها ،فیلتر و قطع اینترنت ، اعمال قدرت یا کسب منفعت کنند ،وکارهایی از این دست که مخصوص سیستم های متمرکز است .بازار رمز ارزها بخاطر ویژگی غیر متمرکزشان از کنترل اشخاص ؛ در اینجا یعنی دولتها خارج هستند و در یک بستر امن به اسم بلاکچین هش شده اند.
این مزیت رقابتی سیستمهای غیر متمرکز بر مبنای تقسیم اطلاعات بر اساس تعداد کاربران است و هرچه تعداد کاربران افزایش یابد توزیع امنیت و حفظ اطلاعات گسترده تر و عادلانه تر و زمینه سوء استفاده از آنها تا جایی دیگر غیر ممکن میشود .
این یک قانون نانوشته است که هرچه اطلاعات غیر متمرکز تر شود بهره وری و ارزش آنها افزایش می یابد.امنیت در هر سیستم و یا سازمان مهمترین عنصر برای رشد ، بالندگی و حفظ موجودیت آن است. بر همین اساس مسئله حفظ و نگهداشت اطلاعات در سیستمهای غیر متمرکز که مبتنی برسرویس IPFS است مزیتی بی بدیل نسبت به سیستمهای متمرکز است .
درز و فروش اطلاعات کاربران توسط فیس بوک یا برداشت موجودی حساب مشتریان از بانکها و اختلاسهای کلان ، نمونه هایی از نشتی و فساد دیتا در این سیستمهاست که به مهمترین دارایی و سرمایه کاربران دستبرد می زنند . اینجاست که ضرورت پیدا میشود که متناسب با رشد و پیشرفت زندگی انسان و تغییرات و رشد تکنولوژی، امنیت و نگهداشت دارایی ها مخصوصا دارایی های نامشهود در یک حصار امن قرار گیرند.
بنابراین ضرورت پیدا میشود که متناسب با رشد و پیشرفت زندگی انسان و تغییرات تکنولوژی، امنیت و نگهداشت دارایی ها مخصوصا دارایی های نامشهود یا Intangible asset بالا برود. بستر امنی که از دسترس انسان خارج باشد تا تصرفی در آن شکل نگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....