تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 بهمن 1401 - 11:47
کد خبر : 116166

چرا خودپردازها اسکناس ندارند؟

چرا خودپردازها اسکناس ندارند؟

کمبود و نبود اسکناس در خودپردازها سبب شده تا مردم سردرگم شوند و سوالی برایشان ایجاد شود که چرا نمی‌توانند از خودپردازها پول دریافت کنند. به گفته بانک مرکزی مجموع اسکناس و مسکوک در اقتصاد ایران حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به میزان نقدینگی بسیار پایین است و بخش اعظم آن نیز

کمبود و نبود اسکناس در خودپردازها سبب شده تا مردم سردرگم شوند و سوالی برایشان ایجاد شود که چرا نمی‌توانند از خودپردازها پول دریافت کنند.

به گفته بانک مرکزی مجموع اسکناس و مسکوک در اقتصاد ایران حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به میزان نقدینگی بسیار پایین است و بخش اعظم آن نیز در اختیار بانک‌ها قرار دارد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از خبربین آنلاین ،  گفتنی است که تنها ۸ درصد از دارایی ۲۵ بانک ایران به صورت نقد و مابقی به صورت دارایی همچون ملک، طلا، ارز و غیره نگهداری می‌شود. شاید بتوان عدم ارائه پول توسط خودپردازها را نگه نداشتن پول نقد در بانک‌های کشور دانست.

علیرضا قیطاسی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی، در رابطه با کمبود اسکناس بانک‌ها و عدم تزریق پول به خودپردازها اشاره کرد: موردی برای کمبود اسکناس در بانک‌ها گزارش نشده و هیچ مشکلی از نظر تامین مالی در کشور وجود ندارد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....