تاریخ انتشار : یکشنبه 3 دی 1402 - 11:02
کد خبر : 151399

پیش بینی قیمت دلار امروز 3 دی

چالش جزایر سه‌گانه در بازار دلار

چالش جزایر سه‌گانه در بازار دلار

قیمت دلار در معاملات نقدی دیروز وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد. در معاملات پشت خطی هم قیمت دلار تهران با ۵۰ هزار و ۱۲۰ تومان به فروش رسید. اقتصاددان: بازار ارز تهران در دو روز پایانی آذر ماه شاهد عقب نشینی قیمت دلار به کانال ۴۹ هزار تومان بود اما در آغاز فصل جدید

قیمت دلار در معاملات نقدی دیروز وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد. در معاملات پشت خطی هم قیمت دلار تهران با ۵۰ هزار و ۱۲۰ تومان به فروش رسید.

اقتصاددان: بازار ارز تهران در دو روز پایانی آذر ماه شاهد عقب نشینی قیمت دلار به کانال ۴۹ هزار تومان بود اما در آغاز فصل جدید اسکناس آمریکایی دوباره به کانال ۵۰ هزار بازگشت.

فعالان بازار معتقدند اظهارنظر روس‌ها درخصوص مساله جزایر سه‌گانه در ششمین نشست مجمع همکاری کشورهای عربی موجب شد عده‌ای از معامله گران تصور کنند که روابط ایران و روسیه با چالش جدید همراه خواهد شد.

برخی از معامله گران هم تصور کردند درصورت جدی‌تر شدن چالش ایران و امارات، به دلیل آنکه بخش قابل توجهی از ذخایر ارزی بانک مرکزی در کشور‌های حوزه خلیج فارس وجود دارد، ریسک‌های جدیدی برای بازار ارز به وجود خواهد آمد.

با همه این اخبار و حرف و حدیث‌ها، قیمت دلار روز گذشته با گپ مثبت ۲۵۰ تومانی راهی بازار شد و بر روی ۵۰ هزار و ۱۵۰ تومان قرار گرفت. البته در نیمه ظهر با اندکی نوسان نزولی در حدود ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان مبادله شد. در عصر هم در حدود ۵۰ هزار و ۱۵۰ تومان تا ۵۰ هزار ۳۵۰ تومان نرخ گذاری شد. در معاملات پشت خطی قیمت دلار تهران با ۵۰ هزار و ۱۲۰ تومان به فروش رسید.

در هرات هم اسکناس آمریکایی با ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان بازگشایی شد و در ساعاتی بعد به کانال ۵۰ هزار تومان رسید اما دوباره به خاکریز ۴۹ هزار تومان برگشت و با ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با دو روز قبل رشد ۵۰۰ تومانی را نشان می‌دهد.در معاملات پشت خطی شنبه شب هم قیمت دلار هرات با ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان بسته شد.

تکنکالیست ها معتقدند برگشت قیمت از کف ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان پولبک است و قیمت دلار دوباره می‌تواند به سمت حمایت حرکت کند. اما اگر قیمت دلار امروز در بالای ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان تثبیت دهد می‌توان گفت که قیمت دلار آرایش صعوی به خود گرفته است. در مجموع قیمت دلار هرات وارد دامنه جدید ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۵۰ هزار تومان شده است و فقط تثبیت روزانه در بالا یا پایین این مرزها می‌تواند روند جدید به قیمت بدهد. با این حال برخی هم باور دارند که بازار ساز اجازه صعود معنادار در کانال ۵۰ هزار تومان را نخواهد داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....