تاریخ انتشار : جمعه 28 خرداد 1400 - 16:46
کد خبر : 50566

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۹خرداد

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۹خرداد

قیمت دلار از روز گذشته از مرز حساس ۲۴۲۰۰تومان عبور کرد و امروز هم این روند افزایشی تحت تاثیر انتخابات ادامه دارد و نرخ این ارز در معاملات پشت‌خطی به ۲۴۴۵۰تومان رسیده است. اقتصاددان؛ هفته گذشته قیمت دلار عمدتا بین ۲۳۹۰۰ تا ۲۴۱۰۰تومان نوسان داشت و حتی در اولین روز معاملات به ۲۳۶۵۰تومان هم کاهش

قیمت دلار از روز گذشته از مرز حساس ۲۴۲۰۰تومان عبور کرد و امروز هم این روند افزایشی تحت تاثیر انتخابات ادامه دارد و نرخ این ارز در معاملات پشت‌خطی به ۲۴۴۵۰تومان رسیده است.

اقتصاددان؛ هفته گذشته قیمت دلار عمدتا بین ۲۳۹۰۰ تا ۲۴۱۰۰تومان نوسان داشت و حتی در اولین روز معاملات به ۲۳۶۵۰تومان هم کاهش یافته بود ولی روز چهارشنبه به مرز حساس ۲۴۲۰۰تومان رسید که پیش‌بینی‌ها را برای ادامه روند صعودی تقویت کرد.

همانطور که انتظار می‌رفت دلار با عبور از مرز حساس ۲۴۲۰۰تومان به مسیر صعودی ادامه داد و آخرین روز هفته در بازار نقدی با قیمت ۲۴۳۰۰ و در معاملات پشت‌خطی با قیمت ۲۴۳۵۰تومان بسته شد؛ روز جمعه نرخ این ارز تحت تاثیر انتخابات و انتظارات افزایشی معامله‌گران دوباره بالا رفت و تا ساعت انتشار این خبر در معاملات پشت‌خطی به ۲۴۴۵۰تومان افزایش یافته است.

به گفته برخی از فعالان بازار ارز، این افزایش قیمت ناشی از تلاش نوسان‌گیران برای بالا بردن قیمت دلار و سود‌گیری از جو انتخابات بوده و فروکش خواهد کرد؛ در مقابل دسته‌ای از معامله‌گران هم معتقدند که در صورت روی کار آمدن اصولگرایان احتمال توقف مذاکرات برجام وجود خواهد داشت، بنابراین به نظر می‌رسد چنانچه اصولگرایان پیروز این دور از انتخابات شوند، روند بازار ارز تا برگزاری دور بعدی مذاکرات وین با تیم جدید مذاکره‌کننده ایران همچنان صعودی باشد.

در این میان نباید از تاثیر نرخ حواله درهم بر روند دلار غافل شد چراکه قیمت درهم روز پنجشنبه از سطح مقاومتی ۶۶۰۰تومان عبور کرد و به ۶۶۸۵تومان رسید که این عامل هم در بالا رفتن انتظار معامله‌گران و رشد قیمت دلار موثر بوده است.

بنابراین فردا نگاه بازار ارز از یکسو به روند درهم و از سوی دیگر به آراء خواهد بود و چنانچه شاهد پیشی گرفتن آراء اصولگرایان باشیم، دلار با افزایش قیمت بیشتری رو‌به‌رو خواهد شد؛ به گفته تحلیلگران فنی، چنانچه روند افزایشی بازار ارز ادامه یابد دلار در مرحله بعدی به ۲۴۷۰۰ و سپس به کانال ۲۵هزار تومان خواهد رسید و در غیر این صورت دلار ابتدا به سطح ۲۴۱۰۰ و بعد از آن به قیمت ۲۳۸۵۰تومان‌ بازخواهد گشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....