تاریخ انتشار : دوشنبه 8 فروردین 1401 - 20:44
کد خبر : 82544

پیش بینی بورس فردا ۹ فروردین ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۹ فروردین ۱۴۰۱

برای پیش بینی بورس فردا باید نگاهی داشته باشیم به اتفاقاتی که در معاملات امورز بازار سرمایه رخ داد. نماگر اصلی بازار سهام در طی جلسه معاملاتی امروز رشد ۱.۰۷ درصدی را تجربه کرد و در ارتفاع ۱.۴۱۸ میلیون واحدی قرار گرفت. اما برخلاف روزهای گذشته شاخص هم‌وزن امروز عملکرد بهتری از خود نشان داد و توانست

برای پیش بینی بورس فردا باید نگاهی داشته باشیم به اتفاقاتی که در معاملات امورز بازار سرمایه رخ داد. نماگر اصلی بازار سهام در طی جلسه معاملاتی امروز رشد ۱.۰۷ درصدی را تجربه کرد و در ارتفاع ۱.۴۱۸ میلیون واحدی قرار گرفت. اما برخلاف روزهای گذشته شاخص هم‌وزن امروز عملکرد بهتری از خود نشان داد و توانست جهشی ۱.۹۴ درصدی را پشت سر بگذارد و وضعیت مساعدتری داشت. این موضوع نشانگر آن است که بزرگان بازار نسبت به کوچکترها کمتر مورد اقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفتند و باید دید که آیا امسال برخلاف سال گذشته این شاخص هم‌وزن است که گوی سبقت را از شاخص کل خواهد ربود؟

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم با احتساب معاملات صورت گرفته در صندوق‌های سهامی به عدد ۴۸۷۳ میلیارد تومان رسید و از این میان شاهد ورود پول ۴۱۴ میلیارد تومانی توسط کدهای حقیقی بودیم که امری مثبت تلقی می‌شود. نکته حائز اهمیت دیگر در حوزه جریانات نقدی بازار سرمایه خروج پول ۱۲۷ میلیارد تومانی از صندوق‌های درآمد ثابت است. به صورت تاریخی در برهه‌هایی که به صورت ممتد از این صندوق‌ها پول خارج شده، روند صعودی پایداری در بازار سهام شکل گرفته است.

روند صف‌های خرید و فروش امروز

روند صف‌های خرید از ابتدای ساعت معاملاتی امروز صعودی بود و صرفا از نظر ارزشی در انتهای بازار کمی ثابت باقی ماندند که دلیل آنرا قفل شدن صف‌های خرید و عدم فعالیت فروشندگان می‌توان بیان کرد. لازم به ذکر است که در پایان بازار امروز ۲۲۳ نماد همراه صف‌ خرید کار خود را به پایان رساندند؛ اما در سمت مقابل تنها ۲۱ نماد همراه با صف فروش از خط پایان معاملات امروز گذر کردند. فلذا از این نظر انتظار می‌رود که روز معاملاتی آتی هم صف‌های خرید و فروش بازار چالشی را متوجه روند کلیت بازار ایجاد نکند.

برای بورس فردا انتظار چه اتفاقاتی را داشته باشیم؟

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان،  از نظر تکنیکالی پس از اینکه شاخص کل موفق به عبور از مقاومت ۱.۴۰۰ میلیون واحدی شد، وضعیت مطلوبی پیدا کرده است و تا حوالی ۱.۴۵۰ میلیون واحدی مقاومت مهم دیگری را در برابر خود نمی‌بیند. دیگر نکته مثبتی که امروز رخ داد عبور میانگین متحرک ۲۵ روزه از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه بود و با توجه به پیش بینی‌های درست این میانگین‌های متحرک از روندهای بازار و آرایش آنها نسبت به یکدیگر، می‌توان این اتفاق را سیگنالی مثبت برای رشد کلیت بورس تهران درنظر گرفت.

اما می‌دانیم که هیچ روندی ابدی نیست و باتوجه به قرارگیری اندیکاتور RSI شاخص کل در محدوده بیش‌خرید، باید بزودی انتظار اصلاح در این شاخص را کشید و بهتر است سرمایه‌گذاران نسبت به این مهم توجه کافی داشته باشند. لازم به ذکر است هنوز در این اندیکاتور سیگنال یا الگوهای برگشتی شکل نگرفته است. اما زمانی که بازار در فاز خوشبینی قرار می‌گیرد توجه به این سبک سیگنال‌ها کمرنگ می‌شود.

روند طی شده توسط شاخص کل بورس در طی روز جاری معاملاتی اکیدا صعودی بود و با توجه به داده‌های گذشته‌نگر شیب روند در پایان بازار روز جاری نحوه آغاز بازار در روز معاملاتی آتی را پیش بینی می‌کند. بنابراین انتظار داریم که فردا بازار سهام در مدار مثبت کار خود را آغاز کند و با توجه به عدم وجود مقاومت مهم در این نواحی، می‌توان این انتظار را داشت که بورس در مدار مثبت نیز کار خود را به پایان برساند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....