تاریخ انتشار : یکشنبه 7 فروردین 1401 - 19:58
کد خبر : 82453

پیش بینی بورس فردا ۸ فروردین ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۸ فروردین ۱۴۰۱

 بازار سهام تهران در دومین روز کاری سال ۱۴۰۱ یک روز سبز دیگر را رقم زد و در نهایت موفق شد در مدار مثبت به کار خود پایان دهد. هرچند بازار امروز با نوسانات اندکی روبه‌رو بود اما سرانجام رشد حدودا یک درصدی را برای شاخص کل به ارمغان آورد. قسمت قابل توجه و امیدوار

 بازار سهام تهران در دومین روز کاری سال ۱۴۰۱ یک روز سبز دیگر را رقم زد و در نهایت موفق شد در مدار مثبت به کار خود پایان دهد. هرچند بازار امروز با نوسانات اندکی روبه‌رو بود اما سرانجام رشد حدودا یک درصدی را برای شاخص کل به ارمغان آورد. قسمت قابل توجه و امیدوار کننده شاخص هم‌وزن بود که رشدی معادل شاخص کل را ثبت کرد. این موضوع منعکس کننده شرایط مطلوب کلی بازار است.
در ساعات اولیه بورس امروز شاهد افزایش عرضه‌ها بودیم اما با افزایش تقاضا، از قدرت فشار فروش کاسته شد و بازار توانست در امتداد مسیر صعودی شکل گرفته حرکت کند. در انتهای بازار نیز مجددا شاهد افزایش تعداد فروشندگان بودیم که می‌توان به صحبت‌های رابرت مالی در مورد ادامه تحریم‌ها علیه سپاه پاسدارن مربوط دانست.

در پیش بینی بورس فردا انتظارات چه اتفاقاتی را داشته باشیم؟

به دلیل شیب صعودی شاخص کل در ساعات پایانی، در پیش بینی بورس فردا انتظار داریم که بازار در مدار مثبت کار خود را آغاز کند.
اما ادامه روند بورس به چند عامل بستگی دارد که یکی از آنها بازار جهانی است. حمله به تاسیسات آرامکو در روز گذشته سبب افزایش قیمت نفت شد و از طرف دیگر عربستان اعلام کرد که در جهت جبران کمبود نفت، در حال حاضر اقدامی را انجام نخواهد داد، باید دید واکنش بازار جهانی به این اتفاق در روز آینده به چه صورت خواهد بود. این اتفاق بر روند بورس در روز آینده تاثیر گذار است.

از طرف دیگر بحث برجام همچنان در هاله‌ای از ابهام وجود دارد اما سفر مورا به واشنگتن و تهران توانسته سبب ایجاد بارقه‌ای از امید شود. در صورت افزایش امید به دستیابی به این توافقات احتمالا شاهد تحرکات مثبت در صنایع مرتبط باشیم.

در پایان معاملات ، ۳.۵ همت ارزش معاملات خرد ثبت شد و همچنین سهامداران حقیقی اغلب در جایگاه خریدار ظاهر شدند و سرانجام درنتیجه جدال خریداران و فروشندگان، ۹ میلیارد تومان ورود پول حقیقی رقم خورد. از دیگر نکات امیدوار کننده در جریان معاملات امروز می‌توان به تعداد صف‌های خرید اشاره داشت که در تمام ساعات معاملاتی، برتری خود را نسبت به صف‌های فروش حفظ کرد و روند صعودی را ادامه داد.

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان،  شاخص کل اکنون موفق شده است روند نزولی بلند مدت را شکسته و در بالای آن قرار گیرد. این شاخص در کوتاه مدت نیز در یک کانال صعودی در حال حرکت بوده و اکنون به سقف این کانال و یک مقاومت استاتیک نزدیک است، لذا احتمال دارد که از لحاظ تکنیکالی با افزایش عرضه‌ها در روز آینده مواجه باشیم. از طرف دیگر در مقایسه با قله‌های قبلی فرصت رشد همچنان برای اندیکاتور RSI وجود دارد اما با این وجود این اندیکاتور تقریبا در منطقه اشباع خرید قرار دارد.

تحلیل شاخص کل بورس

تحلیل شاخص کل بورس

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....