تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1400 - 19:59
کد خبر : 72603

پیش بینی بورس فردا ۸ دی ۱۴۰۰

پیش بینی بورس فردا ۸ دی ۱۴۰۰

شاخص کل بورس اوراق بهادار در خلال بازار امروز ۰.۰۳ درصد (معادل ۴۲۴ واحد) افت پیدا کرد. اما با بررسی جزئیات و روند طی شده در کلیت بازار در طول زمان کاری بورس امروز شاهد آن بودیم که شاخص پس از افت صبحگاهی، بخش اعظمی از افتی که کرده بود را احیا کرد. با نگاهی بر نمودار

شاخص کل بورس اوراق بهادار در خلال بازار امروز ۰.۰۳ درصد (معادل ۴۲۴ واحد) افت پیدا کرد. اما با بررسی جزئیات و روند طی شده در کلیت بازار در طول زمان کاری بورس امروز شاهد آن بودیم که شاخص پس از افت صبحگاهی، بخش اعظمی از افتی که کرده بود را احیا کرد.

با نگاهی بر نمودار و پارامترهای موثر بر کلیت بازار متوجه آن می‌شویم که بازار سهام در روز‌ آتی با شرایط مطلوبی کار خود را آغاز خواهد کرد. دلیل این موضوع آن است که معمولا شیب نمودار شاخص کل در پایان روز در روز معاملاتی بعدی پیگیری می‌شود و بازار سهام از اواسط امروز روند صعودی را پی گرفت و تا پایان بازار این روند صعودی را توانست حفظ کند.

برای اینکه بتوان پیش بینی بورس در نیمه دوم را به طور دقیق‌تر ترسیم کرد، نیاز است تا وضعیت سایر پارامترهای موثر را هم درنظر بگیریم.
از نظر تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار در محدوده پرتراکمی قرار گرفته است که حمایت‌ها و مقاومت‌های مینور متعددی را پیش روی خود می‌بیند. اما مقاومت سرسختی و ماژوری در حال حاضر در مقابل شاخص کل بورس قرار ندارد و از این حیث نمی‌توان ریسک جدی را متوجه تکنیکال شاخص دانست. لازم به ذکر است که اندیکاتور RSI شاخص هم همین موضوع را بیان می‌کند، اما می‌توان پول بک به خط روند خط روند داینامیک شکسته شده شاخص را سناریویی محتمل دانست.

شاخص کل بورس ( لگاریتمی – روزانه )
d1e8f951 49c8 40af b717 4c4f38643309 TueDec282021 اقتصاددان نوشته

دیگر امر مثبتی که باید درنظر داشت افزایش تعداد صفوف خرید در طول بازار امروز بود که می‌تواند این سیگنال را به بورس فردا بدهد که احتمالا بازار با وضعیت مطلوب‌تری کار خود را آغاز کند. اما از نظر میزان جدال برابری را میان آنها نظاره کردیم که نمی‌توان قضاوت قاطعی در رابطه با آن و روند احتمالی آن در روز کاری بعد داشت.

روند صف‌های خرید و فروش امروز
9e57c8ec 9340 45e8 8418 4408a4bc6c5b TueDec282021 اقتصاددان نوشته

اما نباید این نکته را فراموش کنیم که نرخ دلار در بازار آزاد امروز کاهشی بوده است و به سطوح ۲۹۵۷۰ تومان رسیده است، گرچه که غالب شرکت‌ها بورسی با دلار نیمایی محصولات خود را صادر می‌کنند اما می‌بایست این نکته را هم مدنظر قرار داد. چراکه واکنش دلار به دلیل اتفاقات و تحولاتی است که از روند مذاکرات در وین مخابره شده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....