تاریخ انتشار : سه شنبه 7 تیر 1401 - 21:20
کد خبر : 92594

پیش بینی بورس فردا ۸ تیر ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۸ تیر ۱۴۰۱

 برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم در بورس امروز چه اتفاقاتی رخ داد و چه عواملی در روند بورس تاثیرگذار است و نیز انتظار چه اتفاقاتی را در بورس فردا داشته باشیم. تهران امروز برخلاف روزهای ابتدایی هفته، شرایط مناسبی را پشت سر گذاشت و شاخص کل بورس با افزایش ۰.۷ درصدی همراه شد. شاخص هم‌وزن نیز با

 برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم در بورس امروز چه اتفاقاتی رخ داد و چه عواملی در روند بورس تاثیرگذار است و نیز انتظار چه اتفاقاتی را در بورس فردا داشته باشیم. تهران امروز برخلاف روزهای ابتدایی هفته، شرایط مناسبی را پشت سر گذاشت و شاخص کل بورس با افزایش ۰.۷ درصدی همراه شد. شاخص هم‌وزن نیز با ثبت عملکردی بهتر نسبت به شاخص کل توانست بیش از ۰.۹ درصد افزایش را تجربه کند. اگرچه این اعداد تا یک ساعت پایانی نیز در محدوده‌های بالاتری قرار داشتند و افزایش تدریجی عرضه‌ها آن‌ها را به عقب راند، اما بازار توانست با مقاومت خوبی تا انتها به کار خود ادامه دهد.

ارزش معاملات پایین و خروج دوباره پول از نکات منفی بازار امروز بود. در روز جاری نیز ارزش معاملات نتوانست به بالای کانال ۴هزار میلیارد تومانی برود و به عدد ۳۶۰۰ میلیارد تومان بسنده کرد و خروج پول نیز با ثبت عدد ۲۹۴ میلیارد تومانی، از خارج شدن دوباره سرمایه افراد حقیقی از بازار خبر داد. بسیاری از تحلیلگران اعتقاد دارند که تا دوباره شاهد ورود پول و افزایش ارزش معاملات حداقل به بیش از ۵هزار میلیارد تومان نباشیم، شروع روند صعودی قدرتمند دور از ذهن است.

بورسی‌ها چشم به دوحه دارند

امروز مذاکرات هسته‌ای که نزدیک به ۴ ماه متوقف شده بود، در دوحه قطر از سر گرفته می‌شود و خبرهایی که از این مذاکرات منتشر خواهد شد، می‌تواند بر روندهای بازارهای مختلف از جمله بازار سرمایه تاثیرگذار باشد. روز گذشته نیز بازار ارز و طلا واکنش جدی به این موضوع داشت و روند این دو روز بورس نیز نشان از گارد برجامی بازار سرمایه دارد.

به طور کلی احتیاط همچنان سرلوحه فعالیت خریداران فروشندگان سهام خواهد بود تا زمانی که وضعیت آینده سیاسی و اقتصادی کشور تعیین تکلیف شود. بازارهای جهانی به خصوص انرژی به دلایل مختلفی که عمده آن حمله روسیه به اوکراین و تحریم غرب علیه روسیه است، با افزایش قیمت‌های شدیدی همراه شده و جامعه جهانی نیاز به حضور ایران در بازار انرژی را برای افزایش عرضه و کاهش التهاب قیمت‌ها، بیش از پیش ضروری می‌داند.

دستیابی به یک توافق جدید در برهه حساس کنونی که در دنیا به وجود آمده است، می‌تواند چشم‌انداز اقتصادی کشور را با بهبود قابل توجهی همراه کند که اثرات آن بر تمامی صنایع قابل مشاهده خواهد بود. بنابراین انتشار هرگونه خبری از قطر می‌تواند سیگنال‌های متفاوتی را به بورس منتقل کند.

تکنیکالیست‌ها نگران از پولبک شاخص

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ،  شاخص کل بورس پس از ریزش سنگینی که در روز یکشنبه داشت، حمایت مهم تکنیکالی خود در محدوده ۱.۵۱ میلیون را از دست داد و از کانال صعودی خود خارج شد. از این رو برخی از تکنیکالیست‌ها اعتقاد دارند که سبزپوش شدن امروز بورس می‌تواند پولبکی به این حمایت شکسته شده باشد و در روزهای آینده دوباره شاهد ریزش بیشتر تا حوالی ۱.۴۸ و یا ۱.۴۵ میلیون واحد باشیم.

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس
تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس

لبته این روزها شرایط کمی متفاوت شده است و هرگونه اتفاقی می‌تواند تاثیر مثبت و یا منفی بر روند بازار سرمایه بگذارد بنابراین باید منتطر ماند و دید که آیا شاخص کل بورس می‌تواند دوباره از محدوده ذکر شده عبور کند و آن را به بالا بشکند یا خیر.

روندها از افرایش عرضه خبر می‌دهند

با نگاهی به روندهای روزانه شاخص کل بورس و تعداد و ارزش صف‌های خرید و فروش، مشخص است که به تدریج در یک ساعت پایانی معاملات امروز، بر قدرت عرضه‌ها افزوده شده است و سهام از محدوده‌‌های بالای دامنه نوسان کمی به عقب برگشته‌اند.

روند روزانه شاخص کل
روند روزانه شاخص کل

از این رو می‌توان انتظار داشت که معاملات فردا نیز تحت تاثیر مسائل ذکر شده، با فشار عرضه بیشتری نسبت به امروز دنبال شود اما به طور کلی روز متعادل و مثبتی را برای بورس انتظار داریم.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + 8 =

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....