تاریخ انتشار : دوشنبه 6 تیر 1401 - 20:43
کد خبر : 92515

پیش بینی بورس فردا ۷ تیر ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۷ تیر ۱۴۰۱

برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم در بورس امروز چه اتفاقاتی رخ داد و چه عواملی در روند بورس تاثیرگذار است و نیز انتظار چه اتفاقاتی را در بورس فردا داشته باشیم. بازار سرمایه امروز شرایط به مراتب بهتری را نسبت به روز گذشته دنبال کرد و شاخص کل بورس توانست با افزایشی اندک،

برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم در بورس امروز چه اتفاقاتی رخ داد و چه عواملی در روند بورس تاثیرگذار است و نیز انتظار چه اتفاقاتی را در بورس فردا داشته باشیم. بازار سرمایه امروز شرایط به مراتب بهتری را نسبت به روز گذشته دنبال کرد و شاخص کل بورس توانست با افزایشی اندک، بازدهی مثبت ۰.۱۸ درصدی را به ثبت برساند. این درحالی است که شاخص هم‌وزن شرایط ضعیف‌تری نسبت به شاخص کل داشت و حدود ۰.۰۳ درصد از ارتفاع خود را از دست داد. این موضوع نشان می‌دهد که بازار امروز بیشتر بر وفق مراد سهام بزرگ بوده است.

ارزش معاملات اما همچنان پایین بود و ثبت عدد ۳۹۰۰ میلیارد تومانی از فاز احتیاط و انتظار در سهامداران خبر می‌دهد. در این میان نوسان بیش از ۵۰ درصد نمادهای بازار در محدوده صفر تابلو نیز تاییدی بر این صحبت است. خروج پول اما در ادامه روزهای گذشته ادامه داشت و امروز نیز شاهد خروج نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومانی پول کدهای حقیقی از چرخه معاملات بودیم.

چرا انتظار ریزش شدید را برای بورس فردا نداریم؟

بازار سرمایه این روزها بهانه‌های خوبی برای جلوگیری از ریزش بیشتر و حتی صعود دارد.

از سرگیری مذاکرات در قطر و افزایش امیدواری به دستیابی به توافق هسته‌ای در این دوره بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار داده است و صنایع برجامی همچون گروه خودرویی، بانکی و حمل‌ونقل با افزایش تقاضای نسبی همراه شده‌اند. این موضوع می‌تواند دلیل خوبی برای بهبود معاملات در روزهای آتی باشد.

گزارش‌های ماهانه نیز طی روزهای گذشته منتشر شده‌اند و شاهد وضعیت خوبی در عملکرد اکثر شرکت‌های بزرگ و کوچک در خرداد ماه هستیم. برخی صنایع کوچک مانند صنعت زراعت و غذایی که از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تاثیر پذیرفته‌اند، گزارش‌های خوبی را روانه کدال کرده‌اند و این افزایش تقاضا می‌تواند فعلا در روزهای آینده نیز ادامه‌دار باشد.

بازارهای جهانی نیز امروز در اولین هفته میلادی بازگشایی شدند و پس از ریزش‌های مستمر هفته‌های اخیر، روند مثبتی به خود گرفته‌اند. در لحظه نگارش این گزارش، نفت حوالی ۱۱۴ دلار نوسان می‌کند و مس نیز با برگشتی اندک نزدیک به ۸۴۰۰ دلار معامله می‌شود. این اتفاق می‌تواند نشانه‌ای از تخلیه هیجان فروش پس از ریزش‌های سنگین اخیر باشد و هم‌زمانی این موضوع با انتشار گزارش‌های خوب شرکت‌های صادراتی، می‌تواند در معاملات فردا تقاضا برای این سهام افزایش دهد.

تکنیکال مانع از صعود بورس می‌شود؟

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان  ،  همانطور که قبل‌تر نیز اشاره شده بود، شاخص کل بورس در نمودار تکنیکالی خود از حمایت قابل قبولی در محدوده ۱.۵۳ تا ۱.۵۱ میلیون واحدی برخوردار بود که که متاسفانه در ریزش سنگین روز گذشته از بین رفت.

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس
تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس

اکنون اگر فرضیه بدبینانه را در نظر بگیریم، برگشت امروز شاخص کل می‌تواند پولبک به این محدوده و سپس ادامه ریزش‌ها باشد. در صورت وقوع این اتفاق، محدوده‌های حمایتی بعد در ۱.۴۸ و سپس ۱.۴۵ میلیون واحدی باشد. البته با توجه به این موضوع که کندل‌ها وارد ابر کومو شده‌اند، احتمال نوسان اندک طی روزهای آینده نیز دور از ذهن نیست.

به طور کلی پیش بینی می‌شود که معاملات فردا نیز در محدوده مثبت شاخص کل اتفاق بیفتد و صنایع نامبرده از تقاضای بیشتری برخوردار باشند اما باید منتظر ماند و دید که آیا این شاخص می‌تواند محدوده حمایتی از دست رفته خود را دوباره به دست آورد یا خیر.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 10 =

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....