تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1400 - 20:04
کد خبر : 78890

پیش بینی بورس فردا ۴ اسفند ۱۴۰۰

پیش بینی بورس فردا ۴ اسفند ۱۴۰۰

در پایان ساعت معاملاتی بورس امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار رشد ۰.۲۵ درصدی را تجربه کرد و در ارتفاع ۱.۲۸۴ میلیون واحدی قرار گرفت. دیگر شاخص مطرح بازار سرمایه یعنی شاخص کل هم‌وزن رشد ۰.۲۴ درصدی را رقم زد. بازار امروز به موجب عرضه شدن صف خرید بسیاری از سهامی که تحت عنوان برجامی و ریالی

در پایان ساعت معاملاتی بورس امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار رشد ۰.۲۵ درصدی را تجربه کرد و در ارتفاع ۱.۲۸۴ میلیون واحدی قرار گرفت. دیگر شاخص مطرح بازار سرمایه یعنی شاخص کل هم‌وزن رشد ۰.۲۴ درصدی را رقم زد.

بازار امروز به موجب عرضه شدن صف خرید بسیاری از سهامی که تحت عنوان برجامی و ریالی می‌شناسیم ابتدا به ساکن با موجی از عرضه‌ها مواجه شد و از طرفی هم شاهد روند صعودی گرفتن و رشدی شدن نرخ دلار در بازار آزاد بودیم. این موضوع با تحرکات نظامی روسیه در اوکراین و اعلام به استقلال شناختن دو ایالت اکراین همزمان شد. به موجب این خبر شاهد صعودی شدن قیمت نفت در بازارهای جهانی بودیم و همین موضوع سبب شد که موجی از تقاضا روی سهام پالایشی بازار شکل گیرد و پیش بینی می‌شود که این روند در روز آتی معاملاتی هم پیگیری شود.

عمده تقاضایی که در بازار امروز وجود داشت روی سهام گروه‌های پالایشی، غذایی و سیمانی و حمل نقل بود. طبق خبر اعلام شده امروز کمیسیون تلفیق در رابطه با ارز ۴۲۰۰ تومانی اعلام نظر خواهد کرد. اینگونه بنظر می‌رسد که اهالی بازار سرمایه نسبت به خبر احتمالی حذف این ارز ترجیحی خوشبین بوده‌اند و به همین دلیل اقدام به خرید سهام گروه غذایی به ویژه سهام روغنی کرده‌اند. باید دید که آیا پیش بینی اهالی بازار سرمایه نسبت به این خبر درست از آب درخواهد آمد یا خیر.

بورس فردا چگونه آغاز خواهد شد؟

روند طی شده توسط شاخص کل بورس در جریان ساعات معاملاتی بازار امروز با روندی صعودی شروع شد اما رفته رفته در نیمه دوم بازار از موج تقاضای بوجود آمده کاسته شد و شیبی نزولی به خود گرفت. فلذا می‌توان این پیشبینی را داشت که بورس فردا با فشار نسبی عرضه کار خود را آغاز خواهد کرد. چراکه با توجه به داده‌های گذشته نگر این را می‌دانیم که شیب روند طی شده توسط شاخص کل در پایان یک روز معمولا در روز آتی معاملاتی پیگیری خواهد شد.

وضعیت تکنیکالی حاکم بر بورس تهران

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ، با بررسی وضعیت تکنیکالی شاخص کل بورس متوجه آن خواهیم شد که شاخص کل بار دیگر به محدوده میانگین‌های متحرک خود رسیده است و به احتمال قوی شاهد موجی از عرضه در کلیت بازار به موجب این اتفاق خواهیم بود. لازم به ذکر است که میانگین متحرک توانی ۲۵ و ۳۰۰ روزه شاخص کل بورس در این ناحیه قرار دارد. مادامی که این سطح مقاومتی شکسته نشود نمی‌توان به رشد قدرتمند شاخص کل بورس امیدوار بود. از طرف دیگر هم باتوجه به اینکه شاخص کل بورس بالای سطح حمایتی استاتیک خود قرار دارد نمی‌توان انتظار ریزش سنگینی در شاخص کل بورس را داشت.

نکته بسیار مهم دیگر آن است که اندیکاتور RSI شاخص کل بورس در به سطح مقاومت داینامیک خود رسیده است. این مقاومت داینامیک از شهریور ماه سال جاری روی اندیکاتور RSI شاخص کل سنگینی می‌کند و تا به حال ۳ تلاش ناموفق در شکست این مقاومت را پشت سر گذاشته‌ایم. باید دید که آیا این بار شاخص کل به مدد سهام پالایشی و سهام متاثر از برداشته شدن ارز ترجیحی ۴۲۰۰ یارای عبور از سد این مقاومت تکنیکالی را پیدا خواهد کرد یا خیر. اما نکته‌ای که واضح است آن است که برای اینکه با قاطعیت بتوان گفت این سطح مقاومتی شکسته شده است نیاز است حجم معاملات افزایش داشته باشد و می‌توان این پیش بینی را داشت که احتمالا ارزش معاملات فردا نسبت به امروز بازهم افزایش پیدا خواهد کرد.

تحلیل کل شاخص بورس – ۳ اسفند ۱۴۰۰
069d4234 68a0 43db 93fa 4b36d95b9371 TueFeb222022 اقتصاددان نوشته

ارزش معاملات خرد سهام و حق‌تقدم با احتساب معاملات صورت گرفته در صندوق‌های سهامی به عدد ۳۶۳۲ میلیارد تومان رسید. باتوجه به اینکه نسبت به میانگین ۳ روز اخیر این عدد افزایش یافته است می‌توان این موضوع را نکته‌ای مثبت در نظر گرفت. از این میان شاهد خروچ پول ۲۲۸ میلیارد تومانی از گردونه معاملات سهام بودیم و جریان ورودی پول به بازار سهام بیش از یک روز نتوانست دوام آورد که سیگنالی مثبت جهت رشد مداوم بازار سهام محسوب نمی‌شود.

آمار و ارزش معاملات امروز بازار سهام – ۳ اسفند ۱۴۰۰
7e6f7617 afe4 40ee 89ba 9e46f943be25 TueFeb222022 اقتصاددان نوشته

نکته نهفته در صفوف خرید و فروش

امروز شاهد وضعیت باثباتی در روند صفوف خرید و فروش بودیم و روند آنها این‌گونه بود که از ابتدا تا پایان روز صفوف خرید هم از نظر ارزشی و هم تعدادی نسبت به صفوف فروش هم ارزش و هم تعداد بیشتری داشت و تا پایان بازار هم این موضوع حفظ شد و هیچ لحظه‌ای در بازار امروز شاهد تقاطع نزولی آنها نبودیم و هر دوی آنها با روند صعودی کارخود را به پایان رساندند. فلذا از این حیث ریسکی بازار سرمایه را در روز آتی تهدید نخواهد کرد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....