تاریخ انتشار : یکشنبه 2 مرداد 1401 - 19:39
کد خبر : 95539

پیش بینی بورس فردا ۳ مرداد ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۳ مرداد ۱۴۰۱

برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم در بورس امروز چه اتفاقاتی رخ داد و چه عواملی در روند بورس تاثیرگذار است و نیز انتظار چه اتفاقاتی را در بورس فردا داشته باشیم. بورس تهران امروز برخلاف انتظارات، یکی از سخت‌ترین روزهای خود در سال جدید را پشت سر گذاشت و به جز برخی تک‌سهم‌ها، کلیت نمادها در محدوده‌های

برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم در بورس امروز چه اتفاقاتی رخ داد و چه عواملی در روند بورس تاثیرگذار است و نیز انتظار چه اتفاقاتی را در بورس فردا داشته باشیم.
بورس تهران امروز برخلاف انتظارات، یکی از سخت‌ترین روزهای خود در سال جدید را پشت سر گذاشت و به جز برخی تک‌سهم‌ها، کلیت نمادها در محدوده‌های منفی پایین دامنه نوسان به کار خود پایان دادند. شاخص کل بورس در نهایت با کاهش ۰.۶۵ درصدی همراه شد و شاخص هم‌وزن نیز بیش از یک درصد از ارتفاع خود را از دست داد که البته نماگر خوبی از وضعیت کلی بازار نبودند.
ارزش معاملات امروز نیز بسیار پایین‌تر از میانگین ماه گذشته بود و بار دیگر عددی کمتر از ۳هزاز میلیارد تومان به ثبت رسید تا در کنار خروج نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومانی سرمایه کدهای حقیقی، تاییدی باشد بر رخوت کامل بورس در روز جاری.
در گزارش پیش‌بینی روز گذشته نیز انتظار بر این بود که با بازگشایی نمادهای بزرگ بازار که به دلیل برگزاری مجامع عمومی سالیانه بسته شده بودند، تقاضای جدیدی پر بازار شکل بگیرد و شاخص‌ها روند صعودی به خود ببینند اما برخلاف انتظارات، فشار عرضه‌ها به قدری بالا بود که نقشه بورس امروز رنگی سرخ به خود گرفت.

روندها از ترس بالایی خبر می‌دهند

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان  ، اگر به روندهای روزانه بازار امروز نگاهی بیاندازیم، کاملا مشخص است که از همان ابتدای معاملات، فروشنده‌ها دست برتر را در بازار داشتند و اندک تقاضای موجود نیز تنها توانایی مقابله چند دقیقه‌ای با آن داشت. شاخص کل بورس امروز با تداوم ریزش خود تا انتهای معاملات، به عدد ۱.۴۶۳ میلیون واحدی رسید و به نظر می‌رسد که فردا نیز این کاهش ادامه داشته باشد.

تغییرات روزانه شاخص کل

تعداد و ارزش صف‌های خرید و فروش نیز به طور مشخصی از شدت عرضه‌ها خبر می‌دهند. در انتهای معاملات امروز، ۱۱۸ صف فروش در مقابل تنها ۲۰ صف خرید وجود داشت.

روند تغییر تعداد و ارزش صف‌های بازار امروز
روند تغییر تعداد و ارزش صف‌های بازار امروز

بنابراین برای بورس فردا نیز پیش‌بینی می‌شود که حداقل در شروع معاملات، روند نزولی ادامه‌دار باشد.

بازگشایی بازارهای جهانی در هفته حساس

فردا بازارهای جهانی در هفته جدید میلادی بازگشایی می‌شوند و ایجاد هرگونه روندی در این بازارها، می‌تواند به بورس تهران نیز جهت دهد. هفته گذشته برای بازارهای جهانی هفته به نسبت خوبی بود و کامودیتی‌ها توانستند بخشی از ریزش‌های سنگین چند هفته قبل خود را جبران کنند اما این هفته برای بازارها از اهمیت بالایی برخوردار است.

چهارشنبه هفته جاری نشست بعدی فدرال رزرو برای افزایش دوباره نرخ بهره برگزار خواهد شد و آمار و انتظارات از افزایش ۰.۷۵ درصد دیگر خبر می‌دهند تا نرخ بهره ایالات متحده به ۲.۵ درصد برسد. در این میان اما برخی همچنان نگرانند که به دلیل افزایش سنگین تورم در ماه ژوئن، فدرال رزرو اقدام به افزایش یک درصدی نرخ بهره کند که می‌تواند شوک سنگینی را به بازارها دهد.

بنابراین اگر بازگشایی بازارهای جهانی در معاملات فردا منفی باشد، ریزش بورس تهران نیز تشدید خواهد شد و اگر این بازگشایی مثبت باشد، می‌توان به برگشت بازار سرمایه امیدوار بود.

شاخص بورس به حمایت تکنیکالی نزدیک می‌شود

همانطور که در گزارش‌های قبلی نیز اشاره شده بود، نمودار تکنیکالی شاخص کل بورس، در محدوده ۱.۴۵ میلیون واحدی، از حمایت نسبتا مهمی برخوردار است که این موضوع نیز می‌تواند به برگشت نسبی بازار کمک کند اما اگر سناریو بدبیناه و ریزش شدید را در نظر بگیریم، احتمال از دست رفتن این حمایت نیز دور از ذهن نیست.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....